Structureel Thuiswerken

Denk dat daar een grote nuance is waar hier voorlopig nog weinig rekening mee werd gehouden. Voor vele mensen die zeggen "naar kantoor gaan? Zot??? Waarom?" zou het alternatief zo'n verplaatsing zijn van een uur of meer enkel, voor velen die zeggen "ik ga graag naar kantoor" is dat dan weer niet... De ene groep verklaart de andere voor gek, de andere groep vice versa.
 
Sorry, maar anno 2024 in Brussel gaan werken met de auto, zo'n mensen missen wat vijzen of hebben een voorliefde voor (zelf)masochisme.
Dan mogen ze mij nog de chiqueste bedrijfswagen geven, nooit van m'n leven ga je mij tijdens de spits daar zien rondrijden.

Sorry, maar anno 2024 heb ik geen treinverbinding naar Brussel.

Waar ik woon, 8.30 brussel zuid. Dat is 1.18 met bus, trein, trein. Of 1.25 trein trein (maar wel nog 2km naar station).
 
Sorry, maar anno 2024 heb ik geen treinverbinding naar Brussel.

Waar ik woon, 8.30 brussel zuid. Dat is 1.18 met bus, trein, trein. Of 1.25 trein trein (maar wel nog 2km naar station).

1,25u is nog altijd veel sneller dan de 2,5u waar sprake van is eh. Zolang je wat nuttigs kan doen op de trein tijdens dat anderhalf uur ben je nog altijd beter af dan met de auto wat in de file te gaan staan.
En als je zolang onderweg bent voor uw werk, moet je uzelf in de eerste plaats afvragen: is het dat wel waard en is er niks dichter in de buurt.
 
Welke zot rijdt met z'n auto nu rond in Brussel (en al zeker tijdens de spits)?
Sorry, maar anno 2024 in Brussel gaan werken met de auto, zo'n mensen missen wat vijzen of hebben een voorliefde voor (zelf)masochisme.
Jij bent duidelijk nog jong en naïef ;)

Hier na ca. 13 jaar ook geswitched van trein naar auto. Ik was die fratsen / incompetentie / vuiligheid / vertragingen / afgelastingen / stakingen / ondermaats materieel enz van onze spoorwegen echt kotsbeu. En dan spreek ik nog niet over de lompigheid / boersheid / stinken enz van de medegebruikers.

Al helpt het wel dat ik 1 max 2 dagen per week naar Brussel rijd en zo vaak mogelijk de moto neem.

Niets is perfect en alles heeft zijn voor- en nadelen, maar optie A hoeft voor mij niet meer.
 
En bovenal, heel veel mensen hebben niet echt veel keuze in waar/wanneer ze rijden hoor. Allez ja, toch niet zonder elders heel wat in te boeten. Dat was echt niet voor mijn plezier dat ik een jaar lang om 4u30 naar de werf vertrok omdat dat de enige manier was om ´s morgens en ´s avonds de files grotendeels te vermijden...
 
#Checkt 's morgens een verkeersapp voor hij vertrekt. Indien file, rijdt binnendoor of werkt van thuis.
Ik moet niet diep in brussel, net erbuiten dus bij geen file 15min, bij file en binnendoor 30 min.
Neem ik het openbaar vervoer dan doe ik er 1u17 over zonder vertragingen.
Dus in het beste geval 30min dagelijks, worst case 1uur, of openbaar vervoer elke dag 2u30 tuffen...yeah no... taking the car.
 
En op OV kan je je toch bijna niet nuttig maken?

“Werken op de trein” lees je dan hier en daar?

Voor u iemand die in de neus peutert, naast u iemand die zit te hoesten.
Vuile banken, vlug alles uit uw handen laten vallen om uw vervoersbewijs te tonen ook al heb je net zoals de andere reizigers al 800 jaar een abonnement en rijden er op dat uur geen zwartrijders, etc.

Met de trein = mezelf een uur zitten ergeren.
Of rechtstaan.


Auto = me-time, radio, verwarming…
 
En op OV kan je je toch bijna niet nuttig maken?

“Werken op de trein” lees je dan hier en daar?

Voor u iemand die in de neus peutert, naast u iemand die zit te hoesten.
Vuile banken, vlug alles uit uw handen laten vallen om uw vervoersbewijs te tonen ook al heb je net zoals de andere reizigers al 800 jaar een abonnement en rijden er op dat uur geen zwartrijders, etc.

Met de trein = mezelf een uur zitten ergeren.
Of rechtstaan.


Auto = me-time, radio, verwarming…
Ik ga met de trein werken, en iedereen die zegt dat hij kan werken op de trein lult er gewoon op los.
Ik heb nog nooit iemand effectief zien werken op de trein.
 
