Action PS5 Stellar Blade

wordt niet alles van de demo overgezet? ik dacht dat ik al een 4-tal suits had in de demo en nu in de full game niet.
savepoint is wel correct, het punt waar de demo stopte

ps: voor degene die zouden zoeken, preorder bonussen krijg je pas wanneer je in de hub komt.

Die extra suits waren in de challenge boss beschikbaar. In full game heb je er geen unlocked.
Maar je vindt er wel regelmatig.

Eerste playthrough gedaan. Goed spel. Bosses mochten iets moeilijker imo (toch een groot deel ervan).
NG+ begonnen ... daar krijg je dan de optie voor hard mode (geen idee wat het inhoud buiten meer health/damage voor vijanden), had dat beter gedaan want in normal mode heb ik de indruk dat er niks veranderd voor vijanden ... ik one-shot bijna alles.

In NG+ krijg je wel betere versies van mods (Mk2 versies van elk bestaande mod), maar de eerste versies zijn slechter dan de 3-star versies van eerste playtrough.
 
Gisteren even gespeeld. Zit in Xion en heb de baas in dat woestijnlabo dood. Ik moet toch wel zeggen dat het een geweldige game is. Lang geleden da'k me nog eens heb geamuseerd met een game.
Heb EVE ook in een kort rood lederen miniskirt gestoken. Pure fanservice deze. :oi22:
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ook eraan begonnen. Had eigenlijk verwacht dat de game wat makkelijker ging zijn maar met momenten is het toch wat moeilijker.
het parry systeem is wat aan de moeilijkere kant omdat die monsters niet direct aanvallen dus je moet de timing goed krijgen.
Toch een paar keer dood gegaan in de 1ste missie. Had bijna de game op easy gezet maar dan dacht ik aan Madara en zijn quote, “weakness disgusts me”
Verder gedaan met normal. Die bliksem mini boss van de 1ste missie ging dan verassd snel dood. Denk mijn 2de try.

de suits moet je blijkbaar materiaal voor verzamelen om die te maken. En waar zijn mijn suist van de deluxe edition?

Vandaag nog wat verder spelen kheb toch wel fun met de game.
 
Gisteren ook eraan begonnen. Had eigenlijk verwacht dat de game wat makkelijker ging zijn maar met momenten is het toch wat moeilijker.
het parry systeem is wat aan de moeilijkere kant omdat die monsters niet direct aanvallen dus je moet de timing goed krijgen.
Toch een paar keer dood gegaan in de 1ste missie. Had bijna de game op easy gezet maar dan dacht ik aan Madara en zijn quote, “weakness disgusts me”
Verder gedaan met normal. Die bliksem mini boss van de 1ste missie ging dan verassd snel dood. Denk mijn 2de try.

de suits moet je blijkbaar materiaal voor verzamelen om die te maken. En waar zijn mijn suist van de deluxe edition?

Vandaag nog wat verder spelen kheb toch wel fun met de game.

De deluxe edition-stuff krijg je eens je in Xion aankomt.
 
het parry systeem is wat aan de moeilijkere kant omdat die monsters niet direct aanvallen dus je moet de timing goed krijgen.
In vergelijking met Ronin vind ik het parryen hier echt 10 keer makkelijker :unsure:

De eerste keer als je de movesets nog niet gezien hebt is het inderdaad een beetje zoeken van ok, hoeveel hits zijn er en wat is de delay/timing er van. Maar in tegenstelling tot Ronin waarbij de chains van hits echt eindeloos konden zijn en soms gewoon precies random followups waren. Is het in deze game zoals eender welke andere game die dit soort combat gebruikt, vaste move sets met zeer leesbare indicaties van welke set de vijand start en dus makkelijk leesbaar wat er gaat komen en voor hoe lang. Ik merk dat als ik hier een type vijand 2 keer gevochten heb, die in eens super chill is erna en het voelt alsof ik er al 20 verslagen heb ervoor.

Lang verhaal kort, alle jong, komende van Ronin vind ik dit moeilijk te geloven :p
 
In vergelijking met Ronin vind ik het parryen hier echt 10 keer makkelijker :unsure:

De eerste keer als je de movesets nog niet gezien hebt is het inderdaad een beetje zoeken van ok, hoeveel hits zijn er en wat is de delay/timing er van. Maar in tegenstelling tot Ronin waarbij de chains van hits echt eindeloos konden zijn en soms gewoon precies random followups waren. Is het in deze game zoals eender welke andere game die dit soort combat gebruikt, vaste move sets met zeer leesbare indicaties van welke set de vijand start en dus makkelijk leesbaar wat er gaat komen en voor hoe lang. Ik merk dat als ik hier een type vijand 2 keer gevochten heb, die in eens super chill is erna en het voelt alsof ik er al 20 verslagen heb ervoor.

