Ja, plot holes en logic fails galore. Ik heb ook nooit een deftig antwoord gekregen op mijn vraag ivm de andere portals naar de upside down. Als er bij elke 'murder site' een portaal zou gevormd zijn, dan had de politie, die meerdere units hadden achtergelaten bij die caravan, dat toch al lang ontdekt? Om maar te zwijgen van het portaal dat zou gevormd zijn op de plaats van de dood van die journalist leerling. Op de openbare weg, potverdekke.

Ik ben meestal een aanhanger van de less is more theorie, maar hetzelfde kan niet gezegd worden van de gebroeders Duffer, die duidelijk geloven dat way, way more is more. Double the fuck up. En het heeft tot mijn grote verbazing gewerkt. Want ik heb plezier beleefd ondanks het feit dat de plot nergens op slaat, dat het Eleven verhaal weeral more of the same is, dat Will weeral een oersaai, passief personage is, dat de muziekkeuzes simplistisch zijn enzovoort...
 
Ik heb mij vooral geërgerd dat alles tot in den treure uitgerokken werd.
7 uur eerst teasen "Is er een demogorgon? Komt er een demogorgon? Hier is nog eens een deur met wat geschreeuw.

En

Steve en Nancy hebben nog gevoelens X 187 keren.

En

El haar origin story uitgetrokken over 3 eps... wat gewoon, letterlijk, 4 keer hetzelfde liet zien.

En

Will die gay is, wat in ep 1 al duidelijk is, maar we doen toch maar alsof het een big reveal is in ep 7

En en en...
 
6onbvd.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Stranger Things zie ik vooral als aangename ontspanning, nadien ga ik er niet filosofisch over mijmeren. En soms ligt het er dik op, de karakters kunnen veel doorstaan (zoals in de jaren 80 series ook voorkwam) en feel-good momenten zijn legio, maar denk dat dat gewoon de "basis" is van de serie.

Als je te diep gaat graven zie je idd dat het een en ander onwaarschijnlijk is of de flow erg gestuurd is naar een bepaalde uitkomst, maar de meeste kijkers lijken toch enorm enthousiast en eerder positief over al die transities.
 
Plot armor dik of niet, ik heb deze vakantie gekeken en ENORM genoten van seizoen 4. Dat je sommige dingen al van 3 episodes ver al ziet afkomen heeft me hoegenaamd niet gestoord. Het verhaal wordt goed verteld en visueel is deze serie nog altijd een parel. Mijn 65" tv leek soms te klein al zit ik er nauwelijks 3 meter van.
 
Laatst bewerkt:
De sfeer en verhaal zit gewoon altijd zo goed in deze serie. Daarom dat mensen hun geen vragen stellen bij domme beslissingen. Mijn eerste gedacht bijvoorbeeld was waarom geen muziek afspelen van op afstand of recorden ipv live te spelen gelijk eddy deed.
Maar zo moogt ge niet denken :p
 
De sfeer en verhaal zit gewoon altijd zo goed in deze serie. Daarom dat mensen hun geen vragen stellen bij domme beslissingen. Mijn eerste gedacht bijvoorbeeld was waarom geen muziek afspelen van op afstand of recorden ipv live te spelen gelijk eddy deed.
Maar zo moogt ge niet denken :p
Als je echt wilt blijven leven dan is nadenken wel nuttig natuurlijk. :unsure:
 
Ik heb ook eens tijd gemaakt van het seizoen en wel genoten. De lange afleveringen stoorden niet en waren sneller over dan gedacht. In principe is heel dat seizoen één lange aflevering.
 
Schermafbeelding-2022-08-03-225600.png


Closer! CLOSER! :p
slaat ook nergens op.
Van de 81cm CRT moesten we ook drie meter zitten.

Het had mogen stoppen bij seizoen 1 voor mij.
4 was echter weer beter dan 2 en 3, maar de lange afleveringen waren een karwei voor mij om aan te beginnen.

Ik ben nostalgisch naar de tijd waarin afleveringen van grote shows 42 minuten duurden :(
 
Ik kom ook eens mijn gedacht zeggen, twee maand te laat :unsure:

Ik heb een fundamenteel probleem met dit seizoen en dat is helemaal 100% mijn probleem... maar ik kan die hele Max niet af 😂 Niet in seizoen twee, niet in seizoen drie en dus ook niet in dit seizoen. Het is geen rationele gedachte, er zit zelfs geen gedachtengang achter. Ik vind die gewoon écht niet tof, al niet van 't eerste moment dat ze in beeld kwam. Ze was zo'n typisch arrogant kind dat een schild om zich heen had gebouwd en dan maar beetje fars deed tegen iedereen die eigenlijk lief tegen haar deed en laat maar ze, ge moogt al niet meer in mijn clubke nah!

