Storm Ciarán raast door Europa

Zou wel zo iets kunnen zijn, zie wel dat er veel container woning maken voor hun ouders.
Omdat dat goedkoper is dan een rusthuis en ze zitten toch dicht bij. Maar zie geen ramen erin, dus veronderstel niet dat het zo iets is. Tenzij aan de andere kant.

containergevangenis voor de bejaarde ouders
klinkt best nog wel interessant :unsure:
 
containergevangenis voor de bejaarde ouders
klinkt best nog wel interessant :unsure:
Ze richten dat eigenlijk helemaal in als een huis, je zou het niet weten dat je in een container zit.

Zelf veel jongere koppels die dat nu doen ipv huis bouwen.

Je moet er wel voor zijn.
 
Ondertussen een 2e overlijden te betreuren in Gent. Kind van 5 jaar overleden tijdens speelpleinwerking. Onbegrijpelijk. Dan toch niet overdreven dat ik mijn kind van 5 thuis hield vzn zijn kampje vandaag..
 
Hier is de tomatenkas voor een keer niet gaan vliegen (had ze extra vast gezet). Wel geluk gehad met de bomen van de buren.

Huurhuis, en vorige huurder had vanachter in de tuin kleine bomen gezet die jaarlijks gesnoeid moeten worden. Sinds de nieuwe buren er ingetrokken zijn gebeurde dit niet meer. Dacht zowiezo er al eens iets van te gaan zeggen want die zijn inmiddeld 8-10 meter hoog ipv een meter of 4. En komt veel afval van in onze tuin.

Nu is er een boom gescheurd en vlak naast ons tuinhuis beland. Letterlijk op 10 cm. Buiten de draad gelukkig geen schade.

Morgen toch eens gaan aanbellen. Ik vermoed dat dit een kost is voor de verhuurder? Zou dringend eens een degelijke tuinman moeten komen.
 
Als huurder ben je verplicht de tuin te onderhouden als een "goede huisvader", (preventief) onderhoud van bomen valt daar ook onder.
 
Hier is de tomatenkas voor een keer niet gaan vliegen (had ze extra vast gezet). Wel geluk gehad met de bomen van de buren.

Huurhuis, en vorige huurder had vanachter in de tuin kleine bomen gezet die jaarlijks gesnoeid moeten worden. Sinds de nieuwe buren er ingetrokken zijn gebeurde dit niet meer. Dacht zowiezo er al eens iets van te gaan zeggen want die zijn inmiddeld 8-10 meter hoog ipv een meter of 4. En komt veel afval van in onze tuin.

Nu is er een boom gescheurd en vlak naast ons tuinhuis beland. Letterlijk op 10 cm. Buiten de draad gelukkig geen schade.

Morgen toch eens gaan aanbellen. Ik vermoed dat dit een kost is voor de verhuurder? Zou dringend eens een degelijke tuinman moeten komen.

Uw buurman (verhuurder) zal zijn verzekering moeten aanspreken lijkt me. Neem in ieder geval ook contact op met jouw verzekering
 
Als huurder ben je verplicht de tuin te onderhouden als een "goede huisvader", (preventief) onderhoud van bomen valt daar ook onder.
Ik denk dat die mensen dat helemaal niet beseffen hoor. Duidelijk mensen die nog nooit een tuin hebben gehad.
Vorige huurders hadden daar een mooie tuin van gemaakt met boompjes en struiken, en de nieuwe huurders hebben alles uitgetrokken voor hun robotmaaier (die ze 10 keer per dag moeten verplaatsen).

Ding is dat, als die bomen jaarlijks onderhouden moeten worden lukt dat met een handzaag en een ladder. Ik zou nog voorstellen om het zelf te doen. Maar omdat die nu al zo ver zijn kan is dat onmogelijk om dat zelf (veilig) te doen.
 
En hier bij de toekomstige buren zijn de dakwerkers bezig op het dak van de ruwbouw :/. Snap niet dat die vandaag verdergaan met dakwerken. En het is niet eens komen kijken wat er eventueel niet vast zit, ze zijn al van deze morgen volop aan de slag.
Dat is toch gewoon dom... Als werkgever kan je dat nu niet maken om je mensen te laten werken bij zulke windstoten.
Net zoals wandelen in het Citadelpark bij zulk weer, sowieso zijn de meeste parken al afgezet ... Maar dan zijn er dan nog die blijkbaar alle borden en waarschuwingen negeren.

