Ik vroeg me af of er wat beyonders een 'systeem' hebben om hun werk/taken/projecten op te volgen?
Zelf hebben we op mijn werk geen dergelijk systeem dus vind ik het soms enorm moeilijk om te weten wat ik met een bepaalde klant/leverancier/derde partij ooit heb besproken en moet ik steeds in mijn e-mails of persoonlijke folder/documenten gaan graven. Aangezien ik op een jaar tijd wel met 500+ verschillende gevallen bezig ben wordt dat enorm moeilijk om deftig bij te houden.
Ook hang ik enorm veel af van kennis die andere mensen gewoon in hun hoofd hebben zitten omdat dat nergens staat uitgeschreven. Als het dan uitgeschreven is is het soms al outdated of ergens verstopt in een onbeheerde folderstructuur.
Hoe behandelen jullie zoiets binnen jullie job (of persoonlijk leven)?
Zelf heb ik al een excellijstje proberen bij te houden maar dat is dan niet flexibel genoeg of wordt op den duur te groot en niet deftig bijgewerkt. De standaardtemplates die van MS Office trekken ook niet echt op veel imo.
Zelf hebben we op mijn werk geen dergelijk systeem dus vind ik het soms enorm moeilijk om te weten wat ik met een bepaalde klant/leverancier/derde partij ooit heb besproken en moet ik steeds in mijn e-mails of persoonlijke folder/documenten gaan graven. Aangezien ik op een jaar tijd wel met 500+ verschillende gevallen bezig ben wordt dat enorm moeilijk om deftig bij te houden.
Ook hang ik enorm veel af van kennis die andere mensen gewoon in hun hoofd hebben zitten omdat dat nergens staat uitgeschreven. Als het dan uitgeschreven is is het soms al outdated of ergens verstopt in een onbeheerde folderstructuur.
Hoe behandelen jullie zoiets binnen jullie job (of persoonlijk leven)?
Zelf heb ik al een excellijstje proberen bij te houden maar dat is dan niet flexibel genoeg of wordt op den duur te groot en niet deftig bijgewerkt. De standaardtemplates die van MS Office trekken ook niet echt op veel imo.