The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Ik denk dat het meer een "uncanny valley"-effect gecombineerd is met nostalgia-goggles. De LOTR CGI was goed, maar die wargs zijn toch echt verouderd ivm de nieuwe.

l04i6lii0wm91.jpg

432px-The_Hobbit_-_An_Unexpected_Journey-_Gundabad_Wargs.jpg

0c51ff7462a35abea27cce1abc4ebaab--lord-of-the-rings-the-lord.jpg

In principe zijn die in The Hobbit het meest realistisch gezien het feit dat wargs wolfachtig zijn. LOTR wargs zijn meer hyena-achtig.

Betreft CGI zou ik wel een 4K-versie nemen als maatstaf want dan ziet het er echt wel hedendaags uit:

hb6D6sv.jpg

Vooral het contrast met de strijdmakkers die haar al jaren volgen.
Alsof die kerels bowling pins waren.

Ma bon, het zal aan mij liggen
Het ligt niet aan u :)

“Ff tonen hoe sterk ons vrouwelijk hoofdpersonage wel niet is zonder ook maar 1 gedacht te schenken aan logica of het script”-moment. Check ✅

Ik zit nu twee afleveringen ver en mis toch wel wat de magie van de films. De muziek zit in de goeie richting maar kan me tot nu toe niet echt bekoren.

De elfen zijn helaas ook "gewoontjes" tegenover de films. Toen waren allemaal knap, statig, trots en hadden ze lang haar. De dwergen zijn dan wél weer goed in beeld gebracht. De harfoots zijn dan eerder weer een soort tweederangs hobbits? Beetje te onnozel tbh.

Er is ook geen enkel hoofdpersonage waarvoor ik "root" momenteel.

Die warg... Ik miszag daar ook iets aan. Paste qua stijl niet in het plaatje ofzo? Met nostalgie heeft het normaal weinig te maken want de orcs zijn ook anders dan die van PJ en daar stoor ik mij absoluut niet aan, integendeel zelfs.

Tot dusver ben ik echt wel mee. Maar zoals de persoon boven mij ook reeds zei: momenteel root ik ook nog niet echt voor een personage. Daarvoor heeft nog niemand genoeg schermtijd gekregen volgens mij - buiten de vrouwelijke elf dan misschien?

Aflevering 3 gezien gisteren.
Ten eerste, prachtige beelden wederom. Numenor ziet er geweldig uit, de grasvelden van de Harfoots zijn prachtig en de bleakness van het slave camp is deprimerend. De muziek is ook een groot pluspunt iedere aflevering, maar...

Ik vond deze juist de mindere van de 3 tot nu toe. Ik vond Numenor, de karakters in Numenor en met name Galadriel nogal frustrerend en het was 1 van de momenten in de serie waar ik het meest mijn "lore brein" tot stilte heb moeten manen. Galadriel lijkt met momenten wel een rebelerende puber. Ik snap dat de serie op bepaalde vlakken wilt tonen dat Elfen trager tot wasdom komen (zowel mentaal als fysiek) maar kom, Elrond voelt bijvoorbeeld een stuk volwassener en "elfelijker" aan op dit moment terwijl dat in vergelijking met Galadriel een kleuter is. Nu ja, verder in de aflevering kon ik me er wel over zetten. Tot dan die erbarmelijke horse ride scene, wat was dat zeg, leek echt niet te passen. De vermelding naar Elros was welgekomen want dat was iets dat ik miste tot nu toe. Dat 'Sauron's Sign' eigenlijk een kaart was (Mordor/Southlands) is op zich niet slecht, maar de manier waarop Galadriel erachter kwam deed me iets teveel denken aan die fucking dolk uit Rise of Skywalker en dat haatte ik met een passie.
Elendil en zijn familie vind ik dan wel weer uitstekend en ben benieuwd hoe hun verhaallijnen zullen verlopen (en benieuwd in welke manieren het de lore zal volgen en in welke niet).
Het begint nu wel een stuk duidelijker te worden welke time frame ze in zitten, vraag me af hoe ze de seizoenen gaan structureren, en waar ze welke grote verhaallijnen in gaan steken want het is nu wel allemaal een stuk op een gedrukt.
Arondir's stuk was ook weer top, mogelijk mijn favoriet personage tot nu toe. Het stuk met de Elfen en de boom was ook goed, toonde mooi het respect dat Elfen hebben voor de natuur. De warg had ik niet zo een problemen mee, denk dat het normaal is dat deze serie ze op een andere manier tentoonstelt. In de lore is het ook nooit heel duidelijk wat wargs eigenlijk zijn en het verschil tussen wargs en wolven. Ik vond dat deze warg wat meer hyena achtig leek.
Het stuk met de Harfoots was mijn favoriet in deze aflevering. Ik hou van dat eerder low stakes, hobbity gevoel.

