The Lord of the Rings: The Rings of Power

Prime The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Ja how mannekes, de derde aflevering zit er wel boenk op nu. Het plot wordt verder uitgerold, maar de Tolkientrein lijkt nu wel vertrokken te zijn. Choo choo motherfucker.

- Numénor zit er spot on: machtige eye-candy, je voelt dat er iets broeit en een en al sfeer
- Cringe-moment wel met paardrijdende Galadriel, beetje My Little Pony-gevoel
- De beef die Numénorianen met de Elfen hebben zal nog wel worden uitgediept
- Southlands = pre-Mordor
- De mysterieuze vreemdeling blijft wat raar bij de Harfoots
- Harfoots zijn wel interessanter aan het worden
- Adar = Sauron?
- Moet ik nu echt wéér een week wachten?

Wat er nog gebeurt volgens de lore, kort en bondig - maar dan moeten we nog zien hoe de programmamakers dat gaan doen want we zitten in de boeken met een uitgebreide tijdspanne die nu wordt samengebundeld, want het is ondoenbaar om continu andere acteurs in te huren omdat we weer een paar eeuwen verder zitten:

Southlands wordt stilaan Mordor, Eregion en Ediador worden aangevallen door Sauron, de Elfen worden door Numénor geholpen en dwingen Sauron terug naar Mordor. Die begint het na duizend jaar opnieuw uit te hangen en ditmaal tegen menselijke nederzettingen, waarna hij opnieuw door Numénor wordt ingedamd. Zij brengen Sauron mee als gevangene, die als fraaie verschijning meegaat en stilaan adviseur van de Koning Ar-Pharazon wordt. Die man wordt gecorrumpeerd, er komt een Morgoth-cult en de jaloezie naar de Valar en de Onsterfelijke Landen - in feite naar de onsterfelijkheid - toe wordt zo fel dat een armada wordt ingericht naar Valinor. Dat vinden de Valar niet zo fijn en hoofd-Valar Manwë slokt het leger op in een gigantische aardbeving waar de hele aarde wordt herschapen en Numénor wordt overspoeld. Elendil ontsnapt met zijn zonen met in totaal negen schepen en dan wordt het na een tijdje de showdown met Sauron die we hebben gezien in de proloog van LOTR
 
Laatst bewerkt:
Was een best te pruimen aflevering en Jezus die zijn eerste woordje zei was ook wel cute.
 
idd goede aflevering , vond de eerste afleveringen wat te lang , maar nu was het wel van begin tot eind boeiend . Er zit een goede opbouw in het verhaal . Heb de boeken niet gelezen dus zo is het allemaal nieuw voor mij . Lekker uitgebreid zo heb ik het graag , daar ontbreekt het in House of the Dragon nu . Te weinig karakters daar .
 

Bijlagen

  • 1662754428972.png
    1662754428972.png
    4,4 MB · Weergaven: 14
Zijn ze nu niet stevig aan de tijdlijn aan het trekken? Eender hoe was het wel weer smullen zeg. Visueel zag Numenor Island er prachtig uit en Elendil is een zeer goed personage.

De Harfoot arc vind ik wel wat traag alsook hun modus operandi. We laten niemand achter, tenzij je je enkel verstuikt hebt :laugh:
 
Southlands wordt stilaan Mordor, Eregion en Ediador worden aangevallen door Sauron, de Elfen worden door Numénor geholpen en dwingen Sauron terug naar Mordor. Die begint het na duizend jaar opnieuw uit te hangen en ditmaal tegen menselijke nederzettingen, waarna hij opnieuw door Numénor wordt ingedamd. Zij brengen Sauron mee als gevangene, die als fraaie verschijning meegaat en stilaan adviseur van de Koning Ar-Pharazon wordt. Die man wordt gecorrumpeerd, er komt een Morgoth-cult en de jaloezie naar de Valar en de Onsterfelijke Landen - in feite naar de onsterfelijkheid - toe wordt zo fel dat een armada wordt ingericht naar Valinor. Dat vinden de Valar niet zo fijn en hoofd-Valar Manwë slokt het leger op in een gigantische aardbeving waar de hele aarde wordt herschapen en Numénor wordt overspoeld. Elendil ontsnapt met zijn zonen met in totaal negen schepen en dan wordt het na een tijdje de showdown met Sauron die we hebben gezien in de proloog van LOTR

Even een kleine maar belangrijke correctie: Het is niet Manwë maar Eru die hiervoor zorgt. :p
 
Weet iemand waarom die IMDB scores zo laag zijn? Voor alle afleveringen voorlopig 7.3.

