Action PS5 Stellar Blade

Denk dat ge gene fan zijt van Souls zeker he? 😂
Oei, er is nog twijfel... lag het er nog niet dik genoeg op? :ROFLMAO:
Niets tegen het spel op zich, maar ik laat hem over aan de fans.

Denk dat de combat dan misschien nog niet 100% klikte. Die perfect dodge of blink mechanic waarbij je rond de vijanden zoeft en slagen geeft om dan een special te gebruiken met al het vuurwerk dat er bij komt kijken om dan weer wat parries te flitsen en weer te springen en kloppen.
Het zal dat zijn.
Ik weet niet welke Souls game gij gespeeld hebt, maar da was dan toch ook op Speed x3.
DS1 en 2 en Bloodborne. Code Vein heeft er voor mij ook veel van weg. Naderhand nog Asterigos om te zien of de Grieks-Romeinse setting mij overboord kon trekken (die je wss al geen Soulslike meer gaat vinden, maar hij gaf mij hetzelfde gevoel bij de combat).
Het is uiteraard niet letterlijk DMC of Bayonetta, maar het is wel een zeer fast paced combat systeem dat meer richting die action games gaat dan richting de trage Souls combat. Sekiro heeft ook meer dat hogere tempo door het niet hebben van stamina en de grapling hook. Maar zoals ik hiernet al zei, voor mij ligt Sekiro ook af ver van de standaard Souls formule.
Ook even mijzelf quoten:
...Een goeie 8 zou ik zeggen voor de gameplay. Voor mij mocht het net iets dichter bij Nier Automata liggen en verder van Souls-likes (maar daarvoor bestaan moeilijkheidsgraden)...
Ik geef je dus zelfs gelijk dat het niet 100% is zoals DS/BB. Maar voor mij mag het nog verder de richting uit van een Nier Automata en nog minder de Sekiro-elementen (om ze niet nog geen Souls-like te noemen).

Waarom moet je dat ook zo perfect kunnen pinpointen naar iets? Er is toch een demo? Je speelt en voelt toch zelf is het leuk of niet, is het te traag, te snel, te makkelijk, te moeilijk... whatever.
Yes, en mijn ervaring kwam vanuit die demo te spelen. Maar als iedereen de demo maar moet spelen ipv er iets over te zeggen/schrijven, kunnen we hetzelfde zeggen over het hele spel en het forum en reviewsites gewoon sluiten ;) (om maar even te overdrijven, want de demo is gratis, het spel niet)...
Het kan helpen om te zeggen het spel speelt meer in de stijl van Sekiro dan in die van DS1, maar zeggen tis meer een Soulslike is echt heel vaag en zegt echt niks want dat kan heel veel betekenen en vaak klopt het zelf voor den helft van den tijd niet.
Waarom ik geen onderscheid maak/kan maken tussen Sekiro en DS heb ik al eerder uitgelegd. Hoe vaag ook, zou die uitspraak voor mij genoeg zeggen als lezer.
Hoeveel mensen weten al voldoende als ze de term "JRPG" zien? Dan ga ik ook niets zeggen over action-based, turn-based of op een ander level deck-building, monster-collection, dungeon crawlers, tactical, life-sim... of wat ik een echte JRPG vind of niet. Voor niet-fans is die grote indeling al voldoende. Maar voor wie ze wel graag speelt, snap ik dat dat onderscheid wel belangrijk kan zijn, omdat daar ook nog een verschil in voorkeur kan zitten (zo ben ik ook geen fan van die life-sim elementen).
Ga alleen mij niet vragen tijd te steken in mij te verdiepen in die subdelingen (waar zelfs de fans het blijkbaar nog niet over eens zijn), daar heb ik de tijd en zin niet voor en het heeft ook geen invloed op wat ik ervan vind. Voor mij blijft het dus bij de overkoepelende Soulsbornes (of het nu DS, BB, Nioh of Sekiro is).

Voor een positieve noot:
Zoals eerder gezegd, de pre-order staat, en ik denk dat we beide er wel naar uitkijken om het volledig spel te spelen... klikt het daarmee nog niet, dan speel ik wel iets anders, en kunnen anderen er wel van genieten.
 
Oei, er is nog twijfel... lag het er nog niet dik genoeg op? :ROFLMAO:
Niets tegen het spel op zich, maar ik laat hem over aan de fans.
't was duidelijk ja ;)
ikzelf blijf ver weg van die chaotische buttonmashmash-achtige combat in spellen, maar uiteraard ieder z'n ding, nogal een chance.
 
ikzelf blijf ver weg van die chaotische buttonmashmash-achtige combat in spellen, maar uiteraard ieder z'n ding, nogal een chance.
Dat is Stellar Blade ook wel niet tho, daarom dat het zo stom is om games altijd te gaan vergelijken met één iets ( tenzij het echt heel identiek is ).
Dit spel is geen buttonmasher of combo galore game als DMC of Bayonetta, maar het is ook geen klassieke DS ervaring...

Het is een action game met RPG elementen zoals we ze in veel games zien tegenwoordig met een goeie en veel voldoening gevende parry mechanic. Maar daar bovenop heb je ook gewoon veel flashy en coole special moves en abilities, zoals bv een dodge en blink mechanic waarmee je bij een perfect dodge een slow-mo hebt en bij een blink door vijanden kunt blinken en in hun rug staan voor een counter.

