PC Steam Deck | handheld van Valve

Het gewicht vind ik zotter.
Het formaat valt nog eenvoudig te verklaren door de plaatsing van de knoppen. Maar het gewicht...

669g ... Steam Deck (7")
490g ... iPad (10.2")
398g ... Switch (6.2")
308g ... iPad mini (7.9")
280g ... DualSense controller
275g ... Switch Lite (5.5")
260g ... PlayStation Vita (5")

4179b1d2fa8fbad44da7436df35e8ea1.gif
 
64 gig is idd belachelijk weinig. Er gaan toch games zijn die hier helemaal niet op passen? Want ik denk niet dat je fysieke games hierin kan steken? Je moet dus volledig digitaal gaan. 64 gig is goed als je alleen van plan bent om indie games erop te spelen. Als ik dit zou kopen dan ging ik voor de duurste versie
Je kan er sd kaartjes insteken
 
Het gewicht vind ik zotter.
Het formaat valt nog eenvoudig te verklaren door de plaatsing van de knoppen. Maar het gewicht...

669g ... Steam Deck (7")
490g ... iPad (10.2")
398g ... Switch (6.2")
308g ... iPad mini (7.9")
280g ... DualSense controller
275g ... Switch Lite (5.5")
260g ... PlayStation Vita (5")

4179b1d2fa8fbad44da7436df35e8ea1.gif

amai nog niet eens aan gedacht. Da's 2,5 keer zo zwaar als de switch lite. Niet dat ik die echt zwaar vind, maar als ik mijn rug lig en game (in bed dus), begint dat na 20min toch wat te 'wegen'..
 
Onmiddellijk gereserveerd, kan niet wachten.

Heeft Valve eigenlijk ooit al eens iets verkeerd uitgebracht? (Ja, ik speel graag met hun controller ook)
 
Holy shit bijna 2x zo zwaar als een 3dsxl??? :p
Dus ze verwachten dat iedereen half rustend op hun benen met hun nek naar beneden kijkt gamed?
Uit ervaring is zo gamen al na een klein uurtje eerder lastig dan aangenaam. Toch wel wat minder enthousiast nu.

Vita en psp blijven hier de favorieten puur qua feel. Mijn psp gaat al 15 jaar mee, ruw geschat al 6k uren gedraaid. OG 3ds was ook wel super.
 
Voor de grote groep gamers die casual op console spelen en daarnaast vooral shooters en strategy games op pc spelen in functie van keyboard en muis, mist dit volledig zijn nut.
Wel cool dat het de switch een poepje zal laten ruiken qua prestaties.
je kunt er een muis en toetsenbord op aansluiten he
 
Je kan er sd kaartjes insteken

Ik betwijfel of dat voor zwaardere PC games goed gaat werken, je zit daar met een beperking qua lees/schrijfsnelheid hé.
De goedkoopste versie van deze Valve Deck heeft t.o.v. de andere exemplaren ook duidelijk minderwaardig geheugen, als je dan toch de "sprong" waagt investeer je beter wat meer in extra geheugen op voorhand.

je kunt er een muis en toetsenbord op aansluiten he

Gaat wel compleet het nut van een handheld voorbij dan hé. Maar goed, als je dan een deftige dock op een scherm kan aansluiten, heb je natuurlijk wel een goedkopere gaming pc die je als handheld kan gebruiken voor andere games.

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel verlies Valve slikt per Steam Deck dat ze willen verkopen en hoe ze dat verlies willen goedmaken.

Playstations en Xboxen worden ook met een (stevig) verlies verkocht, zeker in het begin van een nieuwe generatie, maar dat maken beide bedrijven goed met hun commissie op verkopen van games en accessoires. Nintendo moet zowat de enige mainstream consolemaker zijn die nog consoles verkoopt zonder verlies te maken op het product zelf.
 
Gaat volgens mijn serieus floppen , maar laat ons hopen van niet ;)

Door het gewicht en de grote is het verre van een handheld dat je zo maar even meeneemt.
 
Gaat volgens mijn serieus floppen , maar laat ons hopen van niet ;)

Door het gewicht en de grote is het verre van een handheld dat je zo maar even meeneemt.
Ik hoop dat het niet flopt. Ik heb eigenlijk ook wel zin in zoiets. Nooit zin gehad om een pc aan te schaffen maar dit lijkt me wel een leuke middenweg. Zou het alleen gebruiken voor exclusives. Of indies die we niet zien op consoles
 
Terug
Bovenaan