Ik vind zeker de aflevering van vandaag echt episch.
 
3 afleveringen gezien nu, toch beetje gemixt. Ik heb nooit de boeken gelezen dus ik heb weinig achtergrond naar lore toe buiten dan wat van de films komt.

Zoals hier ook al aangegeven, visueel prachtig hoewel vooral alles met de elven er nogal fake uitziet. Veel verhaallijnen, de 1 al wat beter dan de andere.

Eerste 2 afleveringen waren ok maar wat traag. Niet altijd slecht maar sommige dialogen waren echt wel slecht en te lang uitgetrokken. 3de laat het plot goed vooruitgaan en was een hele verbetering. Alles buiten die wannabe hobbits is wel interessant te volgen dus ga zeker blijven kijken.

Maar het grote probleem ligt bij Galadriel. Is er nu iemand die geloofd dat zij een bad-ass krijger is? Een leider is ze ook al niet want ze zou zo haar team achterlaten. Dat gevecht met de trol was lachwekkend. Een team elven wordt achter Sauron gestuurd maar ze kunnen geen trol aan? Serieus? Wat gingen ze doen als ze die vonden, hem vriendelijk vragen mee te komen? In LoTR waren elven stuk voor stuk the best of the best, hier zijn het wat sukkels (Buiten de vrouw natuurlijk). En waarom moet die er altijd bijlopen alsof ze geconstipeerd is? Ze zegt dat ze het hard te verduren heeft maar ik heb daar weinig van gezien? Dat haar broer dood is ok, maar na een paar honderd jaar zou je toch denken dat je dat verwerk hebt..

Galadriel die uit die boot springt is ook gwn retarded. Wat was haar plan, paar 100’en km terugzwemmen? Elrond die haar geloofd over Sauron maar haar toch wegstuurt en het wilt laten, is ook gewoon dom. Doen alsof er niets is met een dreiging zoals Sauron? Laat hem maar zijn leger bouwen, we zien wel :unsure:.

Nu dat ik het hier even over nadenk en neerschrijf zijn er toch serieuze problemen met het script. Teveel zaken die gewoon niet logisch zijn. Maar toch benieuwd hoe het verder gaat en het is een prachtige wereld om in te vertoeven dus zeker benieuwd hoe het verder gaat.

Oh en een gedacht over de 2 vreemdelingen in de serie (niet verklappen als het in de boeken staat):
Die man bij Galadriel is Sauron en Jezus is Saruman.
 
Ik vind de harfoots eigenlijk best nog plezant :unsure: niet té kinderachtig, maar wel aangenaam onbezorgd/onbezonnen, dunno
 
Die harfoots zijn het minste tot nu toe voor mij dan maar voor de rest ben ik eig volledig hooked en kan ik niet wachten tot de volgende episode. Een mooi opbouwende serie imo met character building en world building. Cant wait for next weak.
 
Die queen regent kan verdomme goed smell the fart acteren.😅

Die warg vond ik visueel slecht tbh.

Voor de rest wel goeie aflevering, enkel die harfoots zijn bij momenten iets te infantiel naar mijn goesting. Númenor is wel prachtig, steengoeie cgi.
 
Ik vind het wel tof dat de orcs in deze serie meer "persoonlijkheid" krijgen. In de films werden ze meestal toch gewoon gedegradeerd tot kannonnenvlees.
 
Ik vind het wel tof dat de orcs in deze serie meer "persoonlijkheid" krijgen. In de films werden ze meestal toch gewoon gedegradeerd tot kannonnenvlees.
Ja maar hier had ik wat meer issue met hun zon issues...
Tegen kunnen en niet tegen kunnen...was wat in de war..
 
