Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

Doet hij toch altijd wel... vaak wordt dat vergeten omdat hij dan nadien die mannen effe vermorzeld en er een grote show van maakt maar de keren dat zijn potje op deze manier over kookt zijn niet meer op 2 handen te tellen. En voor wat... :unsure:
"zijn potje overkookt" Toch ook wel overdreven, hij is in het moment gefrustreerd dat Roglic niet overneemt. Na ze terug in het peloton zitten zie je hem Roglic gewoon een hand geven.
 
"zijn potje overkookt" Toch ook wel overdreven, hij is in het moment gefrustreerd dat Roglic niet overneemt. Na ze terug in het peloton zitten zie je hem Roglic gewoon een hand geven.
Bij overkokende potjes denk ik toch ook eerder aan de Bouhanni's van het peloton.

Nu dat gezegd zijnde, kan hij dat beter laten. Je kan een keer proberen en is het dan nog steeds njet, pech en verder doen.
 
"zijn potje overkookt" Toch ook wel overdreven, hij is in het moment gefrustreerd dat Roglic niet overneemt. Na ze terug in het peloton zitten zie je hem Roglic gewoon een hand geven.
Vandaag ook weer zo'n artikel van Het Nieuwsblad(?) dacht ik, waarin staat dat Evenepoel niet te spreken was over de tactiek van Roglic gisteren. Dat terwijl Remco letterlijk heeft gezegd dat hij Roglic niets kwalijk kan nemen. :sarcastic:

Toch behoorlijk staaltje riooljournalistiek weer.
 
Potje overgekookt, wat een dikke quatsch.

Misschien ook even naar zijn interview luisteren na de meet.
Ja dit dus hè. Is slim genoeg om te beseffen dat Roglic daar niet hoeft over te nemen hoewel dat natuurlijk tijdens de race zeer frustrerend kan aanvoelen.

Ik vind zijn Engels trouwens wel een genot om naar te luisteren. Er zijn toch redelijk veel renners die of zeer matig Engels spreken of platte interviews geven. Remco toch een verademing op dat vlak.
 
Ja dit dus hè. Is slim genoeg om te beseffen dat Roglic daar niet hoeft over te nemen hoewel dat natuurlijk tijdens de race zeer frustrerend kan aanvoelen.

Ik vind zijn Engels trouwens wel een genot om naar te luisteren. Er zijn toch redelijk veel renners die of zeer matig Engels spreken of platte interviews geven. Remco toch een verademing op dat vlak.

Mijn god wat is de meesten hun engels slecht. Zit nu naar die docu te kijken op Prime van de Wolfpack wat voor Engels die allemaal praten :S als ik met de guild een avondje ging raiden was dat ook een hoop niet engelstaligen die in het engels communiceerden en dat leek me toch allemaal een pak vlotter en verstaanbaarder te zijn.
 
Mijn god wat is de meesten hun engels slecht. Zit nu naar die docu te kijken op Prime van de Wolfpack wat voor Engels die allemaal praten :S als ik met de guild een avondje ging raiden was dat ook een hoop niet engelstaligen die in het engels communiceerden en dat leek me toch allemaal een pak vlotter en verstaanbaarder te zijn.
Is het de moeite om een maandje prime te nemen als QS fan?
 
Is het de moeite om een maandje prime te nemen als QS fan?

Prime kost 2.99 en als het je eerste keer is krijg je zelfs een maand gratis denk ik. Ik vond Alles voor de Koers jaren terug precies iets entertainender. Zijn 6 afleveringen en 4 gaan over de Vuelta. Zijn ook alle 6 best lange aflevering (50 minuten). Ik denk niet dat het plots extra fans naar de koers gaat lokken lijkt me eerder iets meer voor de fans zelf. Het is niet slecht maar het is zeker ook niet een must see.
 
