Ronde van Zwitserland 11/06 - 18/06

Geen winnaar vandaag? Blijkbaar gaat men een aantal km rijden om hem te eren en de ploeg zal straks, samen waarschijnlijk in koor als eersten over de finish komen.
 
Ja, f*ck ség man...

Ieder jaar is er toch minstens wel eentje. Door een val in de wedstrijd, een aanrijding op training, een hartfalen, ...

Bruut... brute sport...
 
Hier ook instant herrineringen aan Bjorg.. :(
Vreselijk voor de familie, teamgenoten en vrienden..
Damn, dit zou niet meer mogen gebeuren. We kunnen enkel maar hopen dat ze hier lessen uit trekken.
 
Hier ook instant herrineringen aan Bjorg.. :(
Vreselijk voor de familie, teamgenoten en vrienden..
Damn, dit zou niet meer mogen gebeuren. We kunnen enkel maar hopen dat ze hier lessen uit trekken.

Welke lessen? Volgende maand vlammen ze in de Tour terug als zotten naar beneden...

Tenzij men bijv. een maximale snelheid vastlegt en nadien de gegevens van de fietscomputers uitleest en iedereen die er gedurende x-tijd bovenzit straftijd of DQ krijgt aangesmeerd. Ik zeg maar iets e. :unsure:
 
Bah, daarom dat ik in een Marmotte en zo niet naar beneden vlieg als ik zelf in de bergen rijd. Het is mij het risico niet waard om dan 5 minuten rapper beneden te zijn. Ik word daar ook niet voor betaald.

Koers blijft koers, ge kunt niet elk risico elimineren, maar ge kunt wel de finish van een bergrit boven leggen bijvoorbeeld.
 
Tenzij men bijv. een maximale snelheid vastlegt en nadien de gegevens van de fietscomputers uitleest en iedereen die er gedurende x-tijd bovenzit straftijd of DQ krijgt aangesmeerd. Ik zeg maar iets e. :unsure:
Het is een snelheidswedstrijd hé. Een maximum snelheid vastleggen is koersvervalsing imo.

Koers blijft koers, ge kunt niet elk risico elimineren, maar ge kunt wel de finish van een bergrit boven leggen bijvoorbeeld.
Dan benadeel je de goeie dalers hé. Ook dat is een onderdeel van de sport.

Het is niet de snelheid die dodelijk is. Het zijn de obstakels die dodelijk zijn, en zolang je op de openbare weg gaat fietsen zal je die altijd hebben
 
Bah, daarom dat ik in een Marmotte en zo niet naar beneden vlieg als ik zelf in de bergen rijd. Het is mij het risico niet waard om dan 5 minuten rapper beneden te zijn. Ik word daar ook niet voor betaald.

Koers blijft koers, ge kunt niet elk risico elimineren, maar ge kunt wel de finish van een bergrit boven leggen bijvoorbeeld.
Zelfs al wordt je er wel voor betaald... uiteindelijk rijdt je nog steeds op 2 zeer smalle bandjes zo'n berg af. Als je 100kph (of zelfs 80kph) rijdt en je rijdt in een putje of op een iets groter steentje... waar kom je dan uit?

Eerlijk gezegd dalen doe ik meestal met de daver op het lijf, zeker bij de eerste afdalingen van het seizoen. Als je er een paar gedaan hebt kom je er wel wat in maar dan nog is 70kph voor mij meer dan snel genoeg, als ik ze dan tegen 100kph naar beneden zie vliegen dan houdt ik toch altijd een beetje mijn adem in.
 
Mader reed niet eens voor winst of tijd dus die had geen "reden" om hard te gaan, ongeluk zit in een klein hoekje. Je kan aankomsten na een afdaling wel vermijden maar als je fietst in het gebergte moet je vroeg of laat toch eens naar beneden...
 
Dan benadeel je de goeie dalers hé. Ook dat is een onderdeel van de sport.
Ja, en als dat onderdeel van de sport (te) gevaarlijk wordt kan je ingrijpen en zaken veranderen. Een Marco Pantani had met zijn kale knikker wellicht ook jarenlang een aerodynamisch voordeel, maar geef me toch maar een helm.
 
Zelfs al wordt je er wel voor betaald... uiteindelijk rijdt je nog steeds op 2 zeer smalle bandjes zo'n berg af. Als je 100kph (of zelfs 80kph) rijdt en je rijdt in een putje of op een iets groter steentje... waar kom je dan uit?

Eerlijk gezegd dalen doe ik meestal met de daver op het lijf, zeker bij de eerste afdalingen van het seizoen. Als je er een paar gedaan hebt kom je er wel wat in maar dan nog is 70kph voor mij meer dan snel genoeg, als ik ze dan tegen 100kph naar beneden zie vliegen dan houdt ik toch altijd een beetje mijn adem in.
Als je dat niet in wedstrijd doet, vind ik 70 ook totaal onverantwoord imho.
 
Ze moeten gewoon starten met te luisteren naar de renners wanneer het gaat om zo een dingen. Dit was geloof ik een afdaling waar een deel van het peloton sowieso al geen zin in had. Adam Hansen is eigenlijk wel goede dingen aan het doen die in die richting gaan.

Afdalen is deel van de sport, correct. Sprinten ook. Maar daarom moeten ze niet sprinten met nog 25 bochten in de laatste 100 meter, of een afdaling waar je zo het ravijn in kan sukkelen.
 
Dit was geloof ik een afdaling waar een deel van het peloton sowieso al geen zin in had.

Dat verzin je toch gewoon?

En mensen die denken dat dezelfde risico's niet genomen gaan worden als je 5km vlak na de afdaling legt, zijn de weg kwijt hé.

Misschien met zen allen gewoon eerst eens het onderzoek afwachten vooraleer we conclusies maken over hoe gevaarlijk dit wel niet was en wat daar dan de reden voor zou zijn.
 
Terug
Bovenaan