Storm Ciarán raast door Europa

Sneeuwstorm

Well-known member
Donderdag kans op storm, we zullen het in de gaten moeten houden.
Voor morgenavond geeft yr.no hier 16mm regen, ik denk toch maar met de auto te gaan werken dan.
 
Ik hoop alleszins vanavond geen regen, want ik moet nog 20km met de fiets naar huis. Vandaag was het de beste dag van de week. Voor donderdag wordt er 7 beaufort met windstoten tot 100km/u voorspeld, dus dat is zeker niet aan te raden dan.
 
Ik hoop alleszins vanavond geen regen, want ik moet nog 20km met de fiets naar huis. Vandaag was het de beste dag van de week. Voor donderdag wordt er 7 beaufort met windstoten tot 100km/u voorspeld, dus dat is zeker niet aan te raden dan.
Met wind mee ga je nog nooit zo snel thuis zijn geweest.

aromehd-11-51-5.png


Voorlopig de verste kaart dat Arome kan geven. Hopelijk vanavond zien we al wat beter wat de hoge res modellen gaan geven.
 
Hopelijk gaat de schade morgen nog meevallen. Hoewel ik er voor vrees met veel bomen waar nog veel blad aanhangt. Vorig jaar in februari 2022 was er ook een storm, geloof ik. Maar weet niet meer of die heviger voorspeld werd voor België dan degene nu?
 
Moet morgen vanuit brugge naar center parcs zeeland rijden... Als ik zo kijk geven ze 6-7 beaufort wind. Niet echt happig om in dat weer 2u te rijden met kans op takken of whatever op de auto te krijgen :S
 
Hopelijk gaat de schade morgen nog meevallen. Hoewel ik er voor vrees met veel bomen waar nog veel blad aanhangt. Vorig jaar in februari 2022 was er ook een storm, geloof ik. Maar weet niet meer of die heviger voorspeld werd voor België dan degene nu?
Storm Eunice was heviger dan deze voorspeld, op veel plaatsen 120km/u toen, 130km/u aan de kust.
En die richtte heel wat schade aan.
 
Toch een voordeel, door de stevige ZZW-wind waaien de afvallende/afgeblazenbladeren van mijn bomen in den tuin op het perceel van de gebuur (braakliggend terrein).
 
Windstoten gemeten tot 207 km/u in Bretagne.

Auto in zee gesleurd in Engeland, gelukkig zonder inzittende.


David Dehenauw op X ( Twitter )

In de Belgische zee : 9-10 Bf ZZW/ZW, significante golven 5-6 m op 30-50 km van de kust, piekgolven daar tot 11-12 m. Over de maritieme gebieden Thames en/of Dover is 11 Bf mogelijk (ook niet uitgesloten in een lokaal deel van de Belgische zee).
 
Hier in Sint-Niklaas toch al wat zaken door de lucht zien vliegen, die dat normaal gezien niet doen.
Borstwering is ook losgekomen van de wind, gelukkig zit de plexi plaat nog achter metalen staven of ze was helemaal weg.
Ergernis is dan dat ik telkens de syndicus dien te contacteren.
 
In Ukkel is er al een windstoot van 95km/u geweest. Dus het zal wel boven de 100km/u gaan op sommige plaatsen, aangezien de piek denk ik iets na de middag verwacht wordt.
 
Terug
Bovenaan