DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
GJF5KhD.jpg


Hawkins Indiana, jaren 80. Een jongen verdwijnt onder zeer verdachte omstandigheden. Zijn moeder opent samen met de lokale autoriteiten een onderzoek naar de verdwijning . Al snel krijgen ze te maken met een reeks top-secret overheidsexperimenten, angstaanjagende bovennatuurlijke krachten en een zeer vreemd meisje.

 
Laatst bewerkt:
Eerste 2 afleveringen gekeken wow. Lijkt me wel iets extremer qua horror dan de vorige seizoenen.
 
Ik vond het seizoen wat te lang, maar ik denk dat er zoveel kijkers zijn dat ze zich verplicht voelden na ongeveer 3 jaar wachten. Ik weet eigenlijk niet of er heel veel mensen gaan beginnen speculeren in de komende maand, maar de laatste 2 (erg lange) episodes zijn er voor 1 juli.
 
Word er een kleine recap gedaan wat er voorbije seizoen gebeurd is ?
Is ondertussen weer lang geleden.
 
Alle 7 episodes van deel 1 dit weekend bekeken en ik ben alleszins verkocht. Het verhaal begint vrij snel en houdt een goede snelheid aan, er is minder "filler" vergeleken met de vorige seizoenen (vooral seizoen 3 met de liefdesproblemen, urgh). Het is wat minder horrorachtig, maar veel gruwer. Jammer dat de laatste 2 afleveringen pas volgende maand komen.

Wat ik spijtig vind, is de speelduur van de afleveringen. Ze klokken elke bijna meer dan een uur en episode 7 is zelfs 1u40mins, zowat de lengte van een film. Ik had liever een vaste speelduur voor elke episode gezien, ze konden zo extra afleveringen hebben. Zo'n lange speelduur verlaagt de herkijkbaarheid wat.

Ondanks dat ik geen fan ben van films en series waar kinderen een hoofdrol hebben, is Stranger Things echt wel degelijk en ik geniet er met volle teugen van.
 
Net de eerste aflevering gezien.
De iets duistere toon vind ik toch nog een understatement :biglaugh:
Vroeger was het speels griezelig. Maar dit en zeker de laatste 15minuten zijn voor mij al horror, ben wel niet veel gewoon op dat vlak.
 
eerste seizoen was zogezegd in 1983, terwijl huidig seizoen 4 zich in 1986 afspeelt.
Echter zijn de acteurs wel al een jaar of 6-7 ouder. Valt dit seizoen toch wel heel fel op
 
eerste seizoen was zogezegd in 1983, terwijl huidig seizoen 4 zich in 1986 afspeelt.
Echter zijn de acteurs wel al een jaar of 6-7 ouder. Valt dit seizoen toch wel heel fel op
Ze worden ouder maar was ergens ook te verwachten he.
 
Net alles gezien en echt... blown away. Makkelijk mn favoriet seizoen van ze allemaal en die laatste ep mogelijk mn favoriete ep van alle eps. Ik herhaal: blown away.

De kleine thuis is al ff gefascineerd door Stranger Things maar mag het nog niet zien van ons (hij is 9). We hebben al regelmatig het gesprek gehad "wanneer wel". Maar dat gaat nog wel ff duren nu :rofl:
 
Vond seizoen 4 een serieuze verbetering op 2 en 3 alleen konden niet alle verhaallijnen me even zeer boeien.
 
Twee afleveringen gezien tot hiertoe. Zoals aangegeven hierboven toch een stuk straffere horror dan de afgelopen seizoenen. De nieuwe bad guy is alvast geslaagd. Ze bouwen verder op de elementen in het verleden, maar de registers worden verder opengetrokken. De nieuwe personages gaan vlot mee in het verhaal. Ook wel fijn dat de personages duidelijk meegroeien met de seizoenen, je krijgt daar vertrouwde Boyhood-vibes van. Al is Linklater's mumblecore nogal ver verwijderd van dit popcornspektakel.

En er was toch betere muziek in de eighties dan in de nineties waarin ik opgroeide.
 
Ben door de eerste 4 afleveringen en best wel sterk seizoen. De opstap naar een veel donkerder seizoen werkt voor 100%. De Will kan nog altijd ni acteren en zijn kapper moet toch is een ander kapsel aanraden ma het stoort ni. Enige wat het beter zou maken volgens mij is het opsplitsen in meer afleveringen van 40 a 50 minuten
 
Ik kan ook enkel zeggen dat ik na 2 afleveringen fan ben en onder de indruk ben. Voor mij ook een verbetering, seizoen 2 (denk ik?) was wat aan de mindere/saaie kant.

De Will kan nog altijd ni acteren en zijn kapper moet toch is een ander kapsel aanraden ma het stoort ni.
:laugh:
Ik stoor me eigenlijk ook wel aan dat personage maar nu weet ik dat ik niet de enige ben. Zeker als je dat vergelijkt met de acteerprestaties van Matarazzo of Brown uiteraard is dat een gigantisch verschil.
 
Ben door de eerste 4 afleveringen en best wel sterk seizoen. De opstap naar een veel donkerder seizoen werkt voor 100%. De Will kan nog altijd ni acteren en zijn kapper moet toch is een ander kapsel aanraden ma het stoort ni. Enige wat het beter zou maken volgens mij is het opsplitsen in meer afleveringen van 40 a 50 minuten
Aan Will zie je anders wel hoe fel die kerels gegroeid zijn.
 
Terug
Bovenaan