En dan draait heel seizoen vier om haar. Wat ik echt superlame vind. Ik was 0,0 geïnvesteerd in heel dat gedoe rond 'gaat ze nu wel dood of niet dood' (ik maar hopen van wel 🥲) en zelfs mijn geliefde Kate Bush moest ze verpesten! Geloof me, echt alle emotionele lading gaat uit zo'n aflevering of een seizoen als iemand die je niet af kan ineens bijna het hoofdpersonage wordt, of diegene om wie alles draait. (Ja, de hoofdpersonages zijn Eleven en Will en de boys, maar uiteindelijk zijn die dit seizoen allemaal bezig om te voorkomen dat Max dood gaat.)

'k Heb zelfs al een theorie gelezen dat ze in seizoen vijf misschien gaan proberen om haar ziel terug te krijgen in haar lichaam en dat de portal dan zo gesloten kan worden. Please God no. Dan wordt het helemaal 'de avonturen van Max en de rest'.

Ondertussen heeft Will al de hele tijd een rare link met de upside down/Vecna en dát vind ik al sinds het eind van seizoen 1 interessant. Daar doen ze dan weer niks mee nu, behalve Will die als een soort Vecna-wichelroede functioneert. Wat is die link nu eigenlijk? Wat heeft Will meegemaakt in de upside down? Hoe beleefde hij die link met Joyce via die lampjes? Zit er een stukje van Vecna in Will, een stukje van Will in Vecna? Ook ergens jammer dat de mind flayer ontstaan is door Vecna, en niet omgekeerd. Ik vind die vage dreiging die uitgaat van the upside down en de mind flayer veel enger dan het typische 'good guy gone bad' verhaaltje van Vecna. Dat de oorzaak gewoon een gefrustreerd mannetje is en niet een compleet onbekende vage dreiging uit een andere wereld neemt toch heel wat van de spanning weg voor mij.

Dat Eddie dood gaat zie je ook aankomen van ver, zeker als die ineens kei emotioneel doet tegen Dustin van "never change". En emotioneel vond ik dat ook maar zo-zo, 't is niet dat het een superdoorgrond personage was of zo hé. Hij is een paar keer blijven zitten, is leider van de plaatselijk D&D-club, wordt vals beschuldigd en... gaat dood omdat hij eens tegen zijn instinct in gaat? OK? Daag. 'k Vond dat zo'n beetje makkelijke sentimentaliteit. Die gitaardinges was cool en al hé, maar again, gemakkelijke sentimentaliteit, ook.

De langere afleveringen vond ik wel ça va, alleen de laatste stak echt tegen. Zo al die losse draadjes die vastgeknoopt moesten worden, elk koppeltje moest even zijn emotioneel gesprekje krijgen voor we verder konden. Ik vind Stranger Things echt belachelijk goed maar ik vond dit seizoen meer standaardformule en voorspelbaarder dan de vorige. Jammer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb recent redelijk snel alle 4 de seizoenen gekeken. Wat een heerlijke serie om te volgen. Helemaal mijn ding! Net zoals Game Of Thrones dit was.
Als ik naar de seizoenen kijk vond ik eigenlijk het laatste seizoen het minste. Omdat ik Vecna eigenlijk niet zo grellig vond. Zijn stem doet me lachen (ik moest vanaf de eerste moment al aan Venom denken).

Maar één scene schiet er bij mij torenhoog bovenuit en dat was wel eentje van het laatste seizoen.
Een epische scene waar ik kippevel van kreeg:
Toen Max de eerste keer werd "opgepakt" door Vecna, maar wist te ontsnappen via de muziek.
Deze zat zo volgeladen met emoties, en dat in combinatie met de pakkende muziek... voor mij echt een moment waar ik heel hard met meeleefde.
 
In mijn ogen haalt seizoen 4 juist eindelijk weer eens het niveau van seizoen 1.
De dreiging van Vecna in aflevering 1, de epische scène met Max, de gitaarsolo, de dood van die jongen boven het meer, het gevecht van Eleven tegen Vecna nadat ze eerst dacht al die kinderen te hebben vermoord,...

Een en al epische scènes.
 
Deze eindelijk eens aan het inhalen.
Eerste 2 seizoenen vond ik heerlijk qua sfeer. Behalve die aflevering in Chicago met Eleven, dat vond ik echt heel heel slecht.
Nu aan 3de seizoen bezig, en vind die hele Rusland insteek en uitwerking voorlopig toch heel zwak. Die heerlijke 80's sfeer van de eerste 2 seizoenen precies ook heel wat minder dan de eerste 2 seizoenen. Ga wel blijven kijken, want blijft mij wel boeien.

Alleen die scenes met die Russen storen mij echt wel.
 
Terug
Bovenaan