PC Steam Deck | handheld van Valve

Zijn daar geen veel goedkopere alternatieven voor? :p
Hoe ik het nu doe is simpelweg een HDMI kabel van PC naar tv en dan een Xbox 360 kaske.
Maar dan zit ik vaak met oude games die nie speelbaar zijn met een kaske.
Ik heb geen idee of ik bijvoorbeeld een oude quake of carmageddon ofzo kan spelen via een gedockte steamdeck op mijn tv met een controller. Daarom ga ik even wachten met aankoop om te kijken of het iets voor mij is :)
 
Vind het wel een interessant iets. Maar zoals anderen al gezegd hebben: Afwachten en dan reviews bekijken. Plus, tis ook echt wel prijzig damn. Maar met een gigantische Steam library is dit wel iets om in het achterhoofd te houden.
 
Ik heb een grote collectie games op steam, maar speel niet meer op pc omdat ik enkel een laptop heb die boos begint te blazen als ik twee jaar geleden al een relatief nieuwer spel speelde. Dit leek me dus eerst een interessant alternatief, maar het zou er wat van afhangen hoe vaak ik het handheld zou gebruiken, anders zou ik waarschijnlijk wat beterkoop af zijn als ik een medium end pc bouw om aan mijn tv te hangen (denk ik?).

Het handige is hoe open het systeem is, uiteindelijk kan je hier een Steam console, een Gamepass handheld of een (zeer dure) emulatiemachine van maken. Hopelijk ook alledrie tegelijk?
 
Het handige is hoe open het systeem is, uiteindelijk kan je hier een Steam console, een Gamepass handheld of een (zeer dure) emulatiemachine van maken. Hopelijk ook alledrie tegelijk?
Is mogelijk, gewoon SteamOS wipen en Windows installeren. Dan is de mogelijkheid er om Steam games, Game Pass games en eender welke emulator op de Deck te plaatsen. Hoe de performance zal zijn op die AMD APU, dat is nu nog onduidelijk.
 
Ik wil een nieuwe Sony handheld :cry:
Speel te weinig pc games om me dit aan te schaffen.
 
€420 voor 64GB. Steek daar Divinity: Original Sin 2 op en je hebt al bijna geen plaats meer. Meteen €130 duurder voor de 256GB versie. Ik vind dat duur ja.
SD kaartjes kosten dan ook geen hol meer. Nintendo Switch heeft maar 32GB momenteel en daar moet je toch ook al meteen een kaart bijrekenen, toch?
 
SD kaartjes kosten dan ook geen hol meer. Nintendo Switch heeft maar 32GB momenteel en daar moet je toch ook al meteen een kaart bijrekenen, toch?
Ik heb em al 3 jaar en daar staat amper 16gb op van die 32... De nieuwe heeft trouwens 64gb.

Iedereen gaat hier ook al van uit dat die Steam Deck echt een monster sterk toestel gaat zijn dat de Switch de grond in blaast.
Ik wacht liever af tot wanneer ze keer iets legit tonen.
 
Ik heb em al 3 jaar en daar staat amper 16gb op van die 32... De nieuwe heeft trouwens 64gb.

Iedereen gaat hier ook al van uit dat die Steam Deck echt een monster sterk toestel gaat zijn dat de Switch de grond in blaast.
Ik wacht liever af tot wanneer ze keer iets legit tonen.
Zijn games waar zelfs op het doosje staat dat je niet kunt spelen zonder kaartje...

Hands-on sessions tonen Death Stranding, Hades en Jedi die vlot draaien, zowel handheld als docked.
Zal voor third party sowieso beter zijn dan een Switch he, kan bijna niet anders.
 
Zal je constant wifi nodig hebben? Misschien niet als de games geïnstalleerd zijn?
Ik heb wel wat vrees dat dit toestel kwa hardware na 2j het niet meer zal trekken (death stranding op medium settings en 720p).

Ik heb een degelijke pc moet ik dan een steam deck kopen? Nee?
Ik heb een PS5 moet ik dan een steam deck kopen? Nee
Ik zie het enkel bruikbaar om het in een dock te zetten en dan eventueel zo op men 65inch te spelen. En ja op reis is dit wel heel handig. Maar het is nu ook weer niet dat ik hier om de paar maand op reis ga ...

Ik vrees als ik dit zou kopen dat het veel stof gaat vangen. En dat zou wel zonde zijn als je 420 a 680€ zonder dock misschien +50€ extra betaald.
 
Voor de grote groep gamers die casual op console spelen en daarnaast vooral shooters en strategy games op pc spelen in functie van keyboard en muis, mist dit volledig zijn nut.
Wel cool dat het de switch een poepje zal laten ruiken qua prestaties.
 
Voor de grote groep gamers die casual op console spelen en daarnaast vooral shooters en strategy games op pc spelen in functie van keyboard en muis, mist dit volledig zijn nut.
Wel cool dat het de switch een poepje zal laten ruiken qua prestaties.
Denk niet dat Nintendo gaat wakker liggen van het feit dat een andere handheld betere prestaties heeft dan die van hun.
De originele GB destijd vs alle andere full color portabel game devices van die tijd... Er is er maar eentje blijven door gaan en da was de GB...

Het grote verschil is de games gewoon. Valve maakt nu misschien een leuk stukje hardware, maar wat ga je er mee doen als je al een pc hebt... of een console... sure als je nu echt, maar echt wilt portable spelen sure... maar geef mij toch maar deftig scherm met goeie resolutie en setup. Voor de rest heeft de Valve geen enkele game die je een reden geeft het te kopen, Switch heeft al zijn Franchises en een enorme fanbase. Kzegget die liggen daar geen sec van wakker.
 
Denk niet dat Nintendo gaat wakker liggen van het feit dat een andere handheld betere prestaties heeft dan die van hun.
De originele GB destijd vs alle andere full color portabel game devices van die tijd... Er is er maar eentje blijven door gaan en da was de GB...

Het grote verschil is de games gewoon. Valve maakt nu misschien een leuk stukje hardware, maar wat ga je er mee doen als je al een pc hebt... of een console... sure als je nu echt, maar echt wilt portable spelen sure... maar geef mij toch maar deftig scherm met goeie resolutie en setup. Voor de rest heeft de Valve geen enkele game die je een reden geeft het te kopen, Switch heeft al zijn Franchises en een enorme fanbase. Kzegget die liggen daar geen sec van wakker.
En los van de handheld console dan is denk ik de nintendo wii het geknipte voorbeeld. Hardware matig stelde die console niets voor maar werd wel een gigantisch succes.
 
Ik heb zo een paar jaar geleden een New 3DS XL gekocht voor Zelda, Mario en Pokemon. Uiteindelijk amper aangeraakt en ligt nu stof te happen in de kast. Denk dat deze niet veel anders zou zijn bij mij.
 
Terug
Bovenaan