Storm Ciarán raast door Europa

65436fd027928.png

Bizar hoe je daar in Henegouwen een plek hebt met quasi geen wind, volledig omringd door stormwind. Is dit op basis van metingen of een theoretisch model? En indien theoretisch, heb je effectief van die 'dode plekken' in het windveld.

Straks met de fiets naar huis, lekker met de wind op kop. Ze geven trouwens nog een week zeer winderig en wisselvallig. Tsteekt wat tegen voor de fietspendelaar.
 
Door het reliëf wellicht? Kan toch een groot verschil geven of je windmeter op 10m hoogte in het dal staat tegenover op de top van een heuvel op 100m.
 
Da’s het meer van Cerfontaine. Ligt lager en is in dit geval (ZZW-wind) goed afgeschermd door de heuvelrug onder het Bois du Seigneur
 
Bizar hoe je daar in Henegouwen een plek hebt met quasi geen wind, volledig omringd door stormwind. Is dit op basis van metingen of een theoretisch model? En indien theoretisch, heb je effectief van die 'dode plekken' in het windveld.

Straks met de fiets naar huis, lekker met de wind op kop. Ze geven trouwens nog een week zeer winderig en wisselvallig. Tsteekt wat tegen voor de fietspendelaar.
Dit is een actuele meting, welk station weet ik niet.

linkje naar de map

KMI waarnemingen
 
Ik zit in normandie en het doet hier al de ganse nacht bijzonder lelijk...
Terug thuis. De lokale wegen waren spannend, veel grote takken en her en der ook bomen. Een paar secundaire wegen ook afgesloten. Kort na vorige post was ook de stroom en telefoonnetwerk uitgevallen...
 
Dak weg geblazen van een huis

Wat een ellende, en nog die beweerden dat een storm in glas water ging zijn.
Al die paniek voor niets, zal je huis maar zijn.

Je mag niemand mezerie wensen, maar zo gasten mogen toch keer prijs hebben.

Wat bedoel je met "zo gasten"? Mensen die een iets mooier huis kunnen zetten? Of degene die zeiden dat het maar een scheet in een fles ging zijn?
 
Dak weg geblazen van een huis

Wat een ellende, en nog die beweerden dat een storm in glas water ging zijn.
Al die paniek voor niets, zal je huis maar zijn.

Je mag niemand mezerie wensen, maar zo gasten mogen toch keer prijs hebben.
En hier bij de toekomstige buren zijn de dakwerkers bezig op het dak van de ruwbouw :/. Snap niet dat die vandaag verdergaan met dakwerken. En het is niet eens komen kijken wat er eventueel niet vast zit, ze zijn al van deze morgen volop aan de slag.
 
Ik vind dat ze in de media nog redelijk rustig zijn tov andere stormen die weinig voorstelde (al zal het wel plaatselijk zijn).
Kan me niet herinneren wanneer het hier nog zo hard heeft gewaaid in de kempen.

Een dode in een park in Gent.. tja..
 
Kan toch niet anders dan een bouwfout zijn. Als zelfs een wind van 100km/u een plat dak laat wegwaaien..
vriendin heeft me net filmpje doorgestuurd. Die haar epdm is aant wapperen los op haar dak. Nen collega zijn auto onder een boom. Tis best wel stevig in oostvlaanderen aant waaien :S
 
Wat bedoel je met "zo gasten"? Mensen die een iets mooier huis kunnen zetten? Of degene die zeiden dat het maar een scheet in een fles ging zijn?
Mensen dat vinden dat altijd opgeblazen heisa is, dat het allemaal mee valt. Ze mogen blij zijn dat mensen waarschuwen, en blijkbaar zijn er nog die slagen erin voor te gaan wandelen in een park.
 
Damn :eek:

Los van de bulldog in de tuin: waarom staan daar 2 containers naast het huis? Lijkt permanent te zijn?
Containerfitness ruimte ofzo?
Ik vind het vooral erg dat ze het dak moeten omcirkelen, zou denken dat de titel wel duidelijk genoeg was

Zou wel willen weten vanwaar zijn tuinset komt, want die blijft precies wel mooi staan
 
Damn :eek:

Los van de bulldog in de tuin: waarom staan daar 2 containers naast het huis? Lijkt permanent te zijn?
Containerfitness ruimte ofzo?
Zou wel zo iets kunnen zijn, zie wel dat er veel container woning maken voor hun ouders.
Omdat dat goedkoper is dan een rusthuis en ze zitten toch dicht bij. Maar zie geen ramen erin, dus veronderstel niet dat het zo iets is. Tenzij aan de andere kant.
 
Damn :eek:

Los van de bulldog in de tuin: waarom staan daar 2 containers naast het huis? Lijkt permanent te zijn?
Containerfitness ruimte ofzo?
Kan vanalles zijn. Onze hondentrimmer heeft dat ook permanent staan voor haar hondensalon, is best knap gedaan.
Misschien vandaar de hond in de voortuin :unsure:.
 
Terug
Bovenaan