Werk Selor-test: Abstract redeneervermogen

Fyzem

Active member
Crowdfunder FE
Heb je vragen over de Selor-testen met betrekking tot het abstract redeneervermogen?
Ben je benieuwd naar ervaringen van anderen met deze testen?

Wees in deze thread welkom om je ervaringen te delen of om je vragen te stellen!
 
Hoi , ik ga volgend week mijn selor test van abstracte redeneervermogen afleggen , kan iemand mij wegwijs maken hoe ik mij het best kan voorbereiden? Dank bij voorbaat.
 
Hoi , ik ga volgend week mijn selor test van abstracte redeneervermogen afleggen , kan iemand mij wegwijs maken hoe ik mij het best kan voorbereiden? Dank bij voorbaat.
Niet.

Zijn van die testen met draaiende figuurtjes etc.

Kan je niet op oefenen
 
Heeft iemand de abstract redeneren voor niveau B en niveau A afgelegd in 2022? Hoe zien de testen er nu uit? Dobbelsteen en domino’s?
 
Ik heb ze recentelijk nog gedaan voor niveau A. Het is zoals een IQ-test, je krijgt een reeks van vormen en moet dan het logische vervolg aanduiden. 20 vragen met giscorrectie, de eerste zijn makkelijk, hoe verder je gaat hoe moeilijker. Er was ook redelijk wat tijdsdruk, ik had 22 minuten. Dus de tijdswinst die je maakt met de gemakkelijke kan je dan gebruiken om wat dieper na te denken bij de laatste. Belangrijk is om kalm te blijven, door te werken en geconcentreerd te blijven. Als je begint te panikeren gaat het niet lukken. En neem oordoppen mee.
 
Ik heb ze recentelijk nog gedaan voor niveau A. Het is zoals een IQ-test, je krijgt een reeks van vormen en moet dan het logische vervolg aanduiden. 20 vragen met giscorrectie, de eerste zijn makkelijk, hoe verder je gaat hoe moeilijker. Er was ook redelijk wat tijdsdruk, ik had 22 minuten. Dus de tijdswinst die je maakt met de gemakkelijke kan je dan gebruiken om wat dieper na te denken bij de laatste. Belangrijk is om kalm te blijven, door te werken en geconcentreerd te blijven. Als je begint te panikeren gaat het niet lukken. En neem oordoppen mee.
ohnee dus geen domino’s meer? En ik was hier aan het op oefenen 😱
 
Beetje vergelijkbaar met het examen om statutair te worden bij de politie vermoed ik? Heb me ook ingeschreven, maar ben er toch niet echt gerust in.

Ik heb zo een testexamen gemaakt op de site en had maar 6/10.
Is er net door natuurlijk, maar ook een paar keer gegokt dus het kon ook de andere kant uit gegaan zijn.

Taalproef was geen probleem, maar ik ben altijd al slecht geweest in vraagstukken.
 
Beetje vergelijkbaar met het examen om statutair te worden bij de politie vermoed ik? Heb me ook ingeschreven, maar ben er toch niet echt gerust in.

Ik heb zo een testexamen gemaakt op de site en had maar 6/10.
Is er net door natuurlijk, maar ook een paar keer gegokt dus het kon ook de andere kant uit gegaan zijn.

Taalproef was geen probleem, maar ik ben altijd al slecht geweest in vraagstukken.
Waar heb je geoefend? Ik begin nu ook wel te panikeren.. was aan het oefenen op domino’s.
 
Waar heb je geoefend? Ik begin nu ook wel te panikeren.. was aan het oefenen op domino’s.
Op de site van jobpol kun je oefenexamens maken ergens onder niveau proeven ofzo stond dat. Of als je een vacature open klikt staat er ook ergens een link onder 1 van de tabbladen.
 
Op de site van jobpol kun je oefenexamens maken ergens onder niveau proeven ofzo stond dat. Of als je een vacature open klikt staat er ook ergens een link onder 1 van de tabbladen.
Ok ga het eens bekijken. Doe jij ook mee aan de generieke voor niveau A van Selor?
 
Ik heb geen domino's gehad alleszins. Het enige dat ik had was reeksen aanvullen. Beetje zoals bij een iq-test, zo kan je oefenen: https://test.mensa.no/
Hmm ok lastig...
Ik moet dus 3 testen afleggen (abstract, postbak, situationele) ong 3u30 en elk onderdeel 50/100. Code is BNG21378.
Waren jouw testen ook op dit aantal punten en had je dezelfde code?
 
Weet iemand welke test je nu krijgt bij abstract redeneervermogen niveau B? Blijkbaar is er enkel abstract waar je 10/20 moet halen en situationele waar je 10/20 moet halen. Werkt deze test met de dobbelstenen of iets anders?
 
Terug
Bovenaan