Structureel Thuiswerken

Gewoon een ticket in eerste klasse kopen, dan heb je dat probleem niet. Ik ben jaren naar Parijs gereden, eerst Tienen - Brussel, dan Brussel-Parijs, dan Parijs - La Défense. Dat duurde 3 uur. Ik denk dat ik zeker in de ochtend anderhalf uur werkte, verder de krant las en ook mijn ontbijt nuttigde. Dingen die in de auto moeilijk zijn.
Ik kijk nu ook steeds na of ik ergens niet met de trein geraak voor een professionele verplaatsing, vooraleer ik in de wagen spring
Dat zijn dan ook wel extreme ritten natuurlijk. Binnenlandse ritten is zijn een pak korter natuurlijk.
 
Dat zijn dan ook wel extreme ritten natuurlijk. Binnenlandse ritten is zijn een pak korter natuurlijk.
Maar ook - of eerder vooral - op dat stuk naar Brussel werkte ik hoor. Dat is 45 min, je kan daar heel wat gedaan krijgen. op de Thalys kreeg ik ontbijt en een krant, dus daar deed ik de eerste 40 min sowieso niets anders dan eerst die krant lezen en daarna mijn ontbijt nuttigen
 
En op OV kan je je toch bijna niet nuttig maken?

“Werken op de trein” lees je dan hier en daar?

Voor u iemand die in de neus peutert, naast u iemand die zit te hoesten.
Vuile banken, vlug alles uit uw handen laten vallen om uw vervoersbewijs te tonen ook al heb je net zoals de andere reizigers al 800 jaar een abonnement en rijden er op dat uur geen zwartrijders, etc.

Met de trein = mezelf een uur zitten ergeren.
Of rechtstaan.
ik zie niet in hoe je minder goed kan werken als iemand in zijn neus peuter, ik kijk naar mijn scherm en heb koptelefoon aan. Quasi nooit een probleem met vuile banken en vervoersbewijs checken duurt halve minuut. Much Ado about nothing?
 
Ik ga met de trein werken, en iedereen die zegt dat hij kan werken op de trein lult er gewoon op los.
Ik heb nog nooit iemand effectief zien werken op de trein.
Trein van 5u58 van ieper (soms 5u15) , 7u51 ofzo in Brussel centraal. Meestal op maandag en donderdag, vaak ook dinsdag. Zoek me maar op (terugweg ook, maar tot Gent zit ik vaak met collega op trein, daarna werk ik ongeveer 50% van tijd).

Als ik niet werk op de trein, mag je eens zeggen wie mijn boekhouding dan doet en hoe die statistieken tot bij mijn baas geraken.
 
Trein van 5u58 van ieper (soms 5u15) , 7u51 ofzo in Brussel centraal. Meestal op maandag en donderdag, vaak ook dinsdag. Zoek me maar op (terugweg ook, maar tot Gent zit ik vaak met collega op trein, daarna werk ik ongeveer 50% van tijd).

Als ik niet werk op de trein, mag je eens zeggen wie mijn boekhouding dan doet en hoe die statistieken tot bij mijn baas geraken.
Ik zal het anders verwoorden: op de lijn Leuven-Antwerpen werkt er niemand op de trein.
Als er al een laptop open staat, is het om film te zien.
 
Ik zal het anders verwoorden: op de lijn Leuven-Antwerpen werkt er niemand op de trein.
Als er al een laptop open staat, is het om film te zien.
Zullen waarschijnlijk ook heel wat studenten op zitten, logisch dat je dat daar minder ziet. Is ook een lijn die me vooral voor korte afstanden gebruikt lijkt teworden, waar zoals @glashelder zegt dat zelden ziet. Lijkt me dat je op de IC26 dat al meer zal zien dan op de L28.

't is ook niet dat je er honderden hebt per lijn, he. Verre van iedereen kan/wil werken op de trein. Maar als je dat kan, kan je echt veel meer doen. Dus kan het zeker een overweging zijn. Ik ben zelfs productiever op trein dan op werk, toch op heenrit.
 
Iedereen geeft natuurlijk een andere invulling aan werken op de trein (intensiteit, niveau van het af te leveren werk).
 
Iedereen geeft natuurlijk een andere invulling aan werken op de trein (intensiteit, niveau van het af te leveren werk).
iedereen heeft natuurlijk een andere invulling aan onmogelijke werkomstandigheden (het geluid van neuspeuteren, iemand die durft hoeste, geen dagelijkse poetsbeurt van je stoel,...)
 
Ik ga met de trein werken, en iedereen die zegt dat hij kan werken op de trein lult er gewoon op los.
Ik heb nog nooit iemand effectief zien werken op de trein.
Dat hangt compleet van je treinverbinding af. Op de gemiddelde drukke spitstrein kan ik me ook niet concentreren of ben ik niet zeker dat ik m'n laptop kan neerzetten. Op rustige momenten zie ik op mijn verbinding wel vaak mensen op hun laptop bezig. Het is dan stil in de wagon en je zit in je eentje in een vierzit, dus je kan daar imo perfect simpele taken doen (mails lezen, documenten doornemen, opmerkingen noteren, cijfers invullen, ...). Ik zie regelmatig kinderen huiswerk maken op de trein. 🤷‍♂️
 
Dit zijn/waren Nederlandse treinen. Ik zit nu op een relatief vergelijkbare trein van net iets vroeger (de M4 uit de jaren 70-80). Dan vind ik de ms96 en de m7 comfortabeler.
Hij zal de klassiekjes bedoeld hebben.

