Ronde van Zwitserland 11/06 - 18/06

Als morgen de laatste klim wordt vervangen door een veel minder zware dan wint Remco nog altijd dit rondje.

Zeker geen topvorm maar duidelijk op de power meter gekeken vandaag wetende dat hij wat tijd mag verliezen.

Blijft de 3de beste in het ronderwerk allround. Maar de kloof met Vine en Pogo is toch wel aanzienlijk bergop.
F_200924_Maverick-Pogo_Blue-Green_1a_7b6147ea-b2aa-43ef-85d5-fa8674aab7f1.jpg

Blijft de 3de beste in het ronderwerk allround. Maar de kloof met Vine en Pogo is toch wel aanzienlijk bergop.

Dit is niet de beste Evenepoel die we deze week aan het werk zien natuurlijk. Kan een pak beter bergop. Zeker Vine is toch dit jaar niet zo uitzonderlijk bergop en bij zijn 2 Vuelta rit winsten vorig jaar was dat toch vooral omdat hij voorsprong mocht pakken, deed toen niet mee voor het klassement.

Dit is niet de beste Evenepoel die we deze week aan het werk zien natuurlijk. Kan een pak beter bergop. Zeker Vine is toch dit jaar niet zo uitzonderlijk bergop en bij zijn 2 Vuelta rit winsten vorig jaar was dat toch vooral omdat hij voorsprong mocht pakken, deed toen niet mee voor het klassement.
Ik denk dat hij vingegaard bedoelt

Met Vine bedoel ik Vinegaard.. ;).

Met Vine bedoel ik Vinegaard.. ;).

En dan wordt er met mij gelachen omdat ik de namen niet altijd juist schrijf. Na de n komt ook nog een g er zit dus geen Vine in zijn naam. Vine is

En dan wordt er met mij gelachen omdat ik de namen niet altijd juist schrijf. Na de n komt ook nog een g er zit dus geen Vine in zijn naam. Vine is

Idd was foutief geschreven van mij. I stand correct.

Soms als je Remco ziet lossen denk je van oei het is hier over en out maar de kleine weet toch vaak terug te komen, goeie sprint ook op het einde.

Kers op de taart is de vierde plek voor Cian, wat een weelde.

8e plaats van Moniquet mag toch ook vernoemd worden. Ook al moet die qua talent natuurlijk veel onderdoen voor die andere 2, het is eigenlijk de meest verrassende uitslag van ze allemaal.

Ik moet zelfs bekennen dat ik hem niet eens kende maar inderdaad ook een zeer mooie prestatie!

Heeft ooit eens 1 keer van zich laten horen in Catalonië als ik het goed voorheb.

Ha en blijkbaar 4e op de Etna in de Giro toen JuanPe roos pakte en Kämna won. Ferm.

Laatst bewerkt:
Vine blijkbaar een DNF vandaag, ziek?

Die is hard gevallen in de eerste etappe, en blijkbaar vandaag opnieuw. Vine being Vine dus jammer genoeg.

Heeft ooit eens 1 keer van zich laten horen in Catalonië als ik het goed voorheb.

Ha en blijkbaar 4e op de Etna in de Giro toen JuanPe roos pakte en Kämna won. Ferm.

Die 4e plaats op de Etna was inderdaad tot nog toe zijn beste prestatie, maar deze schat ik hoger in. Had het heel moeilijk aan het begin van het seizoen, daardoor ook heel vaak in knechtenrol verzeild geraakt. Dan dook hij opeens weer op in Hongarije waar hij bij de sterksten was. Was echter ook hier als knecht voor Van Eetvelt gestart, maar die heeft opeens echt slechte benen (zou me niet verbazen als die lichtjes ziek is ofzo), dus nu zijn eigen kans en doet het opvallend goed. Zeker niet super talentvol, maar wel een harde werker. Eentje die in de toekomst wel eens een mooie etappe zou kunnen winnen in een grote ronde (vanuit de vlucht). Bij de beloften ook altijd goed, niet super en dat trekt hij eigenlijk wat door bij de profs, maar dit is toch een mooie uitschieter. Het was zowat de eerste niet excuus Waal (prof worden omdat ze Walen nodig hebben) bij de Lotto in een lange tijd zeg maar, nu hebben ze ook de Lie natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Die eerste rit die Vine won was uit de groep der favorieten en het is niet dat hij daar minúten kreeg. Een ontketende Remco deed er op de resterende klim uiteindelijk maar goed 20-25" af tegen een renner die toch al wat langer vooruit reed. Hij had die rit niet gewonnen zonder voorsprong maar Vine was die dag wel bij de 3 besten bergop.

Die eerste rit die Vine won was uit de groep der favorieten en het is niet dat hij daar minúten kreeg. Een ontketende Remco deed er op de resterende klim uiteindelijk maar goed 20-25" af tegen een renner die toch al wat langer vooruit reed. Hij had die rit niet gewonnen zonder voorsprong maar Vine was die dag wel bij de 3 besten bergop.

Was zeker bij de besten bergop maar die post was in reply op iemand die zei dat Vine bergop aanzienlijk beter is dan Evenepoel.

Ziet er op dit moment nog altijd naar uit dat de Albullapass morgen gewoon open is. Dan gaan er toch nog serieuze verschillen komen.

Ziet er op dit moment nog altijd naar uit dat de Albullapass morgen gewoon open is. Dan gaan er toch nog serieuze verschillen komen.

Is dat dan zo'n monster? Is lang met 17.4km maar niet zo steil toch met 6.8% in het wiel zitten heeft toch nog altijd een voordeel dan. Die 2 voorgaande passen liggen ook een eind voor die slotklim dus ik verwacht toch dat iedereen wat gaat wachten tot die slotklim.

Is dat dan zo'n monster? Is lang met 17.4km maar niet zo steil toch met 6.8% in het wiel zitten heeft toch nog altijd een voordeel dan. Die 2 voorgaande passen liggen ook een eind voor die slotklim dus ik verwacht toch dat iedereen wat gaat wachten tot die slotklim.

Naar 2300m, dat verandert de zaak toch wel. En nee het is geen monster maar die 6.8% is wel vertekenend want er zitten 2 vlakkere stukken in.
Er zal zeker gewacht worden tot die klim, maar er zijn genoeg renners die weten dat ze moeten aanvallen.

In totaal ook een rit van bijna 4700 hoogtemeters hé, dat is 2000 meer dan vandaag. Voor een reden de koninginnenrit genoemd. De rit is ook 60km langer dan die van vandaag. Kunt ge rare dingen zien.

Laatst bewerkt:
Wordt zaak voor Remco om morgen gewoon op zijn wattage te rijden.

Niet forceren met zelf proberen aan te vallen of al te zotte tempowisselingen te volgen,
gewoon rijden wat ie als basistempo lang aankan en dan gaan er wel veel aanvallende vlerken terugwaaien :cool:

Wordt zaak voor Remco om morgen gewoon op zijn wattage te rijden.

Niet forceren met zelf proberen aan te vallen of al te zotte tempowisselingen te volgen,
gewoon rijden wat ie als basistempo lang aankan en dan gaan er wel veel aanvallende vlerken terugwaaien :cool:

Net niet, zo steil is het niet in het wiel zitten heeft best wel wat voordeel zeker met een paar vlakkere stukken in. Moet dus zeker niet meer dan zijn werk doen. Het is een klim van +17km als hij weer de helft op kop gaat rijden gaan ze op een bepaald moment gewoon van achter zijn rug wegspringen zoals gisteren.

Terug
Bovenaan