Start Wielerseizoen 2024

Wat dan gezegd van Narvaez?
Die mikt volgens mij toch ook op het voorjaar en is dan ook nog niet 100%?
 
Voor de echte toppers zou dit vooral een piek teveel zijn in een seizoen waar ze bijvoorbeeld mikken op voorjaar, tour, wk. Maar voor gasten zoals Onley of Williams is dit gewoon een schitterende kans om te winnen op world tour niveau.
Als iemand als Onley naar de Giro gaat, die start pas over 3,5 maand. Waarom zou je dan niet mikken op de tdu he. Je weet ook nog eens dat de tegenstand meer dan één niveau lager is als in vele andere WT koersen.
 
We zullen zien als ze samen met de groten rijden.. dan kan het heel wat minder zijn voor die neoprofs en voetjes op de grond. In Australië nog veel renners die nog volop in opbouw zijn uiteraard maar mooie binnenkomer van die neo profs dat sowieso
 
Mannen als Onley en Williams pieken nu ook duidelijk hé, dat is altijd zo in Down Under juist en waarschijnlijk nu door het belang van UCI punten voor de ietwat kleinere ploegen nog meer. Israel bijvoorbeeld letterlijk gezegd dat ze pieken op deze koersen omdat het een relatief gemakkelijke manier is om aan punten te komen. Ge krijgt op die manier rare uitslagen voor iets wat zogezegd in van de grootste WT koersen van een week moet zijn.

Ik geloof bijvoorbeeld niet dat Alaphilippe hier aan 100% rijdt, die piekt op het Vlaamse werk, hier dan 100% zijn is nefast. Voor jongens als Onley, Williams of begot Valentin Paret Peintre is dat totaal anders.
Alaphilippe rijdt hier met zekerheid niet aan 100%, zelfs niet bekan. Maar tot een jaar of 3 terug maakte een Alaphilippe aan 90% evengoed brandhout van Onley en Williams aan 100% denk ik.

April is nog ver natuurlijk... we zullen Lefevere volgen en de rekening van het voorjaar na LBL maken.
 
Je mag ook niet vergeten dat in principe niemand hier op zijn absolute top is.
Gegarandeerd dat de enige echte Bart Lemmen hier op zijn best was.
28j, amper van gehoord (meest noemenswaardige uitslagen zijn 2x vierde op het NK) en rijdt hier top-vijf.
Zijn programma kennende is dat knechten, knechten en knechten. No way, dat die top-tien haalt in de komende WT-koersen. Zelfs top-twintig.
 
Gegarandeerd dat de enige echte Bart Lemmen hier op zijn best was.
28j, amper van gehoord (meest noemenswaardige uitslagen zijn 2x vierde op het NK) en rijdt hier top-vijf.
Zijn programma kennende is dat knechten, knechten en knechten. No way, dat die top-tien haalt in de komende WT-koersen. Zelfs top-twintig.

Die is nog maar 2 jaar prof ofzo (was een militair denk ik), en toonde vorig jaar bij HPH echt wel al wat goede dingen hier en daar. Maar natuurlijk is die hier al op zijn top en zal dit waarschijnlijk zijn beste resultaat zijn van het seizoen. 't Is niet dat Visma er in 2 maanden tijd een kanjer van gemaakt kan hebben.

Alé mijn punt is dat uit het niets komen in principe niet alles zegt, zelfs als je wat ouder bent, genoeg voorbeelden van, Roglic nog het beste.
 
Die is nog maar 2 jaar prof ofzo (was een militair denk ik), en toonde vorig jaar bij HPH echt wel al wat goede dingen hier en daar. Maar natuurlijk is die hier al op zijn top en zal dit waarschijnlijk zijn beste resultaat zijn van het seizoen. 't Is niet dat Visma er in 2 maanden tijd een kanjer van gemaakt kan hebben.

Alé mijn punt is dat uit het niets komen in principe niet alles zegt, zelfs als je wat ouder bent, genoeg voorbeelden van, Roglic nog het beste.
Aan discipline zal het niet ontbreken en daarvoor lijkt hij goed te zitten bij zo'n ploeg.
Op het einde van het jaar verwacht ik hem terug alvast, na het geknecht.
 
Aan discipline zal het niet ontbreken en daarvoor lijkt hij goed te zitten bij zo'n ploeg.
Op het einde van het jaar verwacht ik hem terug alvast, na het geknecht.
Ja maar wat is uw punt nu in feite?
Uiteraard zal die jongen moeten knechten, net zoals het gros van de visma equipe. Het peloton rijdt vol met renners wiens rol knechten is.
Maar dat hij voor jumbo rijdt wilt wel zeggen dat hij inhoud heeft, ze staan rootje te schuiven om te mogen rijden voor jumbo.
En hij zal ook voor dat knechten een programma moeten volgen, hij zal om te knechten ook in orde moeten zijn.

Toch leuk dat een jongen zoals Lemmen de mogelijkheid krijgt om voor zichzelf te rijden in een koers? En dat hij dan nog eens kan tonen dat hij zeker wat inhoud heeft.
Voor alle duidelijkheid is hij hier met Gesink en Bouwman op de baan.
 
Ik kan me echt geen enkel scenario inbeelden waarin de deelname van Pogacar een voordeel is voor WVA

 
Dat zal dan de theorie zijn dat ze naar elkaar zitten kijken (vooral Tadej en Mathieu dan) en dat Wout de lachende 3e kan zijn.

Maar in praktijk... we weten allemaal hoe de koers vorig jaar verlopen is...

Ik zie het toch ook eerder positief: een stevige concurrent minder voor Wout.
 
Ja maar wat is uw punt nu in feite?
Awel, dat hij nu een resultaatje meepikt en vermoedelijk in zeer goede vorm zit en voor de rest van het jaar knecht, maar als de rest wat koersmoe is, dat hij als doorzettende ex-militair nog extra uit zijn lichaam kan duwen om de volgende Peraud te worden.
 
Meteen raak voor Lamperti in Mallorca, en ik kan het niet eens een verrassing noemen.

EDIT: het is Magnier? Ok, dan ben ik wel verrast :laugh:
Was natuurlijk ook wel nog moeilijk te verliezen na die leadout en die bocht op 400m van de streep ofzo.
 
Van Eetvelt legt Vlasov en McNulty erop in Mallorca :bow:

Eerste Belgische overwinning van het jaar.

Was woensdag ook al heel goed, maar besliste toen op een dom moment om te gaan plassen. Samen met Van Wilder nog een inhaalbeweging gemaakt maar de vogels waren al gaan vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Langs de andere kant, wie is er top in Mallorca?
McNulty en Vlasov hun prioriteiten liggen veel verder in het jaar.
 
Terug
Bovenaan