Ik ga met de trein werken, en iedereen die zegt dat hij kan werken op de trein lult er gewoon op los.
Ik heb nog nooit iemand effectief zien werken op de trein.
Kan wel hoor (en heb het ook gedaan) maar dan moeten wel alle sterren gealigneerd staan. En spijtig genoeg heb je op de meeste zaken geen vat, dus het is een beetje Russische roulette of je al dan niet kan werken.
 
Hij is wel al een half jaar of zo afgestudeerd terwijl hij niet op kot zat. Tonnen veel levenservaring !
 
Zijn opmerkingen zijn nochtans terecht... Hij doelt op degenen die hier verkondigen dat ze met de auto 2,5u onderweg zijn, zijn oplossing is dan om met de trein te gaan. Lijkt me gewoon een waardig alternatief.

Of anders wat sommigen hier gewoon willen horen => Ga je met de auto naar je werk dan ben je gek, ga je met de trein dan ben je gek. Blijf je niet van thuis uit werken, dan ben je gek.

Of hoe een discussie volledig te verneuken.
 
Zijn opmerkingen zijn nochtans terecht... Hij doelt op degenen die hier verkondigen dat ze met de auto 2,5u onderweg zijn, zijn oplossing is dan om met de trein te gaan. Lijkt me gewoon een waardig alternatief.
Het is een alternatief. Laat die waardig maar gewoon weg.
 
We moeten ook niet dramatisch doen alsof onze treinen beestenwagons zijn hé, bende prinsesjes zeg.

Net zoals 2.5 uur onderweg zijn in/door Brussel (hell, in België )verre van normaal is.
 
En op OV kan je je toch bijna niet nuttig maken?

“Werken op de trein” lees je dan hier en daar?

Voor u iemand die in de neus peutert, naast u iemand die zit te hoesten.
Vuile banken, vlug alles uit uw handen laten vallen om uw vervoersbewijs te tonen ook al heb je net zoals de andere reizigers al 800 jaar een abonnement en rijden er op dat uur geen zwartrijders, etc.

Met de trein = mezelf een uur zitten ergeren.
Of rechtstaan.


Auto = me-time, radio, verwarming…
Ik ga met de trein werken, en iedereen die zegt dat hij kan werken op de trein lult er gewoon op los.
Ik heb nog nooit iemand effectief zien werken op de trein.
Gewoon een ticket in eerste klasse kopen, dan heb je dat probleem niet. Ik ben jaren naar Parijs gereden, eerst Tienen - Brussel, dan Brussel-Parijs, dan Parijs - La Défense. Dat duurde 3 uur. Ik denk dat ik zeker in de ochtend anderhalf uur werkte, verder de krant las en ook mijn ontbijt nuttigde. Dingen die in de auto moeilijk zijn.
Ik kijk nu ook steeds na of ik ergens niet met de trein geraak voor een professionele verplaatsing, vooraleer ik in de wagen spring
 
Aangezien ik een bedrijfswagen heb biedt de werkgever openbaar vervoer ook gewoon niet aan, structureel dan toch. Bij veel bedrijven zal dat niet anders zijn denk ik dan?
Occasionele verplaatsingen is wat anders, die kan ik wel in onkosten steken maar ik doe dat eigenlijk nooit. De trein is zelden handig qua bereikbaarheid, en van zodra ik moet gaan combineren met trein en tram/bus/metro gohja, laat maar zitten.

En na een paar dagen thuiswerk is wat rijden nog zo erg niet 😁
 
Hij is wel al een half jaar of zo afgestudeerd terwijl hij niet op kot zat. Tonnen veel levenservaring !

Amaai al een Senior dus

The old blame the young for being inexperienced 😂

Blijft schattig

We moeten ook niet dramatisch doen alsof onze treinen beestenwagons zijn hé, bende prinsesjes zeg.

Net zoals 2.5 uur onderweg zijn in/door Brussel (hell, in België )verre van normaal is.

Idd. Het prinsesjescomplex is hier soms heel groot.
 
Gewoon een ticket in eerste klasse kopen, dan heb je dat probleem niet. Ik ben jaren naar Parijs gereden, eerst Tienen - Brussel, dan Brussel-Parijs, dan Parijs - La Défense. Dat duurde 3 uur. Ik denk dat ik zeker in de ochtend anderhalf uur werkte, verder de krant las en ook mijn ontbijt nuttigde. Dingen die in de auto moeilijk zijn.
Ik kijk nu ook steeds na of ik ergens niet met de trein geraak voor een professionele verplaatsing, vooraleer ik in de wagen spring
Dat zijn dan ook wel extreme ritten natuurlijk. Binnenlandse ritten is zijn een pak korter natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan