Start Wielerseizoen 2024

Ga je dit volhouden tot de TDF?
Nee, maar toch tot de echt deftige koersen beginnen vanaf de Algarven :p
Het is nog heel vroeg op het seizoen eh. De eerste afspraken waar het om de knikkers gaat zijn pas eind februari en begin april. De meeste zijn ook nog geen 2 maand deftig aan het trainen.

Langs de andere kant, who fucking cares wanneer ge wint? A win is a win hé. En 't is een schone, ook al is't parcours prut.

Blijft natuurlijk een winst in een 1.1 koers in het begin van het seizoen op een parcours dat matig is.
Goed voor al eens te testen en vertrouwen te krijgen voor de rest van het seizoen. Maar ik zou nu ook geen grote conclusies hieruit trekken. Ik zie het eerder als een bevestiging van wat we al half wisten, dat hij een zeer beloftevol renner is.
En niet zozeer als “hij legt die mannen erop”.
 
En niet zozeer als “hij legt die mannen erop”.

Hij heeft letterlijk die mannen erop gelegd. Vorm heeft daar niets mee te maken, hij heeft ze geklopt. Alsof Van Eetvelt zijn doelen niet later op het jaar liggen. Er is niemand die hier grote conclusies aan gehecht heeft.

Ge zijt echt weer aan het zeveren om te zeveren. Als deze koersen u niet boeien, kun je het ook gewoon negeren.
 
Ook enkelen hier die zich al eens hebben gewaagd aan de fotoquiz op PCS?

Mijn high score voor de active men ligt op 18momenteel. 't Is echt bizar dat je renners beter herkent op een klein scherm in een peloton van >100man met een zonnebril op in een tenue waar nog anderen in gekleed zijn, dan dat je ze herkent op basis van hun gezicht!
 
Ook enkelen hier die zich al eens hebben gewaagd aan de fotoquiz op PCS?

Mijn high score voor de active men ligt op 18momenteel. 't Is echt bizar dat je renners beter herkent op een klein scherm in een peloton van >100man met een zonnebril op in een tenue waar nog anderen in gekleed zijn, dan dat je ze herkent op basis van hun gezicht!

42 nu net, fout bij Felix Grosschartner.

Komen in het begin (gelukkig) toch veel bekende renners.

Enkel mannen wel, vrouwen ken ik niets van.
 
Laatst bewerkt:
Ook enkelen hier die zich al eens hebben gewaagd aan de fotoquiz op PCS?

Mijn high score voor de active men ligt op 18momenteel. 't Is echt bizar dat je renners beter herkent op een klein scherm in een peloton van >100man met een zonnebril op in een tenue waar nog anderen in gekleed zijn, dan dat je ze herkent op basis van hun gezicht!
Screenshot-1.png


:rofl:

Is het weer zo'n quiz ja?

EDIT: Tweede poging strandt bij een fout bij 'Van der Poel', ja laat maar zitten hoor.
 
De Lie was ook mis, het moest Arnaud De Lie zijn. Bij de andere was de achternaam wel voldoende. Meteen afgesloten want het trekt op niks op die manier
 
Er staat onderaan dat je de voor- en achternaam moet geven. Alleen lijkt de achternaam bij de meeste renners wel voldoende te zijn, maar niet bij de meeste Belgen en een paar toppers.
 
Osorio is de nieuwe Colombiaanse kampioen. Wat een finale!

De vluchters leken het lange tijd te gaan halen, tot Higuita en Bernal ze één voor één begonnen op te rollen. In de laatste kilometer komen ze bij het groepje met Osorio (met nog 1 man voorop). Op dat moment valt Osorio aan, gaat over de laatste vluchter en wint met 50m voor op Higuita.
Osorio reed in 2022 voor Bahrain maar werd daar na 3 maand ontslagen wegens het herhaaldelijk overtreden van de corona regels.

 
Laatst bewerkt:
Nee, maar toch tot de echt deftige koersen beginnen vanaf de Algarven :p
Dat niemand écht wakker ligt van Mallorca... ok, maar dan de échte start in de Algarve leggen? :laugh: Laat ons het er op houden dat de wereldtop daar stilaan begint warm te draaien...

Strade > Tirreno/Nice, dat is waar de deuren van het voorjaar écht open gebeukt worden.

Wat echter niet wil zeggen dat het als ploeg niet leuk is van al wat streepjes te hebben staan... kijk naar EF vorig jaar. Als dat tot in april/mei duurt voor er eens één koers gewonnen wordt dan rijden die misschien een heel ander seizoen.
 
'k Heb den indruk dat Mcewen en co op Eurosport van de Saudi's een zak geld gekregen hebben om toch alle 10min te herhalen hoe mooi het daar is.

Blijft een woestijnkoers met af en toe wat verdwaalde kamelen.
 
Ik vond ook dat het enorm ver was, maar ik had ook de indruk dat de loods van dsm stilviel. Als je dan niet vertrekt krijg je een golf van achter die wel nog snelheid heeft.
 
Mooie start voor Merlier. Goed voor het vertrouwen. Wie weet zit een TDF selectie er wel in :oi22:

Goeie dag ook voor Trek met overwinningen van Milan en Pedersen. Heel benieuwd naar het seizoen van deze ploeg.

Gisteren moest Pedersen in een sprint bergop toch de duimen leggen voor Axel Laurance. Straffe overwinning toch van alweer een hele jonge renner. Daar gaan ze bij Alpecin al meteen plezier aan beleven.
 
Terug
Bovenaan