Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Here we goLaunch binnen 25 minuten, met payload deze keer: een banaan

Booster weer gevangen maar verlies van starship.

Blijft toch prachtig hoe die toren de booster kan opvangen![]()
Oh nee, ontploft. Zo jammer zeg.morgen een nieuwe poging, hopelijk deze keer geen big bang
arstechnica.com
Het Kessler-effect gaat uiteindelijk nog werkelijkheid worden. En het ironische is dat China, SpaceX en Blue Origin het waarschijnlijk zelf mee zullen veroorzaken door hun voortdurende (economische) drang om steeds verder de ruimte in te trekken.
Ik vind dat toch wel beangstigend eerlijk gezegd. 100 of 1000 satellieten rond de Aarde zal wellicht niet veel effect hebben op onze planeet, maar 1 miljoen satellieten, die dan ooit terug naar beneden zullen vallen en opbranden in de atmosfeer is een ander verhaal.
En voor wie nog aan astronomie wilt doen is dat toch ook een ramp.
Voelt wat aan gelijk Big Brother ook met honderdduizenden satellieten boven onze hoofden.Het Kessler-effect gaat uiteindelijk nog werkelijkheid worden. En het ironische is dat China, SpaceX en Blue Origin het waarschijnlijk zelf mee zullen veroorzaken door hun voortdurende (economische) drang om steeds verder de ruimte in te trekken.
Als amateur astronoom vind ik het natuurlijk niet tof en de hobby staat op een laag pitje mede daardoor. Als tech enthousiast blijf ik het natuurlijk enorm fascinerend vinden.
SpaceX operations (payloads voor derden en vooral Starlink) zijn zeer winstgevind. In 2025 $18 miljard inkomsten en $6 miljard winst. Maar inderdaad door de integratie van oa xAI en ook de hoge ontwikkelkost van Starship zijn ze vorig jaar diep in het rood gegaan. Dit moet je eigenlijk zien als een tijdelijke kost. En uiteraard niet de IPO vergeten. Wilde verhalen, maar ze verwachten tussen de $40 en $80 miljard op te halen. Het bedrijf zou gevalueerd worden op ~ $2000 miljard.Jawel, vermoedelijk zorgt Starship voor het uiteindelijke verlies.