Ronde van Zwitserland 11/06 - 18/06

Teveel kopwerk bergop na zijn aanval en daar profiteren Skjelmose en Gall van die een aantal kms in de wielen zaten.. Duidelijk nog niet in topvorm wat logisch is na zijn ziekte. Zondag is Zwitserland pas gedaan.. kan enkel maar beteren lijkt me.

Een Ayuso kan zeker ook nog niet top zijn na zijn lange inactiviteit door blessure lijkt me.
Gaat een mooie Vuelta worden, qua tijdrijden kent remco zijn weerga niet, maar qua klimmen is hij zeker niet undisputed.

Mijn gevoel zegt dat een Cyan mogelijk beter gaat bergop rijden dan Remco in de toekomst, de echte pure klimgeit is Remco imo niet.
Eigenlijk absurd, amper 23 en je hebt al gastjes van 20-21 die u het vuur aan de schenen komen leggen :crazy:

Laatst bewerkt:

Evenepoel is inderdaad geen berggeit. Hij kan wel in een GT iedereen bergop kapot rijden maar klimmen is hij beperkt in!

Nu goed paar dagen terug lazen we hier nog dat Vingegaard gewoon goed bergop kan rijden dus dit kan er ook wel nog bij.

Een Ayuso kan zeker ook nog niet top zijn na zijn lange inactiviteit door blessure lijkt me.
Gaat een mooie Vuelta worden, qua tijdrijden kent remco zijn weerga niet, maar qua klimmen is hij zeker niet undisputed.

Mijn gevoel zegt dat een Cyan mogelijk beter gaat bergop rijden dan Remco in de toekomst, de echte pure klimgeit is Remco imo niet.
Eigenlijk absurd, amper 23 en je hebt al gastjes van 20-21 die u het vuur aan de schenen komen leggen :crazy:
Idd wel zot hoe jong al die gastjes nog zijn . Tis niet enkel Pogacar en Evenepoel daar in die leeftijdscategorie .

Evenepoel is inderdaad geen berggeit. Hij kan wel in een GT iedereen bergop kapot rijden maar klimmen is hij beperkt in!

Nu goed paar dagen terug lazen we hier nog dat Vingegaard gewoon goed bergop kan rijden dus dit kan er ook wel nog bij.
Idd Remco kan eigenlijk niks als we sommigen hier mogen geloven.. Kan niet klimmen, niet sprinten, niet dalen... Waarom rijdt hij überhaupt eigenlijk nog?

Wat gezegd zijnde dan van al die sukkelaars die vandaag achter hem zijn geëindigd dan nog.. ocharme. Die moeten al helemaal hun fiets aan de haak hangen.

Je hoort hier wat.. :sarcastic:

Remco valt tenminste aan. Hij betaalt dat dan regelmatig wel eens (zwaar) cash.
De kritiek hier op beyondgaming kan ik nog wel apprecieren -die is meestal onderbouwd- maar als ik even door HLN scrol? Pffft .... echt een paar triestige planten daar se.

Hebben de mensen van de rioolkrant dan liever een wedstrijd zoals de Giro waar er letterlijk NIKS gebeurde (nadat Remco wegviel), tot de allerlaatste tijdrit?

Ik heb de vuelta 2022 ook wel gezien hoor, waarin hij uit de groep met favorieten vertrekt en iedereen versmacht.
Maar plaats voor nuance is er natuurlijk weer niet, beperkt versus beperkter...

Ok hij komt weer uit ziekte, maar je kan toch niet negeren dat er gastjes van 2-3 jaar jonger ook gewoon meedoen.
Grote verschil is zoals Makila zegt, Remco maakt wel koers natuurlijk terwijl die gastjes nog vooral proberen volgen momenteel.

Maar toch vind ik Remco geen echte pure klimgeit (en danseuse), daarvoor is ie teveel een vermogensbeest (in het zadel) imo.

Laatst bewerkt:

Zo zijn er toch ook mannen die massasprints winnen maar geen sprinters zijn maar gewoon snel zijn aan de meet? :oi22:

Ik heb de vuelta 2022 ook wel gezien hoor, waarin hij uit de groep met favorieten vertrekt en iedereen versmacht.
Maar plaats voor nuance is er natuurlijk weer niet, beperkt versus beperkter...

Ok hij komt weer uit ziekte, maar je kan toch niet negeren dat er gastjes van 2-3 jaar jonger ook gewoon meedoen.
Grote verschil is zoals Makila zegt, Remco maakt wel koers natuurlijk terwijl die gastjes nog vooral proberen volgen momenteel.

Maar toch vind ik Remco geen echte pure klimgeit (en danseuse), daarvoor is ie teveel een vermogensbeest (in het zadel) imo.
Indurain was ook geen klimgeit maar heeft 5 tours gewonnen!

Gazetten vol over Remco.
Cian rustig in de schaduw.

Teveel kopwerk bergop na zijn aanval en daar profiteren Skjelmose en Gall van die een aantal kms in de wielen zaten.. Duidelijk nog niet in topvorm wat logisch is na zijn ziekte. Zondag is Zwitserland pas gedaan.. kan enkel maar beteren lijkt me.
Ik heb de indruk dat Remco soms onderschat hoeveel drag nog speelt bergop. Zeker op minder steile stukken (genre 6-7%) is de snelheid nog zo hoog dat frontal drag nog een zeer grote factor is. Aangezien bij Remco zijn aerodynamische houding misschien wel zijn grootste wapen is (ook bergop), schakelt hij daarbij eigenlijk zijn grote sterkte uit.

Moniquet rijdt daar anders ook wel opvallend goed vandaag. Beter dan Remco bergop, wie had dat ooit gedacht :biglaugh:

En Gall indrukwekkend zeg. Juniorenwereldkampioen, dan kapot gemaakt door DSM, en nu eindelijk aan het doorbreken.

En Gall indrukwekkend zeg. Juniorenwereldkampioen, dan kapot gemaakt door DSM, en nu eindelijk aan het doorbreken.

nog een slachtoffer van DSM, de hoeveelste is dat ondertussen?

Evenepoel duidelijk niet in de grote vorm wat ook te verwachten was natuurlijk. Een geluk dat hij wegblijft van de Tour en rustig van plan is om weer op te bouwen naar zijn topvorm voor het WK.

Lakzano wat is dat nu aanvallen 10" pakken teruggepakt worden en dan compleet parkeren zich compleet overschat.

Maar als die rit van morgen aangepast wordt en die laatste klim dus minder zwaar wordt, zal Remco nog altijd favoriet zijn voor het klassement met die TT. Want Gall kan precies niet tijdrijden.

Maar als die rit van morgen aangepast wordt en die laatste klim dus minder zwaar wordt, zal Remco nog altijd favoriet zijn voor het klassement met die TT. Want Gall kan precies niet tijdrijden.

Hij moet een beetje meer Roglic worden. Veel meer in het wiel plakken. Hoeveel kopwerk heeft hij nu al gedaan en zeker gisteren. Hij is de betere tijdrijder van al die mannen en hij is tegenwoordig ook explosief hij hoeft niet weg te rijden.

Hij is natuurlijk een beetje gewend van als hij goed is dat hij ze gewoon uit zijn wiel kan rijden met zijn tempo maar moet ook eens proberen te winnen zonder dat hij (duidelijk) de betere is.

Terug
Bovenaan