Die zijn nu allemaal (denk ik) vervangen door Desiro's, maar ik zat toch veel liever op zo een klassiekje.

2560px-SNCB_EMU196_R01.jpg

1920px-Klassiek_motorstel_2e_klasse.jpg
 
Laatst bewerkt:
En op OV kan je je toch bijna niet nuttig maken?

“Werken op de trein” lees je dan hier en daar?

Voor u iemand die in de neus peutert, naast u iemand die zit te hoesten.
Vuile banken, vlug alles uit uw handen laten vallen om uw vervoersbewijs te tonen ook al heb je net zoals de andere reizigers al 800 jaar een abonnement en rijden er op dat uur geen zwartrijders, etc.

Met de trein = mezelf een uur zitten ergeren.
Of rechtstaan.


Auto = me-time, radio, verwarming…

Drie letters: ANC.

Vervoersbewijs tonen is smartphone nu? Ik moet toch al mijn smartphone aanzetten voor de hotspot aan te zetten. Dat is unlocken, springen naar vorig scherm, voila je hebt mijn vervoersbewijs.

Er waren al mensen die 10 jaar geleden mensen die werkten op hun laptop op een trein. Er zitten te werken op hun laptop op een vliegtuig begot :p.
Zelfs int middelbaar deed ik deel van mijn huiswerk op een bus. Comfortabel was het niet natuurlijk :p.


Als je niet kan werken op een trein, dan kan je ook niet werken op een bedrijfseiland
Dan ben je nooit productief of doe je niets belangrijk want iedereen laat jou blijkbaar de hele dag met rust :p.
 
Drie letters: ANC.

Vervoersbewijs tonen is smartphone nu? Ik moet toch al mijn smartphone aanzetten voor de hotspot aan te zetten. Dat is unlocken, springen naar vorig scherm, voila je hebt mijn vervoersbewijs.

Er waren al mensen die 10 jaar geleden mensen die werkten op hun laptop op een trein. Er zitten te werken op hun laptop op een vliegtuig begot :p.
Zelfs int middelbaar deed ik deel van mijn huiswerk op een bus. Comfortabel was het niet natuurlijk :p.


Als je niet kan werken op een trein, dan kan je ook niet werken op een bedrijfseiland
Dan ben je nooit productief of doe je niets belangrijk want iedereen laat jou blijkbaar de hele dag met rust :p.

Dit bedoelde ik dus: op de trein kan je toch perfect simpele taken uitvoeren (natuurlijk als je je laptop überhaupt kan openklappen en niet als sardientjes op elkaar geplakt zit).

Maar er zijn er hier een aantal die dat niet willen/kunnen snappen, of anders het concentratievermogen hebben van 200 gram varkensgehakt.
 
Dit bedoelde ik dus: op de trein kan je toch perfect simpele taken uitvoeren (natuurlijk als je je laptop überhaupt kan openklappen en niet als sardientjes op elkaar geplakt zit).

Maar er zijn er hier een aantal die dat niet willen/kunnen snappen, of anders het concentratievermogen hebben van 200 gram varkensgehakt.
En jij hebt duidelijk de levenservaring en het inlevingsvermogen vam 10 gram kippengehakt :unsure:

Het is niet omdat iets in jouw specifieke situatie werkt, dat het voor iedereen werkt of dat je er überhaupt op kan rekenen.

Hangt Hing voor mij bv af van type trein dat je op je boterham krijgt en het tijdstip/drukte. En dan de talloze dode plekken waar je 4G plots naar Edge terugvalt of soms helemaal niets, waardoor alles “vasthangt”. Enz…
 
Helaas anno 2024 nog veel redenen waarom een hoop mensen nog altijd met de auto Brussel binnen rijden om er te werken:
1) weinig frequente verbindingen met openbaar vervoer tot aan een station dat vlot met Brussel verbindt, tenzij je dicht tegen een station woont of dicht bij een drukke buslijn
2) veel te weinig randparkings buiten de Brusselse ring om mensen aan te zetten daar te parkeren en de metro / ... te nemen, die situatie is absoluut niet 21e eeuws te noemen
3) bij een aantal trein- en metrostations onvoldoende parking, zodat mensen die het eerste deel van de trip met de auto moeten doen wegens reden 1), de rest van de rit niet met het openbaar vervoer kunnen doen

Nog iemand gekend die een beetje buiten Leuven woonde en in Diegem werkte. Openbaar vervoer 's morgens: 50 - 60 minuten. Auto in de ochtendspits op hetzelfde moment: vaak ook minder dan een uur. Terugkeer: openbaar vervoer >60 minuten, auto 40-60 minuten. En dat is dan een route van ~25 km tussen 2 drukke punten met honderden pendelaars op die route.
 
Dit bedoelde ik dus: op de trein kan je toch perfect simpele taken uitvoeren (natuurlijk als je je laptop überhaupt kan openklappen en niet als sardientjes op elkaar geplakt zit).

Maar er zijn er hier een aantal die dat niet willen/kunnen snappen, of anders het concentratievermogen hebben van 200 gram varkensgehakt.
Samenvatting over waarom ik niet op trein kan werken:
1) Er is geen dataverbinding op 2/3e van mijn treinrit.
2) Als ik 1 op de 4 keer kan zitten, mag ik blij zijn
3) Ik werk met gevoelige data, op de trein kan iedereen meekijken

Ik ben er vrij zeker van dat als je effectieve productiviteit op een trein meet, dat je op een fractie uitkomt van wat het zou moeten zijn (maar thuis/op kantoor is dit ook geen 100% natuurlijk).
 
Terug
Bovenaan