Disney+ Star Wars: Andor

Tagliata

Well-known member
Thread gemaakt voor deze nieuwe serie.
Wat vinden jullie ervan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het tot nu toe echt niet goed vind. Ik ga gewoon wachten dat alle afleveringen uit zijn om ze dan in een trek uit te zien. Misschien maakt dit het zo beter of aangenamer om te zien? Ik zit echt op mijn honger na elke aflevering.
 
Heb na 3 afleveringen nog altijd geen flauw idee naar wat ik aan het kijken ben. :unsure:
Dat had ik ook na de trailer en ik hoopte dat ik na de drie afleveringen toch een duidelijkheid zou krijgen, echter niet.

Volgens mij hebben ze drie afleveringen gewoon gereleaset om de mensen te lokken.
 
Eeste 3 epi's gezien. Wat saai, de serie mist vooral bezieling. Dat einde van ep1 en 2 was echt zo van... uh dat was het maar?
Ep3 was dan wat beter in de 2de helft en het lijkt nu wat op gang te gaan komen. Maar er mag wat meer 'star wars ziel' inzitten dus. Het kwam wat over als een standaard Britse crime serie in een star wars decor. We zien wel met de volgende epi's.
 
Net ep 1 gezien. Ik vind het wel nice hoe atypisch Star Wars het aanvoelt. Nog niet echt meegesleurd qua story, maar teleurgesteld ben ik voorlopig niet.
 
Ik vind er voorlopig niks aan , enkel The Mandalorian (en bepaalde episodes van Boba Fett) konnen me overtuigen . Ik heb totaal geen Star Wars gevoel .
 
Een star wars serie die alles wat star wars definieert weglaat ( the force , lightsabers, ...) Is geen star wars.
Ik vind het wel nog een interresante serie vanuit een niet star wars oogpunt.
 
Het staat aan het begin van de Rebellion, toen was de force en Jedi ver weg. Het is vooral de strijd tegen het Keizerrijk. Ik denk dat ze in deze serie bewust kozen om de cameos te verminderen. Er waren daar al 3 andere series voor.

Er is een serie in de maak over de Old Republic, die zal genoeg lightsabers hebben.
 
Gisteren 2 afleveringen gezien. Het moet allemaal nog op gang komen maar toch al fan. Vind het net zalig om eens een andere setting te zien en een 'mindere held' als hoofdpersonage te hebben. Hopelijk gaat het verder in stijgende lijn.
 
Ghoja, ik vond de film met het minste lightsabres (Rogue One) mss wel de beste nieuwe film. Smaken zeker?
Rogue vond ik ook nog wel leuk , omdat het over de death star ging vond ik het wel meer star wars, en die generaal van de 1ste films kwam er ook in 😃 en ja leia
 
Ook aflevering 4 redelijk saai, na de actie in aflevering 3. Er gebeurt echt niks...
Stopte ook ineens in het midden van een gesprek? :unsure:
 
Ook aflevering 4 redelijk saai, na de actie in aflevering 3. Er gebeurt echt niks...
Stopte ook ineens in het midden van een gesprek? :unsure:
Ja die hebben echt neiging om met anti cliff hangers te eindigen, of weinig of geen anticipatie te creëren naar de volgende episode. Altijd zo rustige momenten, en bam gedaan. Ep 5 mag wel wat actie zien.
 
Net afl 4 bekeken. Ik vind het tot hier toe echt goed. De kritiek dat het niet als Star Wars aanvoelt zie ik net als een pluspunt. Dit ambieert een serieuze sci-fi serie te zijn, maar dan in het Star Wars universe. En het werkt.

The Mandalorian en co (waar ik ook fan van ben) zijn cartoonfiguren in vergelijking met de personages uit Andor. Het is de eerste keer dat Star Wars er zo 'real' uitziet. En door de vele typische en gekende elementen te minimaliseren, krijgen ze een pak meer gewicht wanneer ze wél aan bod komen.

Klein moment dat ik geweldig vond, als voorbeeld: Wanneer die Tie-Fighters overvliegen in de bergen. Dat duurde amper een paar seconden. En toch, de dreiging die daarvan afstraalde... Compleet iets anders dan de cannonfodder die ze bijna altijd zijn in andere reeksen en films. Een Tie-fighter stelt daar geen bal meer voor. Daarom dat ze er duizenden tegelijk van moeten tonen. ('t zelfde met die Destroyers in de laatste baggerfilm). En zelfs dan maakt het eigenlijk geen indruk meer. Dit waren er 2...

Ik hoop dat ze die lijn verder trekken.
 
Terug
Bovenaan