PC Steam Deck | handheld van Valve

Ik vermoed dat veel clowns dit gaan doen, maar die touch pads lijken mij ook zeer capabel. Die op de knuckles werken ook zeer goed.
 
Ik heb wel interesse in de Steam Deck. Voor mij zou het gewoon om mijn games onderweg verder te spelen en om mijn backlog te weg te spelen.
 
ik zou er ook een muis en toetsenbord op aansluiten hoor als ik docked zou spelen. Waarom wel niet.
Ik denk wel niet dat we 4k gfx mogen verwachten als je dit op een pc scherm aansluit?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wel niet dat we 4k gfx mogen verwachten als je dit op een pc scherm aansluit?
Met die AMD APU, zeker niet. AMD's FidelityFX Super Resolution kan wel de nodige upsampling doen, maar de lijst van games dat FSR ondersteuning heeft is op dit moment nog beperkt.
 
hoe sterk is deze in vergelijking met de ps5 en xbox series x? Of met welke console valt deze te vergelijken
 
hoe sterk is deze in vergelijking met de ps5 en xbox series x? Of met welke console valt deze te vergelijken
Weten we nog niet volgens mij. Ik verwacht wel geen PS5/Series X niveau, dat zou bijna onmogelijk zijn. In zo'n toestel is PS4 niveau eigenlijk al een hele knappe prestatie.
 
Ze spreken van iets tussen de PS4 en PS5, dit puur realiseerbaar omdat het toestel maar moet werken voor 720p op dat 7" scherm uiteraard.
Moest dit toestel ook in 4K moeten presteren, was het wrs eerder PS3 geweest. Nuja voor portable is 720p zeker aanvaardbaar. Belangrijker is dat het vlot runt en voor mij nog veel belangrijker en waar weinigen het over hebben de batterij duur... Toestel zou heel snel plat zijn schijnt.
 
Hangt ook af van de settings die je kiest om te spelen. Had gelezen dat als je 30 fps kiest je altijd 6u zou moeten kunnen spelen.
Zou ongeveer gelijk moeten zijn aan de Switch als ik het interview met Valve lees.
 
Khoop dat het inderdaad meer naar de 6 is. Maar zal vooral kleinere games zijn wel denk ik.
 
Bonuspunten dat Valve een fatsoenlijke dock voorziet. Displayport, HDMI, 2 x USB-A, usb-C, ethernet en je kan een generische usb-C dock kopen als je die al hebt liggen. Feit dat je het ook kan gebruiken met gewoon windows zodat je het ook als een mini-desktop oplossing kan zien.

Misschien dat ik mij deze haal en mijn echte game-pc aan de tv hang terwijl dit voor browsen/media/light gamen kan dienen op men 1080p schermen en gewoon lekker uit de dock nemen voor onderweg.

Dit terwijl nintendo in hun OLED Switch een ethernet-poort promoot als top-nieuwigheid terwijl hun online-functionaliteit al zo slecht werkt. :sop: Je ziet regelmatig diverse retro-handhelden, PC-clonen van de Switch. Liever deze optie dan de zoveelste kickstarter/Indiegogo van een onbekende partij waar je geen garantie op kwaliteit hebt.

Ge kunt zeggen wat ge wilt over de Steamlink en controller, maar die dingen waren wel deftig gebouwd.
 
Terug
Bovenaan