PC Steam Deck | handheld van Valve

Ik vermoed dat de performance ergens rond een 1070 en 1080 moet liggen om hun claim waar te maken. Met de resolutie die beschikbaar is heb je dan bijna de gehele Steam library speelbaar. Vind hem zeker ook wel prijzig genoeg hoor. 420eur is niet niks :p

Serieus benieuwd wel of dit potten gaat breken. Fortnite on the go zit er dus niet meteen in vanwege Steam os?

En met het aanhoudend chip tekort ook wel benieuwd hoeveel er beschikbaar gaan zijn.
 
Loop er ni echt warm van.
Ik weet ook niet wie het doelpubliek is.

Ziet er ook niet uit alsof het goed in de hand ligt
 
Zijn games waar zelfs op het doosje staat dat je niet kunt spelen zonder kaartje...

Hands-on sessions tonen Death Stranding, Hades en Jedi die vlot draaien, zowel handheld als docked.
Zal voor third party sowieso beter zijn dan een Switch he, kan bijna niet anders.

Ligt toch héél sterk aan jouw definitie van beter.
Kleine indie third party games zoals Hades zullen er niet beter op draaien, maar je houdt wel een handheld vast die dubbel zo zwaar is als de Nintendo Switch en een pak minder gebruiksvriendelijk.

Denk eraan, zowel de Steam machines, de Steam controller en de Steam link zijn nu dood. Toegeven Nintendo heeft ook al minder succesvolle generaties gehad, maar de Nintendo exclusives zorgen wel voor een minimumafname van de diehard Nintendo fans en gamers die alle exclusives op alle platformen willen spelen.

Wil ik Death Stranding of Jedi Fallen Order docked vlot spelen, is ook dit systeem niet de optimale keuze. Het enige extra dat het toevoegt is handheld, waarbij ik zoals ik in de nieuws-thread al schreef ten zeerste of hier een markt voor is onder de PC gamers die voor max. performance (4K, 120 fps, etc.) gaan.
 
een pak minder toegankelijk
Da's toch ook overdrijven. Gemiddelde mens nu heeft rond zijn 6 a 7 jaar al een smartphone in zijn pollen gehad en een spel geïnstalleerd. Veel moeilijker dan dat word het niet.

Verder lijkt het me qua design meer een grotere Wii U wat voor mijn grote pollen altijd beter in de hand heeft gelegen dan de Switch. Om nog ma te zwijgen over de betere afwerking met hun shitty joy cons.

En Steam link en controller dood ja, maar kijk naar de feedback en de gemiddelde gebruiker is best tevreden. Overigens zijn er ook al even geruchten van een opvolger voor de controller.
 
Ik weet ook niet wie het doelpubliek is.
Ik denk een groep dat graag een deel van hun Steam library (en ook van andere stores) natively op een handheld wil spelen. Ik denk dan aan genres zoals JRPGs, visual novels, indie games,... maar ook vooral de mogelijkheid om emulators te draaien op een handheld. De Deck zal Nintendo games kunnen emuleren gaande van NES t.e.m. Switch. Voor velen is dat alleen al een unique selling point.

Denk eraan, zowel de Steam machines, de Steam controller en de Steam link zijn nu dood.
Niet alle hardware van Valve is ten dode opgeschreven.
De Valve Index is voor VR enthousiasts een succes en tot op heden nog altijd de beste high-end VR experience.

Het Steam Link bakje is niet meer nodig om te produceren aangezien er een Steam Link app beschikbaar is voor Android en iOS, en ook op Raspberry Pi's kan geplaatst worden om in-house te streamen van PC naar phone/TV.

Steam Controller werd uiteindelijk maar 1,6 miljoen keer verkocht. Denk niet dat Valve het de moeite vond om nog veel geld te investeren in de productie ervan, want ze zien ook aan hun metrics dat andere first-party controllers zoals die van Sony, Microsoft en Nintendo gewoon alom vertegenwoordigd zijn op Steam. Veel slimmere aanpak van Valve om al die controllers native compatible te maken met Steam, zonder dat een aparte .exe vereist is om bepaalde controllers zoals de DualShock en DualSense draaiend te krijgen onder Windows.

Dan bij de Steam Machines was het van in het begin duidelijk dat het ging floppen. Daar was gewoon haast geen doelgroep voor.
(De Steam Machines werden trouwens niet door Valve zelf geproduceerd, maar door fabrikanten zoals Alienware en ZOTAC.)
 
Laatst bewerkt:
Bolt dat eigenlijk goed, grotere programma's zoals games van een SD kaartje draaien? Langere laadtijden waarschijnlijk?

