Selor 2021 vernieuwde selectieprocedure

Moet ik me bij deze testen al verwachten aan vragen specifiek m.b.t. de rechtelijke orde (bv. wat voor rechtbanken er zijn) of niet?
nee, dat soort vragen zijn wel van belang bij het interview.
functie-specifiek betekent vooral dat uit het aanbod van Selor-testen die gekozen worden die vaardigheden testen die aanleunen bij je functie.
beetje vage omschrijving, en zo groot is dat aanbod niet echt, dus echt "functie-specifiek" is dat niet 100%
 
Bedankt voor de info.
Dan kan in me de komende dagen gewoon verdiepen in de testen zonder nu tijd te steken in hoe onze rechtbanken in elkaar zitten.

Ik heb de testen in 2014 al eens afgelegd op masterniveau en toen had ik 49/100 voor de situationele beoordelingstest.
Ik hoop dat ik het er nu beter van af breng.
 
@marcel Als ik het goed begrijp is er niet voor elke functie op A of B-niveau nog een test abstract redeneren?
Jammer voor mij want hier ben ik echt goed in. Wel verstaanbaar dat dit voor deze functie minder relevant is.
Voor de functiespecifieke screening lijkt het me dat ik weinig kan voorbereiden 😒
 
normaal staat er in de beschrijving welke testen ge gaat krijgen. ik ben zelf geen A of zelfs B, maar ik denk dat iedereen ongeveer dezelfde testen gaat krijgen. "functie-specifiek" is nogal een vage term, tbh.
 
Ja, het is een dossiertest en situationele beoordelingstest.
Ik heb intussen de demo's al gevolgd.

Die SJT vind ik toch wel moeilijk.
 
Man ik ben blij dat ik die testen niet opnieuw heb moeten doen bij mijn huidige functie.

Ze hadden geen kandidaten genoeg dus hebben ze die fase gewoon overgeslaan :p
 
Hey,
Ik had de volgende vraag in “Geslaagd voor Selor interview, wat nu?” gesteld, maar geen antwoord…

Dus, ik sta op de laureatenlijst voor een algemene selectie. Nu is er een jobaanbieding gekomen die me deels interesseert, maar waarvan ik niet 100% zeker ben. Ik vroeg me af, stel er komt een andere functie binnen een paar weken/maanden, is het mogelijk om dan hier aan ook deel te nemen of is mijn deelname aan een verdere selectie (binnen de algemene laureatenlijst) beperkt tot 1 jobaanbieding?

alvast bedankt,
 
Als gij op basis van uw selor-selectie een job aan neemt, gaan zij u (normaal gesproken toch) van die laureatenlijst schrappen, en dan krijgt gij die nieuwe aanbiedingen niet he.

Zou ook maar zuur zijn dat ge 20ste op de lijst zijn, maar geen aanbiedingen krijgt omdat nr 1 alle 20 aanbiedingen eens wilt proberen.
 
Als gij op basis van uw selor-selectie een job aan neemt, gaan zij u (normaal gesproken toch) van die laureatenlijst schrappen, en dan krijgt gij die nieuwe aanbiedingen niet he.

Zou ook maar zuur zijn dat ge 20ste op de lijst zijn, maar geen aanbiedingen krijgt omdat nr 1 alle 20 aanbiedingen eens wilt proberen.
Voor de jobaanbieding zijn er nog verdere testen en de laureatenlijst is voor een reserve, vandaar dat ik het vroeg.
 
in dat geval weet ik dat ik sinds ik op dat eerste job ben ingegaan, ik ook pas een half jaar kon wachten ivm interne testen, en opzegtermijn op mijn oude job, maar dat ik in die periode geen aanbieding heb gehad.
nà de indiensstreding wel, maar dat was een fout in het systeem.
 
Als iemand onlangs of binnenkort de testen voor bachelor aflegt en even wil napraten, welkom via pm.

Ik vind het niveau van de echte testen toch nog een heel stuk zwaarder dan van de demotesten.
Echt vreselijk. Ik ga ervan uit dat ik niet geslaagd ben, dan kan het alleen maar meevallen.
 
Hi, ik heb net een jobaanbieding aanvaard en mag binnenkort beginnen.
Stel dat de job mij totaal niet ligt, Is er dan mogelijkheid om nog een andere job te kiezen op dezelfde standplaats?
Ik had ergens gezien dat dit kan binnen de 3 maanden, maar weet niet of dit correct is. Kan iemand info geven? Thx
 
Ik kreeg gisteren een mail dat de laureatenlijst (eindelijk 🤪) beschikbaar is.

Ik kon deze aanklikken onder mijn Selor, maar gisteravond ging dat plots niet meer, laureatenlijst is niet meer te zien, nu nog steeds niet. Waar kan dat aan liggen?
 
Hi, ik heb net een jobaanbieding aanvaard en mag binnenkort beginnen.
Stel dat de job mij totaal niet ligt, Is er dan mogelijkheid om nog een andere job te kiezen op dezelfde standplaats?
Ik had ergens gezien dat dit kan binnen de 3 maanden, maar weet niet of dit correct is. Kan iemand info geven? Thx
Je kan binnen de 3 maand toch amper weten of die job jou wel ligt of niet? Ge zijt wss net door uw opleiding dan.

