Start Wielerseizoen 2024

Volgens mij bedoelt hij dat Merlier over de afgelopen jaren in het begin van het seizoen vrij snel al zijn ritjes binnen heeft.
Merlier wint altijd en overal wel zijn ritjes dus dat heeft in se weinig met de eerste koersen te maken.
Dan zijn er andere namen die in januari/februari altijd hun koerskes winnen en nadien volledig wegdeemsteren.

Lecerf maakt indruk in Saudi, niet geheel onverwacht, maar toch knap.

EDIT: Yates wint uiteindelijk dan toch nog, geen uitbrander van de Saudi's voor Jayco. Lecerf 2e in de rit en het klassement.

Laatst bewerkt:
Als yates de deur niet dichtdoet komt lecerf er over denk ik.

Yates zat daar al natuurlijk die blijft gewoon op zijn lijn echt ruimte was er niet langs die kant. Wind kwam van de andere kant dus normaal dat Yates daar geen ruimte laat aan iemand om uit de wind langs te komen.

En de aanzet van Lecerf was wel goed maar toen Yates ook aanzette kwam Lecerf niet meer dichter dus ik denk niet dat hij er nog had langs gekund zelfs al had hij ruimte.

Nu 2e na Yates is gewoon goed natuurlijk dit was echt wel van moeten voor de ploeg Aula in de ronde van Aula (Spelling zal wel niet kloppen)

Yates zat daar al natuurlijk die blijft gewoon op zijn lijn echt ruimte was er niet langs die kant. Wind kwam van de andere kant dus normaal dat Yates daar geen ruimte laat aan iemand om uit de wind langs te komen.

En de aanzet van Lecerf was wel goed maar toen Yates ook aanzette kwam Lecerf niet meer dichter dus ik denk niet dat hij er nog had langs gekund zelfs al had hij ruimte.

Nu 2e na Yates is gewoon goed natuurlijk dit was echt wel van moeten voor de ploeg Aula in de ronde van Aula (Spelling zal wel niet kloppen)
Ja, Yates deed dat goed. Vond het heel slim van Lecerf om het zo te proberen maar net iets te laat. Leuke talentjes toch.
Die Fischer black ook nog maar 22…

En ik zeg dat Merlier momenteel dé man is van de eerste koersen.. dus ja
Omdat hij 2 sprints gewonnen heeft tegen Janneke en Mieke?
Een Groenewege uit vorm en Coquard als grootste namen zijn nu niet een top deelnemersveld. Als hij er in de UAE tour enkele wint kunnen we er eens over babbelen, maar nu is het echt wel nog te miniem.

Tussen die twee (Merlier en Welsford) begrijp ik wel het statement dat Merlier dé man is van de eerste koersen.
Merlier heeft 2/5 gescoord en Welsford 3/9.
In verhouding heeft Merlier het overwicht tot dusver.
Al is er eentje, die op 4/6 zit (Gate, Aaron).

Merlier heeft 2 2.1 sprints gewonnen, Welsford heeft 3 WT sprints gewoon dus objectief: weldegelijk nee.
Ook tegen Janneke en Mieke.. dus voor discussie vatbaar maar kom het seizoen is nog lang. Je zou beter wat voor onze Belgische renners supporteren

En ik zeg dat Merlier momenteel dé man is van de eerste koersen.. dus ja
De man? Hij staat niet eens in de top 50 van 2024 op PCS. Hij heeft idd 2 sprints gewonnen wat knap is maar is verre van de man van de eerste koersen. Neem nu eens Narvaez: 2 zeges, 4x top 5 in 10 wedstrijden. Daarbovenop nog 2de in TDU en 3de plaats in puntenklassement. Merlier deed het idd goed in de Alula Tour maar dat is maar 1 wedstrijd. Er zijn er dus anderen die het 1 wedstrijd al beter deden (Welsford bvb) en nog anderen die al in meerdere wedstrijden beter hebben gedaan zoals bvb McNulty die Valencia won en bij de beste renners in Mallorca was.

Je mag chauvinist zijn maar het heeft echt wel grenzen

Ook tegen Janneke en Mieke.. dus voor discussie vatbaar maar kom het seizoen is nog lang. Je zou beter wat voor onze Belgische renners supporteren
Een goeie supporter is in de eerste plaats een eerlijke supporter.
Je mag gerust stellen dat Merlier een goede start van het seizoen heeft gemaakt en dat dit een goed begin is voor hopelijk dit jaar nog wat mooie overwinning.

Maar wat jij ervan wilt maken komt niet overeen met de realiteit. En daar bewijs je Merlier allesbehalve een dienst mee.
Tegenover andere is hetgeen Merlier doet momenteel peanuts.
En daarmee zeg je niks verkeerd, noch doe je hem enig oneer aan.

Terug
Bovenaan