Bradhadair
Member
Oei, er is nog twijfel... lag het er nog niet dik genoeg op?Denk dat ge gene fan zijt van Souls zeker he?
Niets tegen het spel op zich, maar ik laat hem over aan de fans.
Het zal dat zijn.Denk dat de combat dan misschien nog niet 100% klikte. Die perfect dodge of blink mechanic waarbij je rond de vijanden zoeft en slagen geeft om dan een special te gebruiken met al het vuurwerk dat er bij komt kijken om dan weer wat parries te flitsen en weer te springen en kloppen.
DS1 en 2 en Bloodborne. Code Vein heeft er voor mij ook veel van weg. Naderhand nog Asterigos om te zien of de Grieks-Romeinse setting mij overboord kon trekken (die je wss al geen Soulslike meer gaat vinden, maar hij gaf mij hetzelfde gevoel bij de combat).Ik weet niet welke Souls game gij gespeeld hebt, maar da was dan toch ook op Speed x3.
Ook even mijzelf quoten:Het is uiteraard niet letterlijk DMC of Bayonetta, maar het is wel een zeer fast paced combat systeem dat meer richting die action games gaat dan richting de trage Souls combat. Sekiro heeft ook meer dat hogere tempo door het niet hebben van stamina en de grapling hook. Maar zoals ik hiernet al zei, voor mij ligt Sekiro ook af ver van de standaard Souls formule.
Ik geef je dus zelfs gelijk dat het niet 100% is zoals DS/BB. Maar voor mij mag het nog verder de richting uit van een Nier Automata en nog minder de Sekiro-elementen (om ze niet nog geen Souls-like te noemen)....Een goeie 8 zou ik zeggen voor de gameplay. Voor mij mocht het net iets dichter bij Nier Automata liggen en verder van Souls-likes (maar daarvoor bestaan moeilijkheidsgraden)...
Yes, en mijn ervaring kwam vanuit die demo te spelen. Maar als iedereen de demo maar moet spelen ipv er iets over te zeggen/schrijven, kunnen we hetzelfde zeggen over het hele spel en het forum en reviewsites gewoon sluiten (om maar even te overdrijven, want de demo is gratis, het spel niet)...Waarom moet je dat ook zo perfect kunnen pinpointen naar iets? Er is toch een demo? Je speelt en voelt toch zelf is het leuk of niet, is het te traag, te snel, te makkelijk, te moeilijk... whatever.
Waarom ik geen onderscheid maak/kan maken tussen Sekiro en DS heb ik al eerder uitgelegd. Hoe vaag ook, zou die uitspraak voor mij genoeg zeggen als lezer.Het kan helpen om te zeggen het spel speelt meer in de stijl van Sekiro dan in die van DS1, maar zeggen tis meer een Soulslike is echt heel vaag en zegt echt niks want dat kan heel veel betekenen en vaak klopt het zelf voor den helft van den tijd niet.
Hoeveel mensen weten al voldoende als ze de term "JRPG" zien? Dan ga ik ook niets zeggen over action-based, turn-based of op een ander level deck-building, monster-collection, dungeon crawlers, tactical, life-sim... of wat ik een echte JRPG vind of niet. Voor niet-fans is die grote indeling al voldoende. Maar voor wie ze wel graag speelt, snap ik dat dat onderscheid wel belangrijk kan zijn, omdat daar ook nog een verschil in voorkeur kan zitten (zo ben ik ook geen fan van die life-sim elementen).
Ga alleen mij niet vragen tijd te steken in mij te verdiepen in die subdelingen (waar zelfs de fans het blijkbaar nog niet over eens zijn), daar heb ik de tijd en zin niet voor en het heeft ook geen invloed op wat ik ervan vind. Voor mij blijft het dus bij de overkoepelende Soulsbornes (of het nu DS, BB, Nioh of Sekiro is).
Voor een positieve noot:
Zoals eerder gezegd, de pre-order staat, en ik denk dat we beide er wel naar uitkijken om het volledig spel te spelen... klikt het daarmee nog niet, dan speel ik wel iets anders, en kunnen anderen er wel van genieten.