PC ROG Ally | handheld van ROG

Pu review. Scherm op 120hz gezet
Dat is pijnlijk. Nuja, rdr2 opstarten en scherm op 120 Hz zetten is ook wat absurd bvb. Ik zie overal wel meestal max 1u50/2u voor normale settings voor games als rdr2, gtav en spiderman bvb op 1080p/60 fps. Meer dan voldoende lijkt me. Denk dat het logisch is dat 120Hz batterij vreet.
 
nu ja als ik in mijn zetel zit heb ik toch een stopcontact naast mij dus kan ik hem gewoon inpluggen.
De lader geeft ook meer stroom dan de SD lader waardoor de console rapper oplaadt naar 100%
 
Nu gaat ge binnenkort de steamdecks wel op 2dehands en buy&sell zien verschijnen. De performance-boost is heel nice, maar voor een strakke prijs een 2dehands steamdeck is misschien ook leuk voor sommigen :D

Voor alle duidelijkheid: verschijnen... niet aan scalperprijzen :unsure:
 
Ik heb een zo goed als nieuwe Steam Deck gekocht voor 400 euro in plaats van 550. Vond dat ook al een mooie besparing. De ROG Ally is toch een stuk duurder. Slik.
 
Volgens Bol zou mijn Ally 13/06 moeten toekomen kga hem testen en als hij goed is ga ik mijne SD ook verkopen.
 
nu ja als ik in mijn zetel zit heb ik toch een stopcontact naast mij dus kan ik hem gewoon inpluggen.
De lader geeft ook meer stroom dan de SD lader waardoor de console rapper oplaadt naar 100%

Ik doe dat vaak met de steam deck. Voor de AAA games heb ik een 2de hands desktop gekocht voor de prijs van een Ally (R5 7600, RX6750XT, 32GB DDR5 5200 MHz ram, 1TB NVME).
 
Ik heb de mijne gisteren via bol gekregen helaas nog niet veel kunnen gamen ik wacht nog wel ook op een sd kaart om wat meer plaats te hebben. Ik heb gisteren wel al diablo 4 opgezet een klein halfuurtje. Op de normale mode zitten daar stutters in gelijk op de deck, maar eenmaal je hem in turbo mode zet runt hij de game smooth.

Maar de grootste verademing voor mij is gewoon windows, geen gekloot met andere launchers.

En als je steam via armory crate launched, launched steam in big picture en je krijgt bijna dezelfde ervaring als op de SD

Last but not least het scherm is wel geweldig.
 
Maar de grootste verademing voor mij is gewoon windows, geen gekloot met andere launchers.

Last but not least het scherm is wel geweldig.

Dat zijn 2 goede redenen om voor een windows handheld te kiezen. Je kan gewoon alle games spelen zolang de hardware krachtig genoeg is.
Scherm van de SD is idd geen hoogvlieger, net voldoende voor handheld gaming.

Grootste titel op SD dat ik gespeeld heb is deathloop (100% complete), voor de rest speel ik daar voornamelijk indie games op (genre hollow knight, cult of the lambs, monster boy,...).

Ik zit nu wel niet in met wat rondklooien en scripts maken om ssh connecties op te zetten etc, in tegendeel :).
 
Grootste titel op SD dat ik gespeeld heb is deathloop (100% complete), voor de rest speel ik daar voornamelijk indie games op (genre hollow knight, cult of the lambs, monster boy,...).

Ik zit nu wel niet in met wat rondklooien en scripts maken om ssh connecties op te zetten etc, in tegendeel :).
Als er iets is wat ik haat bij gaming, dan zijn het indie games :laugh:
Is echt niet mijn ding.

En als Indie gaming genoeg is dan is SD inderdaad de betere keuze.

Ik heb ook wat gekloot met de SD (zonder dock en zonder tobo of muis gewoon in desktop mode op de deck zelf) maar eigenlijk zou het niet moeten.
Het feit dat je al via een omweg moet gaan om gwn blizzard of de ubisoft launcher erop te krijgen is een beetje werk.
Terwijl je nu op de Ally gwn naar de site surft en drukt op "download for windows"

Ook waarom ik de ally wou is omdat ik soms wel in mijn zetel een AAA game wil spelen. en dat bij de deck was soms niet mogelijk.
Horizon Zero Dawn was echt niet vlot + de gfx waren very low. Wo Long was ook niet echt smooth. Nioh 2 onspeelbaar.
Nu gaat het wel nadeel is dat ik de Ally moet aansluiten aan de lader wrs maar ik heb daar niet direct iets tegen.

Later als ik er meer mee heb gespeeld zal ik wel wat impressions posten.
 
Is er precies niet doorgekomen :(
Nochtans via mijn smartphone in chrome naar de desktop versie gegaan en op de referral link geklikt en dan besteld. De referral link opende wel de bol.com app, misschien dat het daar aan ligt? Spijtig :(
 
Terug
Bovenaan