De vorige 2 afleveringen waren een 9/10 voor mij maar deze was eerder een 7/10.

Ik denk dat die warg vooral problemen heeft door die ogen, als je het oogwit zou weglaten en bvb pikzwart maken is die warg ineens een stuk dreigender. Maar mss is het design ook te gelijkend op bestaande dieren en trekt het kijkers uit de fantasie setting.

Het gevecht tegen die ice troll waarbij al die elfen op een hoop werden gemept en dan galadriel een crouching tiger hidden dragon sequence uitvoert, dat was toch wel enorm cringe.
Plus het feit dat die heel de tijd praat zonder haar tanden uit elkaar te halen, is mega irritant.

Ik kan mij hier volledig in vinden, alles is gewoon top maar loop enorm geïrriteerd tegenover galadriel.
Ik volg de boeken niet maar is zij zo'n personage ? Rijd ze op een paard zie je plots een cringe happy face 🙄

Ik vind het best ok, maar ook niet meer dan dat. Ga zeker verder kijken maar het komt voor mij toch echt nooit in de buurt van de kwaliteit van de trilogie.

Het ziet er qua omgevingen fantastisch uit, maar de costume designers kunnen toch absoluut niet tippen aan die van bv. House of the Dragon. Het ziet er bij momenten als een B-film uit.

De acteurs zijn toch ook niet allemaal overtuigend. De woke comments zijn wel volkomen onterecht, iedereen van kleur doet het fantastisch. Anderen zoals Galadriel zijn dan weer veel te eentonig aan het spelen.

De writing is toch ook echt van bedenkelijk niveau. Zeker op vlak van dialogen zit er tot nu toe niks memorabel in. Ik volg anderen die zeggen dat er niemand van de personages echt een indruk achterlaat, ik ben ook voor niemand aan het rooten momenteel.
Momenten zoals die trol zijn ook gewoon gemakzuchtig, bedenk eens een echt probleem dat uw heldin kan oplossen he seg. Door zo een geforceerd gedoe voel ik echt niet meer sympathie voor Galadriel.

Laatst bewerkt:
Ik vind het best ok, maar ook niet meer dan dat. Ga zeker verder kijken maar het komt voor mij toch echt nooit in de buurt van de kwaliteit van de trilogie.

Het ziet er qua omgevingen fantastisch uit, maar de costume designers kunnen toch absoluut niet tippen aan die van bv. House of the Dragon. Het ziet er bij momenten als een B-film uit.

De acteurs zijn toch ook niet allemaal overtuigend. De woke comments zijn wel volkomen onterecht, iedereen van kleur doet het fantastisch. Anderen zoals Galadriel zijn dan weer veel te eentonig aan het spelen.

De writing is toch ook echt van bedenkelijk niveau. Zeker op vlak van dialogen zit er tot nu toe niks memorabel in. Ik volg anderen die zeggen dat er niemand van de personages echt een indruk achterlaat, ik ben ook voor niemand aan het rooten momenteel.
Momenten zoals die trol zijn ook gewoon gemakzuchtig, bedenk eens een echt probleem dat uw heldin kan oplossen he seg. Door zo een geforceerde gedoe voel ik echt niet meer sympathie voor Galadriel.
Dit, heb de 3e aflevering nog niet gezien, maar ben het eens.

Ik had schrik voor de 'woke-ness', maar dat is totaal niet waar het mis loopt... B-film igevoel idd

Ale aflevering 3 mental notes:

- Is dien halbrand Sauron? Die loerde nogal naar die forge lol.
- Waarom zijn die orks zo wit? Zijn dat de bleke neefjes van de orks uit de films?
- Witte orks ketenen een zwarte elf, oooh i see wat u did dere
- Die tunnels -ale loopgrachten- haha... hoe komen die orks aan al die tenten om dat af te dekken en hoezo hebben de elfen dat niet gezien :D Mss misten ze legolas en zijne verrekijker?
- Galadriel rijdt wel heeeeeel graag paard :D
- Dus dat backup plan van Morgoth dat neergeschreven werd op een perkament, ligt al jaren/eeuwen te beschimmelen in die hall of lore? De librarian dacht: not my job
- Ale die harfoots zijn constant cute and shit, en dan laten die u achter ineens als ge ni snel genoeg wandelt?
- Wacht, Isildur heeft een zus? when did that happen?
- Isildur is alvast fan van Galadriel :D

Roll on episode 4!