Er bestaat interne mobiliteit. Ik durf nu nie zeggen of dat ook telt voor stagiairs..
Als er een externe vacature vrijkomt kan je weer mee doen.
Als er intern een vacature komt kan je ook meedoen, maar zal je weer op gesprek moeten. Aangezien motivatie belangrijk is en je al ja 3 maand wil vertrekken kan je wel wat ambetante vragen krijgen 😊

Wat wel kan, en wat jij bedoeld denk ik, is dat je via internet mobiliteit naar een andere FOD gaat, bv. Fod financiën naar fod economie. Dan kan jij, en je nieuwe werkgever ook, binnen de 3 maand beslissen dat het niets voor jou is en terug gaan naar je vorige werkgever/job

Maar je zal niet kunnen zeggen "dit ligt me niet, laat me maar iets anders doen"
Daarvoor zijn er teveel procedures bij de overheid.

Ik kreeg gisteren een mail dat de laureatenlijst (eindelijk 🤪) beschikbaar is.

Ik kon deze aanklikken onder mijn Selor, maar gisteravond ging dat plots niet meer, laureatenlijst is niet meer te zien, nu nog steeds niet. Waar kan dat aan liggen?
Technisch probleem?
Zou het anders niet meteen weten 😊
 
Je kan (op termijn) zeker veranderen van functie of standplaats maar binnen de 3 maanden switchen? Geen idee. Anders even op je tanden bijten. En maak dan een bewuste keuze omdat je een bepaalde job wil en niet snel snel omdat de nieuwe job je niet ligt. Shiftregeling speelt ook een rol. Maar vooral niet teveel op voorhand stressen en go with the flow. Succes 😉.
 
Ik kreeg gisteren een mail dat de laureatenlijst (eindelijk 🤪) beschikbaar is.

Ik kon deze aanklikken onder mijn Selor, maar gisteravond ging dat plots niet meer, laureatenlijst is niet meer te zien, nu nog steeds niet. Waar kan dat aan liggen?

Dat online platform van Selor/"werkenvoor.be" steekt vol met bugs en functionele gebreken.

Dus je komt wel tegenstrijdigheden tegen.
 
Op dit moment ben ik werkzaam als statutair assistent in de rechtbank van eerste aanleg in Gent. Ik overweeg nu een bevordering in Hasselt, Limburg. Als ik op de laureatenlijst kom, kan ik dan ook in aanmerking komen voor rechtbanken in Oost- en West-Vlaanderen, of geldt dit alleen voor Limburg? Het is niet helemaal duidelijk voor mij, vooral omdat het moeilijk is om via bevordering vacatures voor griffier te vinden.
 
Op dit moment ben ik werkzaam als statutair assistent in de rechtbank van eerste aanleg in Gent. Ik overweeg nu een bevordering in Hasselt, Limburg. Als ik op de laureatenlijst kom, kan ik dan ook in aanmerking komen voor rechtbanken in Oost- en West-Vlaanderen, of geldt dit alleen voor Limburg? Het is niet helemaal duidelijk voor mij, vooral omdat het moeilijk is om via bevordering vacatures voor griffier te vinden.


Je bent nu niveau C, Je doet mee aan een bevordering voor een functie niveau B. Je slaagt, je komt op een laureatenlijst.
Laureatenlijsten zijn in principe in tijd beperkt (2 jaar? Hier ben ik niet zeker van. Ze kunnen wel verlengd worden?)

Gezien het enkel voor Limburg is, dan ga je waarschijnlijk enkel een aanbieding krijgen voor Limburg. De kans bestaat (maar ook niet) dat anderen later die lijsten consulteren als er mensen gezocht worden voor andere rechtbanken. In theorie kunnen die lijsten ook geconsulteerd worden door andere administraties (Pas 3 maand na slagen als ik mij goed herinner).

Je wordt pas benoemd "niveau B" als je daadwerkelijk ingaat op de aanbieding. Dan heb je niveau B. Maar dan betekent dus wel dat je in Limburg tewerkgesteld gaat worden. :p

Als je geslaagd bent voor een bevordering niveau B en je staat op een laureatenlijst maar je bent nog niet benoemd bent als niveau B, kan je wel al meedoen aan sommige andere vacatures voor niveau B. (Maar ik weet niet of het in de tijd beperkt is. Want laureatenlijsten zijn naar mijn weten niet onbeperkt in tijd.)

Als dat kan, dan staat er dit op de deelnemingsvoorwaarden.:

Aangezien de openstaande functie een functie is van niveau B kan je enkel deelnemen indien:
  • je benoemd bent op niveau B
  • of je geslaagd bent voor het specifieke gedeelte van een bevorderingsselectie niveau B en je opgenomen bent in de laureatenlijst.
 
hallo,
ik heb binnenkort een examen voor bevordering A.
is er iemand die dit recent heeft afgelegd en zo ja wat vragen ze?
abstract rederen = enkel verschillende rijen met basis en meerdere eindfiguren? of ook andere? zoals figuurreeksen? of stroomdiagrammen? lettercombinaties?

over watt ging de SJT en postvak oefening?
iemand dat me kan helpen aub !
 
Terug
Bovenaan