Stranger Things

Stranger Things

Tenzij ze de afgelopen 3 jaar ook in de serie gaan steken vrees ik dat sommige acteurs al een beetje te oud zijn voor de rollen die ze spelen, alle kinderen zijn al twintigers ondertussen. Maar als dat 1 van de (weinige) minpunten van dit seizoen zal zijn, ga ik niet klagen.

Dit weekend S4 es bingen.

Tussen 3 en 4 zat ook 3 jaar en keek ik er ook niet echt meer naar uit. Toch toen 4 uitkwam zat ik er, zelfs zonder rewatch en met 3 al maar vaag meer in het geheugen, wel direct terug in. Gezien Kate Bush haar Running op That Hill na 37 jaar ineens overal (spotify, itunes en amazon) op nr1 stond alsook de hype rond Quinn's renditie van Metallica's Master of the Puppets... Afhankelijk van de bangers die ze deze keer opvoeren zou dat wel eens gelijkaardig kunnen uitdraaien.

Er zijn inderdaad geruchten over een timejump maar zou denk ik vreemd zijn gezien het einde van 4 dat toch wel om een onmiddellijk vervolg vraagt. Tieners worden meestal door twintigers gespeeld in hollywood dus return to normal I guess. 😅

Ik ben nu bezig met een rewatch, zit ondertussen aan s3e5 :) hoef niet per se klaar te zijn voor 28/11. De final is toch pas voor 2026 😅

Enkel het eerste seizoen gezien. Blijft het de moeite? Ben aan het overwegen om volledig te herstarten en alles te bekijken van deze keer.
Recent een (te snelle) rewatch gedaan.
Geheel mijn mening:

S1: Top!
S2: Meh. (Ik vergeet altijd over wat S2 nu weer ging)
S3: Semi top Semi meh
S4: Top!!

Een volume is eigenlijk een deel van 1 seizoen. Waarom? Geld. Zodat mensen die eens een maand abbo nemen voor 1 top serie nu 2 maand moeten nemen.
Was idem met Wednesday S2 etc. 2 x 4 episodes over 2 maand.

Afijn, laat maar komen dat finaal seizoen.

Laatst bewerkt:
ben gisteren terug begonnen met het herzien van Stranger things momenteel S1 E5 tegen dat ik klaar ben zal het volledige S5 uit zijn en moet ik niet wachten.

Ik zie dat ze heel hard gaan voor de "grote strijd". Onderweg zijn er ook een aantal pistes onderuit gegaan (of die indruk heb ik toch) omtrent wat de upside down eigenlijk is of de paranormale kinderen. Eleven is wat meer op een zijspoor geraakt.

Het is feel good action zoals we in de jaren 80 kennen dus dat alles met een opluchtend "oef" eindigt kunnen we wat vermoeden. In lijn met recentere series en films zullen we mogen treuren rond 1 of 2 grotere personages om de mensen toch te laten raden.

De afleveringen van volume 2 en de finale duren bijna 2 uur elk, ik hoop niet dat er teveel bloat tussen zit (of eenmalige redshirt personages waar je best de naam niet van onthoudt).

Een volume is eigenlijk een deel van 1 seizoen. Waarom? Geld. Zodat mensen die eens een maand abbo nemen voor 1 top serie nu 2 maand moeten nemen.
Was idem met Wednesday S2 etc. 2 x 4 episodes over 2 maand.

Afijn, laat maar komen dat finaal seizoen.
Dit + omdat je dan niet een abo kunt nemen en direct terug opzeggen (waarmee je het wel nog de lopende maand kunt gebruiken), waardoor meer mensen vergeten tijdig te annuleren, en dus nog langer klant blijven.

Ik heb er drie achtereen gezien, maar ben onderweg af en toe ingedommeld en ik weet niet goed wat ik nu juist heb gezien. Wat ik heb gezien vond ik wel heel sterk, de spanningsboog wordt hier wel strak aangespannen. Straks de derde episode herbekijken.

Wat een verschil met het laatste seizoen van GoT, dat narratief helemaal inzakte.

Tips voor ergens een goeie recap? Ik weet eerlijk gezegd nog bitter weinig van de vorige seizoenen.
Awel der was een groep seutige kindjes die bevriend worden met deepfake E.T. en het samen met een paar oudere tieners moeten opnemen tegen een vleesgeworden DnD villain die hun stadje terroriseert in een ondersteboven limbo wereld. Dan kwamen de Russen en die namen de lokale sheriff gevangen in een gulag in Siberië oid. Die moest ook gered worden natuurlijk. Maar dat is niet voor kindjes, dat deed de alleenstaande moeder van een van de nerdlings.

Awel der was een groep seutige kindjes die bevriend worden met deepfake E.T. en het samen met een paar oudere tieners moeten opnemen tegen een vleesgeworden DnD villain die hun stadje terroriseert in een ondersteboven limbo wereld. Dan kwamen de Russen en die namen de lokale sheriff gevangen in een gulag in Siberië oid. Die moest ook gered worden natuurlijk. Maar dat is niet voor kindjes, dat deed de alleenstaande moeder van een van de nerdlings.
En elk seizoen is er wel een jaren ‘80 lied dat dankzij de serie een revival geniet

Terug
Bovenaan