Eindelijk ook aflevering 3 kunnen zien. Ik blijf het goed vinden, al vind ik de waanzinnige compressie van de tijd wel jammer.

Het voornaamste probleem met Galadriel is imo dat ze te jong overkomt. Tijdens deze periode is ze al een paar duizend jaar oud, en bij de oudste - zo niet dé oudste - elf in Midden-Aarde.

Dat ze veel sterker is dan de rest stoort me niet, ze zou eigenlijk nog sterker voor de dag kunnen/moeten komen. Van haar magie hebben we bvb nog niets gezien, buiten die scène als kind. Verder heeft ze honderden jaren meer ervaring, en er stroomt gewoon ook het bloed van de eerste elfen door haar aderen.

Verder: hoewel ik grote fan ben van bibliotheken, was dat wel een heel cheape manier om het plot verder te zetten.

Die cringe slowmo horse riding scene 😂😂😂 waarom ze dat er ooit tussen steken?

Voor de rest cava episode, ik blijf geïnteresseerd

Eindelijk ook aflevering 3 kunnen zien. Ik blijf het goed vinden, al vind ik de waanzinnige compressie van de tijd wel jammer.
Eerst was ik akkoord maar ik snap het wel. Voor dezelfde reden dat Jackson de "timeskip" in de shire er niet instak, op film/serie vlak werkt dat niet zo goed denk ik. In de second age heb je dan nog eens een stuk meer time skips tussen gebeurtenissen en van veel langere tijd. Constant andere karakters moeten gebruiken, te weinig tijd om je te hechten aan karakters mogelijk, ... Ale, ik snap wel waarom ze het hebben gedaan, en gaat afwachten worden hoe goed het werkt.
Het voornaamste probleem met Galadriel is imo dat ze te jong overkomt. Tijdens deze periode is ze al een paar duizend jaar oud, en bij de oudste - zo niet dé oudste - elf in Midden-Aarde.
Dat ze veel sterker is dan de rest stoort me niet, ze zou eigenlijk nog sterker voor de dag kunnen/moeten komen. Van haar magie hebben we bvb nog niets gezien, buiten die scène als kind. Verder heeft ze honderden jaren meer ervaring, en er stroomt gewoon ook het bloed van de eerste elfen door haar aderen.
Volledig mee akkoord, ze voelt aan als een jong volwassene, de wijsheid en het 'magische' is bij haar te weinig aanwezig naar mijn goesting momenteel.
Verder: hoewel ik grote fan ben van bibliotheken, was dat wel een heel cheape manier om het plot verder te zetten.
Same feeling here. Was leuk om wat extra expositie te hebben, maar dat heel stuk had een beetje een wrange nasmaak.

Wow, gisteren afl 2 en 3 gezien. Na afl 1 vond ik het al beter dan House of the Dragon en na afl3 gezien te hebben helemaal. De setting is gewoon ook veel beter.
Map van Middle Earth even gaan opzoeken om die te vergelijken met de map van Middle Earth tijdens LOTR. Ik zie overeenkomsten :cool:

Het ligt niet aan u :)

“Ff tonen hoe sterk ons vrouwelijk hoofdpersonage wel niet is zonder ook maar 1 gedacht te schenken aan logica of het script”-moment. Check ✅
I know, 't hoort eerder thuis en pol & actua: maar waarom worden er bij scenes waarin vrouwelijke rollen zo op gereageerd en bij mannen niet?
Voorbeelden genoeg maar om op @Avondland zijn voorbeeld van Legolas terug te komen: dat Oliphaunt moment is ook totaal van de pot gerukt en tart elke logica. Maar dat vindt men dan ofwel gewoon crap omdat het dom is, ofwel heel cool. Waarom kan dat dan hier niet even goed? Je mag dat crap vinden, je mag dat goed vinden. I don't care.

Maar die commmentaar "het is omdat het een vrouw is" is echt overbodig en onjuist. Het is omdat dat een main character is dat ze iets bad ass willen laten doen. Niet meer, niet minder.

Dat gevecht met die ijstrol was over the top maar 1. die ijstrol zag er wel cool uit en 2. so what? Ik vind de orcs en trollen in RoP er trouwens best wel goed en dreigend uitzien. De warg leek wel wat op een gemuteerde chihuahua met een hyena-complex, maar op zich nog wel goed. In The Hobbit zagen die trollen er haast knuffelbaar uit.

Terug
Bovenaan