Ik zou mezelf misschien wel tot de potentiële doelgroep rekenen, of toch een doelgroep van de mogelijk vele. Consolegamer die nog een hele collectie Steam games heeft maar niet meteen de investering wil doen om een nieuwe pc te bouwen en voor wie de nieuwste specs niet zo belangrijk zijn. Daarom ben ik wel benieuwd hoe dit ding docked gaat presteren, eigenlijk heb je voor €400 dan een mini gamepc (hoewel ik in dat geval eerder die van 256 GB zou nemen). De meeste mensen die hier in geïnteresseerd gaan zijn, hebben al een grote Steam bibliotheek, dus de prijs valt voor mij goed mee als je weet dat de games een pak goedkoper zijn dan op console. Een pc gamer die al eens het openbaar vervoer moet nemen, gaat hier toch interesse hebben denk ik.

Hoe de Deck zich trouwens verhoudt tot een Switch qua afmetingen:
wxNreFy.jpg
 
Ben nogal handheld minded en heb quasi elke mogelijke noemenswaardige handheld gehad van afgelopen jaren (psp, vita, DS, DSi, new DS XL, switch lite). Afgelopen jaar quasi dagelijks switch lite aant bezigen. Het enigste wat ik een nadeel vindt is dat het aanbod aan games soms juist te ontoereikend is. Ik vind uiteindelijk wel altijd mijn ding, maar op xbox/ps is mijne back log echt huuuuge en volgen de releases zich te snel op elkaar. Terwijl op de switch (lite) ist altijd juist genoeg. Nuja ik speel al geen rpg, japanese of dungeon platformers, dus er valt al heel veel af en elke week komen er zoveel (indie)games bij dat de bomen nog moeilijk te zien zijn door het bos en ge gewoon volgens mij veel mist.

OT:, na lange intro; Hoe meer ik erover lees en bekijk, hoe minder instant buy dat de Steam Deck mij lijkt (prijs, looks, formaat). Vooral de prijs eigenlijk, want dit lijkt mij typisch voorbeeld van we gaan drie versies tegen elkaar afzetten, zodat het gros neigt naar de middelste keuze. Nuja oordeel zal pas geveld kunnen worden eens em echt live is, maar met een vanafprijs van €420 moet die wel knallen in mijn ogen om te kunnen overtuigen.
Groot voordeel in mijn ogen is dan weer het aanbod in games.
Ligt het nu ook aan mij; of komt dit ineens uit het niets te vallen. Precies redelijke korte tijd tussen aankondiging en effectieve fysieke aankoop. Ik las dit eergisteren op hoofdpagina, daarvoor nooit iets over gehoord.

In de rand: toen ik eerste keer foto zag, deed ie mij meteen aan sega game gear denken

Als BeyondGaming een gastreviewer zoekt....bij deze mijn kandidatuur alvast :thumb:
 
Ligt het nu ook aan mij; of komt dit ineens uit het niets te vallen. Precies redelijke korte tijd tussen aankondiging en effectieve fysieke aankoop. Ik las dit eergisteren op hoofdpagina, daarvoor nooit iets over gehoord.
Het is pas vanaf eind mei dat er voor het eerst concrete aanwijzingen waren dat er een handheld op komst was:

En kort daarvoor had Gabe Newell al een kleine hint gegeven.
 
Gabe zegt ook al jaren dat hij hardware en software wil pushen, veelal Mario 64 en zijn controller als voorbeeld gebruikt. Hoe meer ik erover lees hoe warmer ik er voor loop.
 
64 gig is idd belachelijk weinig. Er gaan toch games zijn die hier helemaal niet op passen? Want ik denk niet dat je fysieke games hierin kan steken? Je moet dus volledig digitaal gaan. 64 gig is goed als je alleen van plan bent om indie games erop te spelen. Als ik dit zou kopen dan ging ik voor de duurste versie
 
Ik denk een groep dat graag een deel van hun Steam library (en ook van andere stores) natively op een handheld wil spelen. Ik denk dan aan genres zoals JRPGs, visual novels, indie games,... maar ook vooral de mogelijkheid om emulators te draaien op een handheld. De Deck zal Nintendo games kunnen emuleren gaande van NES t.e.m. Switch. Voor velen is dat alleen al een unique selling point.

Dat je piraterij van oude Nintendo games die Nintendo zelf niet voldoende ter beschikking stelt nog enigszins kan rechtvaardigen akkoord, maar als een selling point voor dit toestel wordt dat je ermee de actuele games van een ander platform kan emuleren is het triest natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: VN.
Toch benieuwd naar hoe dit gaat verkopen. Ikzelf speel liefst en meest op groot scherm, dus voor handheld mode moet ik het niet doen en mijn PC lijkt me beter. Maar de switch doet het goed dus dit zou het ook wel eens goed kunnen doen. Hoop idd geen emulators current gen en toch zeker geen switch emu, dat verdient Nintendo niet (die zouden dat toch niet toelaten?) als concept al gekopieerd is.
Ben toch nog altijd tevreden van mijn steam link ism wii u pro controller. Net eens die app geprobeerd op tv, begin maar weer te zoeken om u controllers daar aan te connecten.
 
Terug
Bovenaan