Lang verhaal kort, alle jong, komende van Ronin vind ik dit moeilijk te geloven :p
Ja dunno ze vond Ronin dan weer makkelijker. :laugh:
Misschien moet ik er meer in komen en heb een weekje gewacht nadat ik met ronin had gedaan.
 
Ja dunno ze vond Ronin dan weer makkelijker. :laugh:
Misschien moet ik er meer in komen en heb een weekje gewacht nadat ik met ronin had gedaan.
Ik vond Ronin niet bepaald moeilijker, maar eerder onvoorspelbaarder. Als er een bepaalde aanval werd gestart kon ik heel vaak niet zien welke het was en hoe lang die ging duren, buiten dan bij bosses of heel specifieke aanvallen. Vaak was de begin animatie echt zo gelijkend tussen veel moves dat ik gewoon op goed geluk de timing moest gokken omdat ik het niet voelde of zag. En dat is was ik bij Stellar nu veel minder heb, en waardoor het makkelijker aan voelt, maar da kan idd verschillen van persoon tot persoon denk ik, wie weet zeg je na een paar dagen dat het idd veel beter klikt en makkelijker voelt.
 
Het niet de hack-and-slash van snel snel zoals in GOW, parryen is totaal anders dan ik gewoon ben wel
 
Nja heb hem toch moeten zetten op story mode ze. Het parry’en komt gewoon niet. Bij de eindbaas gekomen van de beginmissie gekomen en daar heb ik toch moeten veranderen. Het is een chaotisch gevecht samen nog met dat blauwe licht om te dodgen is het soms niet overzichtelijk. En ik snap echt niet waarom ze bij dat dodgen ne delay hebben ingevoerd. Je moet wachten tot uw zwaard oplicht om die dodge te activeren. Maar ik met mijn vlugge reflexen, ziet blauwe licht bij monster, doet de command, te vroeg en wordt afgerameld.
Ik denk dat die delay bij het gewoon parry’en mij ook van de wijs brengt. Bij Ronin was het met momenten snel reageren en ik denk dat dat mij nu te parten speelt.

Story mode is eigenlijk cava het komt op scherm wat je moet drukken en wanneer maar je hebt ook maar 2 seconden de tijd dus je moet vrij snel reageren. Maar tenminste ook minder dmg als he het mist.
Khoop toch dat ik snel die potions quantity kan upgraden, is dat normaal dat je die tijdens de begin missie niet kunt upgraden?
 
Nja heb hem toch moeten zetten op story mode ze. Het parry’en komt gewoon niet. Bij de eindbaas gekomen van de beginmissie gekomen en daar heb ik toch moeten veranderen. Het is een chaotisch gevecht samen nog met dat blauwe licht om te dodgen is het soms niet overzichtelijk. En ik snap echt niet waarom ze bij dat dodgen ne delay hebben ingevoerd. Je moet wachten tot uw zwaard oplicht om die dodge te activeren. Maar ik met mijn vlugge reflexen, ziet blauwe licht bij monster, doet de command, te vroeg en wordt afgerameld.
Ik denk dat die delay bij het gewoon parry’en mij ook van de wijs brengt. Bij Ronin was het met momenten snel reageren en ik denk dat dat mij nu te parten speelt.

Story mode is eigenlijk cava het komt op scherm wat je moet drukken en wanneer maar je hebt ook maar 2 seconden de tijd dus je moet vrij snel reageren. Maar tenminste ook minder dmg als he het mist.
Khoop toch dat ik snel die potions quantity kan upgraden, is dat normaal dat je die tijdens de begin missie niet kunt upgraden?
Potions kan je upgraden, maar niet meteen, je kan wel 2 andere soorten gebruiken en kopen naast die dat gratis refillen. Ik heb zelf eerlijk gezegd die andere nog niet moeten gebruiken tot nu toe. Maar ik bedacht me wel net, had je Ronin ook op Story mode gespeeld? Want indien ja, dan snap ik wel dat je Ronin makkelijker vond, Ik heb Ronin gewoon op de standaard diff gespeeld en deze nu ook en die twee vergeleken met elkaar vind ik Stellar veel chiller. Wat betreft die blauwe dodges ( er zijn ook paarse ) dat is denk ik gewoon mentaal efkes aanpassen. De moment dat die blauwe flash er komt zie ik gewoon als een waarschuwing, ok opletten, er gaat een 2de flash komen en dan moet je dodgen. Ik stop ook meteen met aanvallen en focus puur op die dodge, want daarmee kan je zwaar punishen + die heeft echt een grote frame om te hitten en je kan die frame zelf upgraden in je perks. De paarse dodge is dezelfde als blauw, maar dan moet je naar achteren ipv naar voor dodgen, voor de rest identiek hetzelfde. Delays in aanvallen ben ik echt gewoon, Elden RIng is echt een bitch als het op delays aan komt. 5 seconden wachten en dan denken, ja nu komt het en nog ben je er soms 3 te vroeg xD
 
