Action PS5 Stellar Blade

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
sblade.png


release: 26 april 2024
genre: action-adventure
dev: SHIFT UP

Van de makers van Blade & Soul.

The future of humanity is balanced on the edge of a blade. Ravaged by strange, powerful creatures, Earth has been abandoned, and what is left of the decimated human race has fled to a Colony in outer space.

After travelling from the Colony, EVE arrives on the desolate remains of our planet with a clear-cut mission: to save humankind by reclaiming Earth from the Naytiba – the malevolent force that has devastated it.

But as EVE tackles the Naytiba one-by-one, piecing together the mysteries of the past in the ruins of human civilization, she realizes that her mission is far from straightforward. In fact, almost nothing is as it seems…

 
Best wel hyped voor de demo (en de game). Ik ben zeer benieuwd om te zien hoe goed de combat voelt.
 
Embargo van de preview is gisteren verlopen, maar we kregen de preview niet tijdig nagelezen. Vanmiddag verschijnt dus de preview van @FreakyJP online.
 
Er zijn inderdaad enkele invloeden uit het soulslike-genre aanwezig, maar ik zou het niet echt een pure soulslike noemen.
Bij mij is altijd de vraag: is het leuk en doenbaar om te spelen of is het terug frustrerend en verschrikkelijk moeilijk? ... :p
 
Ziet er mij iets te veel dmc uit, maar toen ze direct begonnen met "it's a lot more Soulslike" ben ik wel geïnteresseerd
 
Bij mij is altijd de vraag: is het leuk en doenbaar om te spelen of is het terug frustrerend en verschrikkelijk moeilijk? ... :p
Er is sowieso een Story-moeilijkheidsgraad aanwezig, met zelfs een speciale assist die je kan aan- of uitzetten. ;)
Maar zelfs op Normal vond ik het heel goed te doen.
 
Deze spreekt mij ook wel enorm aan. ( Goeie physics ook heb ik gemerkt :oi22: )
Lijkt me een leuke mix van fast paced action met wat uitdaging hier en daar, een voldoende portie exploratie mogelijkheden maar toch vrij "linear".
 
 
Speelt lekker weg. Een goeie 8 zou ik zeggen voor de gameplay. Voor mij mocht het net iets dichter bij Nier Automata liggen en verder van Souls-likes (maar daarvoor bestaan moeilijkheidsgraden).
Het verhaal kan ik op basis van de demo geen vinger op leggen.
Eerste pre-order van het jaar is eindelijk een feit (Physical versie van Baldurs Gate 3 niet meegerekend).
 
Net klaar mee, in het begin efkes gesukkeld met één bepaalde vijand en dan na het unlocken van een bepaalde skill erna was die vijand in eens gewoon een stuk boter. Speelde wel leuk, de sfeer en wereld was ik nog niet meteen aan verkocht, lijkt me makkelijk om dingen over het hoofd in te zien alles is zo wat vaag, kweet niet hoe ik het moet beschrijven.

Die boss op het einde ging wel iets te simpel neer, maar 1 poging voor nodig gehad en in eens was het gedaan :S
Maar die extra boss in die challenge da was dan meteen wel andere poes amai man, die heeft mij toch keer doen recht zitten in men stoel xD
 
Terug
Bovenaan