Alles draait in de game wel rond de juiste dingen op het juiste moment doen, die blink doet me wat denken aan een iets makkelijkere mikiri counter uit Sekiro voor aanvallen die je niet kan deflecten of zeer moeilijk dodgen. Het is dus niet gewoon brein loos op knoppen duwen ook niet.

Qua stijl/sfeer voelt het wel zeer Bayonetta, Nier, Metal Gear Rising achtig aan. Het is gewoon een game dat duidelijk op heel wat plaatsen zijn inspiratie is gaan halen, maar zeker niet focust op één game dat het wil imiteren of ook zijn.

Beste is echt gewoon eens de demo te spelen en zelf te voelen.
 
Demo vandaag uitgespeeld en moet zeggen dat het redelijk ok was. Wel te weinig actie en qua graphics heb ik toch wel al beter gezien.
Maar goed, op een level kunt ge geen game volledig gaan beoordelen.
Wat ik wel storend vond was dat het geluid te stil was. Mijn tv dan maar luider gezet. Sliders ingame stonden nochtans op max.
Voice acting in het Engels was ook maar matig (dat accent was storend). Dan maar het Koreaans geprobeerd want da's de basistaal van het spel, maar was niet veel beter. Miste emotie en impact vond ik.
Gameplay voelde meer aan als een oude AC game met parry en dodgen zoals AC Unity bv ofzo. Soit, was er direct mee weg dus dat zat wel goed. Denk evenwel niet dat dit een day one gaat worden voor mij. Demo was niet overtuigend genoeg en ik heb nog teveel andere AAA games die ik eerst moet uitspelen zoals FF Rebirth, Horizon, Like a dragon IW, Persona 3 etc. ( :thinking: mss moet ik mijne andere voet ook nog eens breken voor meer betaald verlof)
 

soul-train-groovy-funny-dancing-9ot1a6m5bd4jjclw.gif
 
Op Reddit zijn er mensen die al een copy hebben kunnen kopen, dus er zijn landen/plaatsen waar de release date gebroken is.
 
@FreakyJP

Weet je wat de vereisten zijn voor het verkrijgen van alle costumes? Kan je dit in het spel zien of vinden? Zijn er gebonden aan difficulty modes?
 
@FreakyJP

Weet je wat de vereisten zijn voor het verkrijgen van alle costumes? Kan je dit in het spel zien of vinden? Zijn er gebonden aan difficulty modes?
Het enige dat je nodig hebt is de skin suit :unsure:

Op een serieuze noot, toch wel mooi dat een mobile game developer met hun eerste console game een game van dit kaliber kan maken.
 
@FreakyJP

Weet je wat de vereisten zijn voor het verkrijgen van alle costumes? Kan je dit in het spel zien of vinden? Zijn er gebonden aan difficulty modes?

Ik heb ze niet allemaal gevonden, maar je krijgt ze alvast op verschillende manieren: gewoon in crates, via zijmissies of de affinity van één personage verhogen, alle blikjes (een collectible) verzamelen, het spel uitspelen enz.
 
Ik heb ze niet allemaal gevonden, maar je krijgt ze alvast op verschillende manieren: gewoon in crates, via zijmissies of de affinity van één personage verhogen, alle blikjes (een collectible) verzamelen, het spel uitspelen enz.
Maar zo ver je weet niks difficulty related? ( Wat het niet onmogelijk maakt, aangezien je ze niet allemaal had. )
 
Goede reviews zo te zien.

Natuurlijk wel weer 1 review van een woke loser:

"I gave it 5/10. There is an OK game here but the objectification and dehumanisation of women is undeniable and inescapable.

progressbar.com.au
Stellar Blade - Review | Progress Bar
South Korean developer Shift Up asks the question: What if NieR: Automata was less interesting and more horny?
progressbar.com.au progressbar.com.au

Stellar Blade goes so far beyond titillation or dogmatically and cynically targeting a certain type of gamer. The sexualisation is so over the top, so brazen, so shameless, that I can only deduce that to dehumanise and objectify women was the point."
 
Net nog eens naar de trophies gekeken van de game, ze maken precies wel een duidelijk onderscheid in hun omschrijving.

- Collected all cans.
- Activated all Camps.
- Learned all skills.

vs.

- Opened 200 boxes.
- Caught 20 different fish.
- Acquired 30 Nano Suits.

Ik ga er dan van uit dat bij die tweede serie er meer zijn dan het gevraagde aantal en dus mogelijks ook meer dan 30 suits?
 
 
Op zich zou ik het willen spelen, maar er is 1 groot ding dat mij tegenhoud.
De dolby atmos mix schijnt gewoon stereo te zijn :') volgens de DF review:

er zijn maar enkele games die een degelijke dolby of surround mix doen (alles van naughty dog, Sony santa Monica en insomniac games) maar de games die het slecht doen zijn afschuwelijk. Apex Legends boost alles wat niet de front speakers zijn en hier boosten ze de surrounds.
letterlijk onspeelbaar :unsure:
 
Terug
Bovenaan