Selor 2021 vernieuwde selectieprocedure

Vraagje: iemand die dit misschien weet? als je tewerkgesteld bent in C2 bij je huidige werkgever en dmv examen selor federale mobiliteit met bevordering bekomt naar Fod Financiën, in welke schaal wordt je dan tewerkgesteld?
Nu ook federaal?
Bij mobiliteit dezelfde schaal dus ook C2.

Maar geef dat duidelijk door en zorg voor bevestiging op mail.
Bij je huidige werkgever kan je ook een dienststaat vragen, staat ook alles op qua schalen en datums, verlof en ziektedagen
 
Help eens iemand: Is het waar, mij zo meegedeeld door de recruiters van werkenvoor.be alias bosa dus, dat je ook kan zakken op de laureatenlijst omdat mensen op die lijst plots wel weer jobaanbiedingen krijgen die ze ervoor tijdelijk hebben afgezet??? Is dit waar en vinden jullie dit ook logisch? Bedankt voor de reacties.
 
Vraagje: iemand die dit misschien weet? als je tewerkgesteld bent in C2 bij je huidige werkgever en dmv examen selor federale mobiliteit met bevordering bekomt naar Fod Financiën, in welke schaal wordt je dan tewerkgesteld?

laat antwoord maar B1.
Je moet C3 zijn om te bevorderen naar B2.


Er is wel heel recent een KB uit over verandere regels met schalen maar dat is waarschijnlijk niet geldig voor bevordering, enkel voor externe aanwervingen.
 
Hoi iedereen, ik heb gesolliciteerd op de vacature van jurist (ANG23280) en heb maandag mijn interview afgelegd. Weet iemand ongeveer hoeveel kandidaten er gemiddeld overblijven na de schifting van de eerste test (dossiertest)? Er zijn 'minstens' 80 plaatsen en ik zou een inschatting willen maken van mijn kansen. Op de website van BOSA lees ik dat er soms wel 5000 kandidaten zijn voor 50 plaatsen.. Niet echt bemoedigend 🥲

Bedankt alvast!
 
Hoi iedereen, ik heb gesolliciteerd op de vacature van jurist (ANG23280) en heb maandag mijn interview afgelegd. Weet iemand ongeveer hoeveel kandidaten er gemiddeld overblijven na de schifting van de eerste test (dossiertest)? Er zijn 'minstens' 80 plaatsen en ik zou een inschatting willen maken van mijn kansen. Op de website van BOSA lees ik dat er soms wel 5000 kandidaten zijn voor 50 plaatsen.. Niet echt bemoedigend 🥲

Bedankt alvast!
Bij selecties die ik heb meegedaan (aan kant overheid) bleef ongeveer de helft over na de eerste rond (niet geslaagd, afgezegd, ander werk, toch geen juist diploma, niet komen opdagen..)
Als NL heb je veel meer kans omdat er minder kandidaten zijn.
 
Bij selecties die ik heb meegedaan (aan kant overheid) bleef ongeveer de helft over na de eerste rond (niet geslaagd, afgezegd, ander werk, toch geen juist diploma, niet komen opdagen..)
Als NL heb je veel meer kans omdat er minder kandidaten zijn.
Bedankt voor je antwoord! Om welke aantallen zou het dan nog gaan? De laatste gesprekken zijn vandaag en we zouden pas midden oktober iets weten, dus het zal toch loslaten worden 😅
 
hangt af van de resultaten he. bijna de helft zijn ook al gewoon mensen die de cliché ambtenaar willen komen uithangen. die vallen rap af tegenwoordig (allez, er glippen er minder tussen de mazen)
 
Ik sta al 10 maanden op de lijst voor Bachelor Douane en Accijnzen shift (ANG22366) en ik heb slechts 3 vacatures gekregen die te maken hebben met douane. Vorige week kreeg ik een jobaanbieding die echt iets voor mij is, alleen is de standplaats niet haalbaar. ik ben bang dat ik geen aanbiedingen meer zal krijgen aangezien ik nog maar 2 maanden op de lijst sta. Ik heb wel al vernomen dat de oudere lijsten voorrang krijgen.

Kan iemand mij vertellen of je de laatste maanden aanzienlijk meer vacatures ontvangt?
Want nu weet ik niet of er nog toekomstige aanbiedingen zullen komen :(
 
het aantal aanbiedingen hangt niet af van hoe lang jij op de lijst staat, het hangt af van hoeveel standplaatsen volk van jouw profiel nodig hebben.
je kan beter een jobaanbieding aannemen op een "niet haalbare standplaats", dan geen aanbieding aannemen.

binnen is binnen, je kan altijd nog later muteren naar een betere standplaats.
 
het aantal aanbiedingen hangt niet af van hoe lang jij op de lijst staat, het hangt af van hoeveel standplaatsen volk van jouw profiel nodig hebben.
je kan beter een jobaanbieding aannemen op een "niet haalbare standplaats", dan geen aanbieding aannemen.

binnen is binnen, je kan altijd nog later muteren naar een betere standplaats.
Bedankt, er staat wel in de aanbieding dat interne mobiliteit voor 4 jaar lang niet geldig is. Is dit dan met het stagejaar inbegrepen?
 
dat is tegenwoordig veranderd. sommige posten vereisen nu dat je x periode dààr blijft, zelfs voor shiften.
omdat er ook gewoon mensen zijn die op de eerste dag op hun standplaats al naar iets anders aan't zoeken zijn.
 
Is er iemand die weet of er dit jaar nog mogelijkheden zullen zijn voor bevorderingen naar niveau B voor griffiers in West- en Oost-Vlaanderen? Of gebeurt dit meestal via werving? Bij voorbaat dank!
 
Bij de openstaande shiftfuncties op het interne jobkanaal staat het er toch nog.

Ik vermoed dat het hier om de specifieke werving voor Beveren zal gaan. Gezien de werving is om een lokaal probleem op te lossen, lijkt het me niet onlogisch dat de voorwaarden ok weer wat strenger zijn.
 
Ik kreeg 11/10 het resultaat van mijn interview en op 20/10 werd het aantal laureaten voor mijn selectie in het staatsblad opgegeven. Mag ik er van uit gaan dat de laureatenlijst nu heel snel zal worden meegedeeld?
 
hallo iedereen
ik doe volgende week mee aan examens bij selor voor bevordering niveau A.
heeft er iemand van jullie al meegedaan en indien ja , enige tips?
 
En is je bevorderingsexamen goed verlopen?
Ik neem binnenkort deel aan pc-testen voor A. Er wordt enkel een dossiertest vermeld maar ik vermoed dat er ook een test abstract redeneervermogen zal zijn..? Is er iemand die onlangs nog heeft meegedaan aan testen voor A-niveau en die daar meer over weet?
 
Ik heb gesolliciteerd voor Bachelors bij de Rechterlijke Orde (PMOD174) en mag komende week testen gaan afleggen.
Er staat dat het een functiespecifieke screening is (situationele beoordelingstest, dossierbehandeling, specifieke screening).
Moet ik me bij deze testen al verwachten aan vragen specifiek m.b.t. de rechtelijke orde (bv. wat voor rechtbanken er zijn) of niet?

Ik ga sowieso deze week de testen oefenen op de site van Selor.
Tips zijn zeker welkom!
 
Terug
Bovenaan