Potions kan je upgraden, maar niet meteen, je kan wel 2 andere soorten gebruiken en kopen naast die dat gratis refillen. Ik heb zelf eerlijk gezegd die andere nog niet moeten gebruiken tot nu toe. Maar ik bedacht me wel net, had je Ronin ook op Story mode gespeeld? Want indien ja, dan snap ik wel dat je Ronin makkelijker vond, Ik heb Ronin gewoon op de standaard diff gespeeld en deze nu ook en die twee vergeleken met elkaar vind ik Stellar veel chiller. Wat betreft die blauwe dodges ( er zijn ook paarse ) dat is denk ik gewoon mentaal efkes aanpassen. De moment dat die blauwe flash er komt zie ik gewoon als een waarschuwing, ok opletten, er gaat een 2de flash komen en dan moet je dodgen. Ik stop ook meteen met aanvallen en focus puur op die dodge, want daarmee kan je zwaar punishen + die heeft echt een grote frame om te hitten en je kan die frame zelf upgraden in je perks. De paarse dodge is dezelfde als blauw, maar dan moet je naar achteren ipv naar voor dodgen, voor de rest identiek hetzelfde. Delays in aanvallen ben ik echt gewoon, Elden RIng is echt een bitch als het op delays aan komt. 5 seconden wachten en dan denken, ja nu komt het en nog ben je er soms 3 te vroeg xD
Ja Ronin had ik op story gezet maar tegen act 3 had ik hem op normaal gezet omdat het te makkelijk werd.

Yeah kweet het voor die paarse en blauwe dodges maar voor 1 of andere reden schieten mijn reflexen in gang bij die 1ste blauwe of paarse flashes waardoor ik te vroeg ben 😂
 
😭 ik moet nog 2 viskes hebben voor dat kostuum en ze bijten niet. En ja, ik vis op de juiste plek. 🤬
Foert he, dan ga ik maar de resterende cans verzamelen voor ik verder ga met het verhaal.
#priorities
 
😭 ik moet nog 2 viskes hebben voor dat kostuum en ze bijten niet. En ja, ik vis op de juiste plek. 🤬
Foert he, dan ga ik maar de resterende cans verzamelen voor ik verder ga met het verhaal.
#priorities
Dat gaat nog iets moeilijk worden alles verzamelen zonder dat je ingame weet hoeveel.
Je hebt wel uw data bank maar thats it

En een map op je scherm mis ik ook enorm
 
Dat gaat nog iets moeilijk worden alles verzamelen zonder dat je ingame weet hoeveel.
Je hebt wel uw data bank maar thats it

En een map op je scherm mis ik ook enorm
enige wat je echt moet verzamelen is de cans en de camps,de rest kunt ge allemaal doen in ng+ :) als ge normaal speelt gaat ge normaal zelfs al voor ng+ die 200 chests en Collected 200 Data Bank entries (Memorysticks, Documents, or Passcodes). hebben

die outfits alleen al is super easy want in ng+ hebt er er opnieuw veel dat ge kunt vinden

kheb de platinum al een tijdje
 
die outfits alleen al is super easy want in ng+ hebt er er opnieuw veel dat ge kunt vinden

Ik heb het uit van daarstraks. Nu begonnen op story mode aan NG+ om er door te rushen naar de twee missende eindes. Over die outfits gesproken hierboven, in NG+ kunt ge die allemaal verzamelen ja, maar als ge ze al had in uw eerste playthrough krijgt ge ipv het origineel een alt color versie van die outfit dus ik zou zeker bij een eerste playthrough die ook allemaal verzamelen want sommige zien er beter uit in hun alt versie (niet dat dat nodig is voor mij, ik gebruik toch alleen maar het black pearl outfit :oi22: ).

Ah ja, en missende collectibles (na point of no return) kunt ge ook vinden door met in de oasis te vissen met strange bait (krijgt ge soms een doos met goodies). Had een can vergeten op te pikken in Spire 4, ze toch nog kunnen krijgen door te gaan vissen.
 
Terug
Bovenaan