Dak weg geblazen van een huis

Wat een ellende, en nog die beweerden dat een storm in glas water ging zijn.
Al die paniek voor niets, zal je huis maar zijn.

Je mag niemand mezerie wensen, maar zo gasten mogen toch keer prijs hebben.
Het is toch niet de eerste keer dat bij zo een nieuwbouw met een plat dak een heel dak gaat vliegen. Dat lijkt mij toch een constructiefout. Wellicht werkt men ook met lichte materialen? Niet met zwaardere dakpannen gelijk vroeger.
 
Dat is toch gewoon dom... Als werkgever kan je dat nu niet maken om je mensen te laten werken bij zulke windstoten.
Net zoals wandelen in het Citadelpark bij zulk weer, sowieso zijn de meeste parken al afgezet ... Maar dan zijn er dan nog die blijkbaar alle borden en waarschuwingen negeren.


Het is toch niet de eerste keer dat bij zo een nieuwbouw met een plat dak een heel dak gaat vliegen. Dat lijkt mij toch een constructiefout. Wellicht werkt men ook met lichte materialen? Niet met zwaardere dakpannen gelijk vroeger.
Dacht vorig jaar dat er bij een nieuwbouw een gevel naar beneden is gevallen. Kan haast niet anders dan een fout te zijn, maar de wind moet daar toch onder geraken. Dus lijkt me dat het niet volledig dicht was, hoe kan anders de wind dit optillen.
 
Die EPDM zit duidelijk enkel vast op de randen. De isolatieplaten liggen gewoon los en verder niets van balast aanwezig. Als de EPDM dan ergens op de rand gelost is en de wind er onder kan, is er niets dat het geheel nog tegenhoudt om te gaan vliegen.

Dus ofwel de isolatieplaten vastlijmen, ofwel belast voorzien.
 
Het is toch niet de eerste keer dat bij zo een nieuwbouw met een plat dak een heel dak gaat vliegen. Dat lijkt mij toch een constructiefout. Wellicht werkt men ook met lichte materialen? Niet met zwaardere dakpannen gelijk vroeger.
Zijn gewoon keuzes die mensen maakt.

Je kan zo'n plat dak laten lijmen of met balast werken.
Uiteraard één miniem gaatje waar de wind onder kan en je kan "prijs" hebben en dat heft het dak op (epdm en isolatie weegt ook niks hè)

Hier ligt er 6 ton kiezel op als balast, ik denk dat het al een stevige wind moet zijn om dat op te heffen 😊
 
Kan toch niet zijn dat ze hier niet voor gewaarschuwd geweest zijn, dat de mogelijkheid er is dat hun dak gaat vliegen zonder die balast of lijm ?
Mogen we dan spreken over een, we besparen hierop geval ?
 
Kan vanalles zijn. Onze hondentrimmer heeft dat ook permanent staan voor haar hondensalon, is best knap gedaan.
Misschien vandaar de hond in de voortuin :unsure:.

De Vlaming kennende, zal dat wellicht het nieuwe dingetje zijn om zonder vergunning extra bewoonbare oppervlakte erbij te sjoemelen. Na het schattig en onschuldig klinkende tiny house, nu ook de wooncontainer.
 
Kind van 5 overleden door een vallende tak omdat de speelpleinwerking gewoon buiten doorging. Hoe, in hemelsnaam, vond iemand dat een goed idee?

Gaat nog een staartje krijgen.

Triest detail. 't is een kindje uit Oekraïne.
 
Gaat nog een staartje krijgen.

Triest detail. 't is een kindje uit Oekraïne.
dat mag wel een staartje krijgen. ze proberen zich in te dekken met het feit dat KMI code geel had opgegeven en pas rond 11u het opgetrokken is naar code oranje. Kom zeg, gewoon even buitenstaan om 9u was toch al genoeg om te beseffen dat dit geen veilig weer was om buiten te spelen, daar heb je echt geen codes voor nodig.
 
dat mag wel een staartje krijgen. ze proberen zich in te dekken met het feit dat KMI code geel had opgegeven en pas rond 11u het opgetrokken is naar code oranje. Kom zeg, gewoon even buitenstaan om 9u was toch al genoeg om te beseffen dat dit geen veilig weer was om buiten te spelen, daar heb je echt geen codes voor nodig.

En al zeker met bomen in de buurt. Zo een afbrekende tak legt geen honderden meters af in zijn val he.
 
Terug
Bovenaan