Het gevecht tegen die ice troll waarbij al die elfen op een hoop werden gemept en dan galadriel een crouching tiger hidden dragon sequence uitvoert, dat was toch wel enorm cringe.
Plus het feit dat die heel de tijd praat zonder haar tanden uit elkaar te halen, is mega irritant.

Dat gezegd zijnde, aflevering 2 was al heel wat beter, en 3 moet ik nog verder uitkijken.
Sommige dingen lijken idd echt fake. Dat zwaard dat die queen daar in de handen van Isildur duwt, da kwam precies van de kermis lol.

Die online scores van een 7/10 vind ik op zich terecht.
 
Het gevecht tegen die ice troll waarbij al die elfen op een hoop werden gemept en dan galadriel een crouching tiger hidden dragon sequence uitvoert, dat was toch wel enorm cringe.
Boh, Legolas kon er toch ook wel wat van hoor in de oorspronkelijke trilogie. Helms Deep waar hij een schild gebruikt als surfplank of die Oliphaunt die hij neerhaalt bij de Slag bij Pellenor Fields ging er ook wel over. Dat gevecht tegen die ijstrol past perfect binnen dat plaatje.
 
Die queen regent kan verdomme goed smell the fart acteren.😅

Die warg vond ik visueel slecht tbh.

Voor de rest wel goeie aflevering, enkel die harfoots zijn bij momenten iets te infantiel naar mijn goesting. Númenor is wel prachtig, steengoeie cgi.
Bedoel je esthetisch? Want visueel zag die er prima uit. Was gewoon een lelijk mormel, leek wel een Chihuahua op meth.
Boh, Legolas kon er toch ook wel wat van hoor in de oorspronkelijke trilogie. Helms Deep waar hij een schild gebruikt als surfplank of die Oliphaunt die hij neerhaalt bij de Slag bij Pellenor Fields ging er ook wel over. Dat gevecht tegen die ijstrol past perfect binnen dat plaatje.
Nee, de PJ films waren glorieus en perfect op elke manier. RoP is slecht en woke. /s

 
Bedoel je esthetisch? Want visueel zag die er prima uit. Was gewoon een lelijk mormel, leek wel een Chihuahua op meth.
Niet "realistisch". Te plastiek-achtig. Geef mij maar het realisme van de wargs uit lotr. Los van de keuze van hoe ze eruit moeten zien, was dat veel beter. Realistische vacht, tanden, etc. Deze was effectief een chihuahua op meth, maar dan wel een plastieke. Quasi op't zelfde niveau als de cgi-misbaksels uit de hobbit imo. Vooral dat gezicht, daar scheelt iets mee.
 
Boh, Legolas kon er toch ook wel wat van hoor in de oorspronkelijke trilogie. Helms Deep waar hij een schild gebruikt als surfplank of die Oliphaunt die hij neerhaalt bij de Slag bij Pellenor Fields ging er ook wel over. Dat gevecht tegen die ijstrol past perfect binnen dat plaatje.
Vooral het contrast met de strijdmakkers die haar al jaren volgen.
Alsof die kerels bowling pins waren.

Ma bon, het zal aan mij liggen
 
Niet "realistisch". Te plastiek-achtig. Geef mij maar het realisme van de wargs uit lotr. Los van de keuze van hoe ze eruit moeten zien, was dat veel beter. Realistische vacht, tanden, etc. Deze was effectief een chihuahua op meth, maar dan wel een plastieke. Quasi op't zelfde niveau als de cgi-misbaksels uit de hobbit imo. Vooral dat gezicht, daar scheelt iets mee.

Ik denk dat het meer een "uncanny valley"-effect gecombineerd is met nostalgia-goggles. De LOTR CGI was goed, maar die wargs zijn toch echt verouderd ivm de nieuwe.

l04i6lii0wm91.jpg


432px-The_Hobbit_-_An_Unexpected_Journey-_Gundabad_Wargs.jpg


0c51ff7462a35abea27cce1abc4ebaab--lord-of-the-rings-the-lord.jpg
 
Terug
Bovenaan