PC Steam Deck | handheld van Valve

Link

Active member
steamdeck.jpg






Valve komt met een eigen handheld, waarop je toegang hebt tot al je games op Steam, en je kan zelf ook Epic, Origin en GOG installeren.
Qua kracht is het toestel vergelijkbaar met een PS4. Aansluiten op TV of monitor is mogelijk.


release

25 februari 2022


prijzen

LCD:
€369 ... 64 GB​
€419 ... 256 GB​
€469 ... 512 GB + glazen scherm​

OLED:
€569 ... 512 GB​
€679 ... 1 TB​

Opslag is uitbreidbaar met microSD.


specs

CPUZen 2 4x 2.4-3.5 GHz
GPURDNA2 1.6 TFLOPS
RAM16 GB LPDDR5
scherm7" 1280x800
aansluitingen handheldUSB C, 3.5mm, Bluetooth, WiFi
aansluitingen dock (apart te koop)HDMI, DisplayPort, ethernet, USB 3.1, USB 2.0
afmetingen298 mm x 117 mm x 49 mm
gewicht669 g
batterijLCD: 40Whr (2 à 8 uur gameplay)
OLED: 50Whr (3 à 12 uur gameplay)


 
Ik speel enkel games als Planet Zoo en Company of Heroes op pc. Lijkt me toch moeilijker op zo'n Steam Deck.
 
Ik speel enkel games als Planet Zoo en Company of Heroes op pc. Lijkt me toch moeilijker op zo'n Steam Deck.
Het heeft van die trackpads zoals op de steam controller, alleen nog wat accurater. Ik heb ze zelf nooit gebruikt, maar blijkbaar zijn die best goed voor "mouse-only games" te spelen.
En ge kunt het sowieso gebruiken als een gewone pc, en dus docken met scherm-pc-muis ...
 
Hier toch ook met wat afwachtende twijfel en eerste ervaringen.

Ziet er allemaal cool uit, praatjes zijn ook dik in orde, maar qua beelden laten ze enkel Portal en Hadis zien portable.
Death Stranding dat ze tonen is docked en of het allemaal zo goed loopt als ze tonen wil ik eerst int echt zien :)

Als Stadia voor iets goed was, dan was het om mijn verwachtingen laag te houden bij nieuwe producten.
 
Goh, ik heb nu letterlijk alles al van hardware van Steam en ben toch best wel content van de kwaliteit.

Steam controller is met zijn trackpad ook echt wel fantastisch dus dat we dit in een verbeterde vorm krijgen X2 is alvast top.

Maar sinds Slay The Spire ook al op Android is geland en ik eigenlijk al teveel hardware heb ga ik toch ook niet direct 1 kopen. Alhoewel..
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik vind het maar er vreemd ding. 720p, alleen wifi. Mss dat je gsm als hotspot kunt gebruiken?
720p lijkt me normaal voor die grootte scherm, de Switch draait ook op 720p. Zolang de framerate maar ok is imo. Maar bon, als dat belangrijk is voor u, cava.

Maar enkel WiFi is toch sowieso een non-issue? GSM als hotspot werkt sowieso, maar waarom zou je online gamen zonder WiFi?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het maar er vreemd ding. 720p, alleen wifi. Mss dat je gsm als hotspot kunt gebruiken?
Vind dit een rare reply xD

Wat verwacht je dan, 1080p voor zo een klein schermke? Wat heb je meer nodig dan Wifi? een hotspot == wifi...
Dit zijn dezelfde zaken als de Nintendo Switch en zijn vrij goed. Belangrijkste zal zijn wat het ding performance wise kan leveren.

Dit is ook waar de Nintendo Switch soms te zwak is en wrs iedereen hoopt dat deze het veel beter doet.
 
Heb zelf geen game pc, maar speel wel 9/10 op een monitor. Zou deze deck een deftig alternatief zijn?
 
Heb zelf geen game pc, maar speel wel 9/10 op een monitor. Zou deze deck een deftig alternatief zijn?
Only time will tell denk ik. Kzou als ik het koop, het niet kopen puur voor het docked te spelen op monitor.
Het portable gedeelte is hier het grote verkooppunt voor velen denk ik. Tenzij je bedoeld dat je meer games portable wilt gaan spelen.
Dan zou dit wel iets voor u kunnen zijn ja, al het toestel daadwerkelijk goed presteert ofc..
 
Heb zelf geen game pc, maar speel wel 9/10 op een monitor. Zou deze deck een deftig alternatief zijn?
Ik snap uw vraag niet...
Waar speelt ge nu op? En waar speelt ge dan die 1/10 op?

Zoals @bunkerbudy zegt is de USP van dit ding de portabiliteit. Daarvoor moet ge het kopen. Het docken is een mooie extra feature. Als ge exclusief wilt docken zijn er waarschijnlijk betere zaken te koop.
 
Ik snap uw vraag niet...
Waar speelt ge nu op? En waar speelt ge dan die 1/10 op?

Zoals @bunkerbudy zegt is de USP van dit ding de portabiliteit. Daarvoor moet ge het kopen. Het docken is een mooie extra feature. Als ge exclusief wilt docken zijn er waarschijnlijk betere zaken te koop.

uiteraard is het draagbare aspect minstens even belangrijk voor mij. Speel voornamelijk op mijn consoles, die aangesloten zijn op een monitor. Maar sommige rts/Indie titels zijn enkel beschikbaar op pc en spelen ook stukken beter met M/K. Heb ook geen zin om +€1000 neer te leggen voor die handvol games.
 
Terug
Bovenaan