Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

Ik verwacht nog een aanval "ridder of mis" van Remco vandaag of morgen. 10sec. is tenslotte nog altijd speelbaar.. al zal Roglic weer op Remco zijn wiel kleven zoals altijd.

Zoals ik al eerder deze week schreef: Roglic is zó moeilijk te lossen. Die kan zich echt vastbijten in het wiel en op het einde nog eens uithalen. Zo bleek gisteren maar weer. Na zijn ritzege woensdag leek het alsof Remco vanaf nu iedere keer Roglic uit de wielen ging sprinten maar dat is niet realistisch.

Ik denk ook wel dat Remco nog wat zal proberen vandaag en/of morgen maar het zal met een slimme strategie moeten zijn want de Sloveen gaat weer op het wiel plakken. Eens hij een gat heeft is er wel wat mogelijk maar hoe flik je dat bij deze Roglic?

Ja Roglic kan echt niet tijdrijden

Velen zien enkel de Tour natuurlijk en kennen Roglic en TTen dus enkel van die keer dat hij op zijn doos kreeg van Pogacar. Vorig jaar klopte Roglic bv Evenepoel nog in de TT van het Baskenland.

Roglic heeft 17 TT zeges waarvan 7 in GTs en een Olympische titel tegenover Evenepoel met 9 TTzeges waarvan 1tje in een GT.

Evenepoel gaat het niet kado krijgen maar dat kreeg hij vorig jaar ook niet natuurlijk. GTs krijg je nooit kado.

Mooi allemaal maar Roglic gaat natuurlijk niet overnemen.

Snap ik niet helemaal kan hier makkelijk een ritje winnen en zijn tijd verder uitbouwen op de tegenstand dat hij morgen enkel Evenepoel in de gaten moet houden. Veel respect voor Roglic maar Pogacar pakt hier gewoon over zonder vragen en daarom zijn mensen meer fan van Pogacar natuurlijk dan voor Roglic.

Snap ik niet helemaal kan hier makkelijk een ritje winnen en zijn tijd verder uitbouwen op de tegenstand dat hij morgen enkel Evenepoel in de gaten moet houden. Veel respect voor Roglic maar Pogacar pakt hier gewoon over zonder vragen en daarom zijn mensen meer fan van Pogacar natuurlijk dan voor Roglic.

Heu? Roglic staat 11 seconden voor, die heeft schijt aan een nieuwe ritzege hoor. Als ze ingehaald worden eindigt Remco nooit top 3 en komt die dus niet dichter. Dit is gewoon de logische strategie om een leiderstrui verdedigen. Niet iedereen hoeft Pogacar te zijn.

EDIT: 10 seconden nu dus. Daarom rijdt die niet mee... Geen garantie dat die Evenepoel klopt in een spurt.

Heu? Roglic staat 11 seconden voor, die heeft schijt aan een nieuwe ritzege hoor. Als ze ingehaald worden eindigt Remco nooit top 3 en komt die dus niet dichter. Dit is gewoon de logische strategie om een leiderstrui verdedigen. Niet iedereen hoeft Pogacar te zijn.

EDIT: 10 seconden nu dus. Daarom rijdt die niet mee... Geen garantie dat die Evenepoel klopt in een spurt.

Kom nou geen garantie. Evenepoel is wel wat explosiever geworden maar Roglic wint 9 op 10 keer gewoon de sprint hé. Is niet omdat Evenepoel nu even een boni pakt dat Roglic zich ook in de eindsprint laat vloeren. Ik zeg niet dat Roglic all in moet gaan hé maar als hij een paar keer overpakt rijd Evenepoel zo met hem mee tot de finish.

Kom nou geen garantie. Evenepoel is wel wat explosiever geworden maar Roglic wint 9 op 10 keer gewoon de sprint hé. Is niet omdat Evenepoel nu even een boni pakt dat Roglic zich ook in de eindsprint laat vloeren. Ik zeg niet dat Roglic all in moet gaan hé maar als hij een paar keer overpakt rijd Evenepoel zo met hem mee tot de finish.

Hij heeft hem net geklopt en je gaat doen alsof Roglic heb aan de streep zeker gaat kloppen. Snap ik echt niet hoor. Roglic wilt die ronde winnen, dat is het enige wat hem boeit. Zo blijft hij er zeker voor in het klassement. Simpel. Er is niets mis met verdedigend rijden. Vergelijken met Pogacar is niet nodig, die rijdt gewoon heel vaak dom maar dat maakt niet uit bij hem want hij is zo sterk.

Tis Remco zijn week niet, gisteren een overbodige duw en nu wat dwaas doen.
Doet hij toch altijd wel... vaak wordt dat vergeten omdat hij dan nadien die mannen effe vermorzeld en er een grote show van maakt maar de keren dat zijn potje op deze manier over kookt zijn niet meer op 2 handen te tellen. En voor wat... :unsure:

En nu Evenepoel nog mooi sprintje aan het eind. Die jongen is gewoon snel geworden voor een klimmer hé. Meest logische beslissing ooit van Roglic om niet mee te werken.

Groves op de fiets van iemand anders dit winnen is anders ook wel een knap staaltje. Het kan niet op bij Alpecin.

Je ziet natuurlijk ook wel aan hoe weinig terrein mannen als Schelling, Van Gils, Kron, Evenepoel, etc. verliezen dat de snelheid in die sprint nu niet echt super hoog lag. En Groves is nu eenmaal veruit de snelste sprinter hier. Coquard in een vlakke sprint is vaak toch niet top.

Groves op de fiets van iemand anders dit winnen is anders ook wel een knap staaltje. Het kan niet op bij Alpecin.
Het feit dat hij nog wint na een wissel op 3,5km vind ik nog straffer dan de verkeerde fiets eigenlijk. Het hielp wel dat het een kleine groep was en geen peloton van 175man.

Het feit dat hij nog wint na een wissel op 3,5km vind ik nog straffer dan de verkeerde fiets eigenlijk. Het hielp wel dat het een kleine groep was en geen peloton van 175man.

Ja dat viel wel even compleet stil en is gewoon tussen auto's terug gereden natuurlijk. Alles tezamen alleszins gewoon heel knap. Echt ook wel een handig profiel om in je ploeg te hebben. Kan héél goed klimmen voor iemand die toch echt snel is in een echte massaspurt.

Terug
Bovenaan