taste like summer
Active member
Maar je werkt dan ook niet voor een FOD.die premie krijgen we wel degelijk, zo krijg ik ook al een premie voor het Engels, nochtans gebruik ik dat ook niet zo heel vaak voor het werk![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar je werkt dan ook niet voor een FOD.die premie krijgen we wel degelijk, zo krijg ik ook al een premie voor het Engels, nochtans gebruik ik dat ook niet zo heel vaak voor het werk![]()
Normaal gezien krijg je enkel een taalpremie indien je daadwerkelijk in contact komt met het Frans. Geen idee waar je werkt maar bij FOD Financiën controleren ze dit wel.
Ik heb 3jaar geleden mondeling gehad en dat ging enkel en alleen over werkgerelateerde zaken.
Kreeg je voorbereiding? Of gewoon spontaan gesprek?
Jammergenoeg kom ik op mijn werk toch te weinig in contact met het Frans.
Na het forum al wat af te zoeken, blijf ik toch vooral met onzekerheid zitten. Vandaar deze vraag: hoe lang wachten overheidsdiensten gewoonlijk om een laureatenlijst te consulteren (met bijkomende proeven)? Ik sta nu best goed geplaatst op 2 redelijk generieke lijsten niveau B, waarvan er een al meer dan een maand geleden opgemaakt werd, maar verder heb ik nog niets vernomen. Het gaat dus om selecties met tot nu toe enkel computertesten. Zo gaat de geldigheid van een jaar wel snel voorbij…
Lang, lang. Daar hebben verlengde weekends tussen gezeten hèIk kreeg begin mei bericht dat ik geslaagd ben en op de laureatenlijst terecht kom. Ondertussen kan ik nog steeds niet zien welke plaats ik sta... Duurt dit altijd zo lang? Iemand ervaring mee?

Jammergeneog geflest, had het toch beter verwacht, maar ook niet onverwacht. Ging idd uitsluitend over het werk plus bijvragen. Jury in mijn geval zelfs vier personen (1 persoon deed het gesprek, twee andere notities, vierde persoon delibereerde de jury).Iemand ervaring met volgende test Article 10 français B1, het mondelinge gedeelte? Binnenkort test hiervan, zou financieel wat opleveren. Op het eerste deel had ik 100/100 nochtans mijn Frans is niet meer geweldig, wel wat zenuwen hiervoor, begrijpen/lezen is toch nog iets anders dan vlot spreken. Volgens wat ik op internet/youtube vindt duurt test ongeveer 12 minuten en krijg je 20 minuten voorbereiding? En moet je over dagelijkse zaken babbelen. Hoe streng zijn ze? Hoe vaak onderbreken ze je?
Dat is toch afhankelijk van hoe snel ze bij jullie intern goedkeuren. Kan op een dag in orde zijn.Ik ben geslaagd in mijn eerste testen voor bevordering niveau A, en heb een aanvraag voor goedkeuring ingediend voor een mastervak. Iemand enig idee hoe lang het kan duren voor ik een antwoord krijg van deze goedkeuring?
Door mijn leidinggevende is het al goedgekeurd en daarna moet het doorgestuurd worden naar Brussel, zij kijken na of de aanvraag in orde is en sturen het dan door naar IGO denk ik.Dat is toch afhankelijk van hoe snel ze bij jullie intern goedkeuren. Kan op een dag in orde zijn.
Of bedoel je aan de univ?