Selor 2021 vernieuwde selectieprocedure

Normaal gezien krijg je enkel een taalpremie indien je daadwerkelijk in contact komt met het Frans. Geen idee waar je werkt maar bij FOD Financiën controleren ze dit wel.

Ik heb 3jaar geleden mondeling gehad en dat ging enkel en alleen over werkgerelateerde zaken.

Ik werk voor de FOD in Vlaanderen en het team waar in ik werk zou eigenlijk niet in aanmerking komen let Frans op basis van de taalwetgeving. Nu in de praktijk gebeurt dit dus wel, al is het niet echt de bedoeling dat wij mensen in het Frans te woord (kunnen) staan omwille van de taalwetgeving. Maar collega's die geslaagd zijn krijgen wel een taalpremie.

Kreeg je voorbereiding? Of gewoon spontaan gesprek?
Jammergenoeg kom ik op mijn werk toch te weinig in contact met het Frans.

Dat was gewoon een gesprek, ik moest mij voorstellen en mijn job uitleggen en dan stellen ze daar vragen over om zo een gesprek te voeren.

Na het forum al wat af te zoeken, blijf ik toch vooral met onzekerheid zitten. Vandaar deze vraag: hoe lang wachten overheidsdiensten gewoonlijk om een laureatenlijst te consulteren (met bijkomende proeven)? Ik sta nu best goed geplaatst op 2 redelijk generieke lijsten niveau B, waarvan er een al meer dan een maand geleden opgemaakt werd, maar verder heb ik nog niets vernomen. Het gaat dus om selecties met tot nu toe enkel computertesten. Zo gaat de geldigheid van een jaar wel snel voorbij…

Na het forum al wat af te zoeken, blijf ik toch vooral met onzekerheid zitten. Vandaar deze vraag: hoe lang wachten overheidsdiensten gewoonlijk om een laureatenlijst te consulteren (met bijkomende proeven)? Ik sta nu best goed geplaatst op 2 redelijk generieke lijsten niveau B, waarvan er een al meer dan een maand geleden opgemaakt werd, maar verder heb ik nog niets vernomen. Het gaat dus om selecties met tot nu toe enkel computertesten. Zo gaat de geldigheid van een jaar wel snel voorbij…

Dit kan met gemak 3 à 4 maanden duren zelfs voor een eerste werving, of langer in écht extreme gevallen (of als je buiten de eerste werving valt maar wel in aanmerking komt voor een volgende). Dan volgt overigens nog je indiensttreding ook pas minstens een maand later.

Wil je snel een job? Dan moet je niet hopen op een statutaire job bij de federale overheid en heb je best "iets" in de tussentijd (tijdelijke job/studie/werkloosheid).

Ik kreeg begin mei bericht dat ik geslaagd ben en op de laureatenlijst terecht kom. Ondertussen kan ik nog steeds niet zien welke plaats ik sta... Duurt dit altijd zo lang? Iemand ervaring mee?

Ik kreeg begin mei bericht dat ik geslaagd ben en op de laureatenlijst terecht kom. Ondertussen kan ik nog steeds niet zien welke plaats ik sta... Duurt dit altijd zo lang? Iemand ervaring mee?
Lang, lang. Daar hebben verlengde weekends tussen gezeten hè 😊

Iemand ervaring met volgende test Article 10 français B1, het mondelinge gedeelte? Binnenkort test hiervan, zou financieel wat opleveren. Op het eerste deel had ik 100/100 nochtans mijn Frans is niet meer geweldig, wel wat zenuwen hiervoor, begrijpen/lezen is toch nog iets anders dan vlot spreken. Volgens wat ik op internet/youtube vindt duurt test ongeveer 12 minuten en krijg je 20 minuten voorbereiding? En moet je over dagelijkse zaken babbelen. Hoe streng zijn ze? Hoe vaak onderbreken ze je?
Jammergeneog geflest, had het toch beter verwacht, maar ook niet onverwacht. Ging idd uitsluitend over het werk plus bijvragen. Jury in mijn geval zelfs vier personen (1 persoon deed het gesprek, twee andere notities, vierde persoon delibereerde de jury).

Ik ben geslaagd in mijn eerste testen voor bevordering niveau A, en heb een aanvraag voor goedkeuring ingediend voor een mastervak. Iemand enig idee hoe lang het kan duren voor ik een antwoord krijg van deze goedkeuring?

Ik ben geslaagd in mijn eerste testen voor bevordering niveau A, en heb een aanvraag voor goedkeuring ingediend voor een mastervak. Iemand enig idee hoe lang het kan duren voor ik een antwoord krijg van deze goedkeuring?
Dat is toch afhankelijk van hoe snel ze bij jullie intern goedkeuren. Kan op een dag in orde zijn.
Of bedoel je aan de univ?

Dat is toch afhankelijk van hoe snel ze bij jullie intern goedkeuren. Kan op een dag in orde zijn.
Of bedoel je aan de univ?
Door mijn leidinggevende is het al goedgekeurd en daarna moet het doorgestuurd worden naar Brussel, zij kijken na of de aanvraag in orde is en sturen het dan door naar IGO denk ik.

Mag ik dit topic terug even omhoog schoppen?

Ik heb gisteren bericht gekregen dat ik eerste sta in een laureatenlijst. Score op interview was 99/100 dus ik ga ervan uit dat ik snel de jobaanbieding zal krijgen waarvoor ik ben gegaan (meerdere plaatsen).
Mijn vraag is wat ik kan verwachten qua anciënniteit die wordt meegenomen. Ik lees overal dag ervaring in de overheidssector telt, maar telt onderwijs ook mee daarin? Ik heb enkele jaren, weliswaar in de vorm van tijdelijke jobs, in het onderwijs in Vlaanderen gewerkt. Iemand enig idee?

Financieel zal ik namelijk allicht wat achteruit gaan voor de korte termijn, wil me gewoon een beeld vormen van de impact...

Los van overheid of niet, relevante anciënniteit nemen ze ook over. Als het vakgebied dus wat in lijn ligt krijg je dat vermoedelijk wel in orde. Je kan altijd contact opnemen ook met de hr dienst uit de vacature.

Vorige week meegedaan aan een a2 werving (stond open voor internen/externen) zowel voor promo als mobiliteit. Was wel een it functie, ´slechts´ 30 kandidaten voor 10 plaatsen. Aangezien dit het enige testmoment was voor de eerste testen toch een zeer magere opkomst.

Ik heb al heel wat werkervaring, maar het lijkt me sterk dat ze er iets van zouden beschouwen als relevant. Daarom mijn vraag over de overheidssector algemeen.,

Vrijdag effectief de jobaanbieding gekregen. Heel benieuwd hoe het nu verder zal gaan (en vooral hoe snel...), het is mijn eerste ervaring met deze procedures.

Kan iemand mij zeggen of de schriftelijke testen van Artikel 9, § 2, voldoende kennis, uitgebreid zijn? Ik heb artikel 8 al behaald en zou nu voor Artikel 9 willen gaan.

Artikel 9, § 2, elementaire kennis is voor mij makkelijker omdat er geen schrijven test bij is.

Nu ja voldoende is 110€ extra en Artikel 9, § 2, elementaire kennis + Artikel 8 is 50€ dus zou ik maar 20€ extra krijgen.

Terug
Bovenaan