Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hij werd vierde op het WK in Innsbruck waar Lambrecht tweede werd.Hij was van het zelfde jaar als Bjorg trouwens
Hier ook instant herrineringen aan Bjorg..
Vreselijk voor de familie, teamgenoten en vrienden..
Damn, dit zou niet meer mogen gebeuren. We kunnen enkel maar hopen dat ze hier lessen uit trekken.
Het is een snelheidswedstrijd hé. Een maximum snelheid vastleggen is koersvervalsing imo.Tenzij men bijv. een maximale snelheid vastlegt en nadien de gegevens van de fietscomputers uitleest en iedereen die er gedurende x-tijd bovenzit straftijd of DQ krijgt aangesmeerd. Ik zeg maar iets e.
Dan benadeel je de goeie dalers hé. Ook dat is een onderdeel van de sport.Koers blijft koers, ge kunt niet elk risico elimineren, maar ge kunt wel de finish van een bergrit boven leggen bijvoorbeeld.
Zelfs al wordt je er wel voor betaald... uiteindelijk rijdt je nog steeds op 2 zeer smalle bandjes zo'n berg af. Als je 100kph (of zelfs 80kph) rijdt en je rijdt in een putje of op een iets groter steentje... waar kom je dan uit?Bah, daarom dat ik in een Marmotte en zo niet naar beneden vlieg als ik zelf in de bergen rijd. Het is mij het risico niet waard om dan 5 minuten rapper beneden te zijn. Ik word daar ook niet voor betaald.
Koers blijft koers, ge kunt niet elk risico elimineren, maar ge kunt wel de finish van een bergrit boven leggen bijvoorbeeld.
Ja, en als dat onderdeel van de sport (te) gevaarlijk wordt kan je ingrijpen en zaken veranderen. Een Marco Pantani had met zijn kale knikker wellicht ook jarenlang een aerodynamisch voordeel, maar geef me toch maar een helm.Dan benadeel je de goeie dalers hé. Ook dat is een onderdeel van de sport.
Als je dat niet in wedstrijd doet, vind ik 70 ook totaal onverantwoord imho.Zelfs al wordt je er wel voor betaald... uiteindelijk rijdt je nog steeds op 2 zeer smalle bandjes zo'n berg af. Als je 100kph (of zelfs 80kph) rijdt en je rijdt in een putje of op een iets groter steentje... waar kom je dan uit?
Eerlijk gezegd dalen doe ik meestal met de daver op het lijf, zeker bij de eerste afdalingen van het seizoen. Als je er een paar gedaan hebt kom je er wel wat in maar dan nog is 70kph voor mij meer dan snel genoeg, als ik ze dan tegen 100kph naar beneden zie vliegen dan houdt ik toch altijd een beetje mijn adem in.
Dit was geloof ik een afdaling waar een deel van het peloton sowieso al geen zin in had.