Morgen zal vroege aankomst zijn (rond 14u). Zal waarschijnlijk nog aan het werk zijn en moeten volgen via Radio 1 ik herinner me nog paar jaar terug toen de Gendt won het ook via Radio 1 te doen was. Jammer want zoals Evenepoel bezig is kan ik me niet inbeelden dat die morgen er meer dan een keer een patat zal opgeven.
 
Roglic moet ook denken aan het klassement: sparen, hopen op een sprint, eventueel schade beperken
Ja, oké en met zijn TT kan hij dat zich permitteren, maar wil je als topcoureur bekend staan als een wielplakker (ben de vorige eenweekrondes vergeten, hoe hij koerste), omdat je je keer op keer wil richten op de evt. eindsprint?
Goed voor de ploeg, maar als hij zo blijft gaan (tegen een even sterke tegenstander), dan ga je toch een bijnaam kweken?
Hij heeft dan nog de chance dat hij in een steengoede ploeg zit, met anderen, die het kunnen afmaken in een sprint.
Heb de koers van gisteren niet kunnen zien, wel de samenvatting en daar heb ik hem niet op kop gezien.
De situatie vraagt daarom. Evengoed staat een Yates op elf seconden en dan hoop ik voor Roglic dat hij wel overneemt van een Evenepoel.
Nu, ja, als het om twee buitenlanders ging, dan had ik wrs niet omgekeken naar hun rijgedrag :).
 
Ja, oké en met zijn TT kan hij dat zich permitteren, maar wil je als topcoureur bekend staan als een wielplakker (ben de vorige eenweekrondes vergeten, hoe hij koerste), omdat je je keer op keer wil richten op de evt. eindsprint?
Goed voor de ploeg, maar als hij zo blijft gaan (tegen een even sterke tegenstander), dan ga je toch een bijnaam kweken?
Hij heeft dan nog de chance dat hij in een steengoede ploeg zit, met anderen, die het kunnen afmaken in een sprint.
Heb de koers van gisteren niet kunnen zien, wel de samenvatting en daar heb ik hem niet op kop gezien.
De situatie vraagt daarom. Evengoed staat een Yates op elf seconden en dan hoop ik voor Roglic dat hij wel overneemt van een Evenepoel.
Nu, ja, als het om twee buitenlanders ging, dan had ik wrs niet omgekeken naar hun rijgedrag :).
Is de nieuwe Zoetemelk van de koers. Het loont voorlopig in Roglic zijn geval maar mooi om naar te kijken is iets anders. Liever steeds vol koersen zoals een Remco, Pogacar en de nieuwe generatie doet.
 
Is de nieuwe Zoetemelk van de koers. Het loont voorlopig in Roglic zijn geval maar mooi om naar te kijken is iets anders. Liever steeds vol koersen zoals een Remco, Pogacar en de nieuwe generatie doet.
Zoetemelk nooit zien koersen, wel de bijnaam.
Misschien best de Giro afwachten. Als Roglic de Giro op zo'n wijze de koers wint, dan hoop ik alvast op een dikke koerstactieken in de komende koersen tegen hem van Quickstep.
De laatste keer dat ik hem in de aanval zag gaan (een fantastisch moment, daar niet van), was in de Tour met Vingegaard als aflosser x5 ofzo.
Daar kon hij redenen inroepen dat hij de koers niet kon winnen natuurlijk en Pogacar viel in de val.

In het beste geval heb je in de Giro nog wat tegenstanders, die kort op die twee zitten. Dan kan Remco zinspelen op niet te rijden en de rest te laten terugkomen, in de hoop op een verrassingsaanval van een Vlasov.
Alleen heb je dan nog drie TT', wat Roglic benzine geeft om niet te rijden :cry:.
 
Roglic speelt toch gewoon op zijn sterktes?

Roglic heeft genoeg aangevallen in het verleden als de situatie dat toe laat. Die Tour rit in 2018 naar Laruns, in de Vuelta van 2021 tegen Carapaz, die lange raid in de Vuelta samen met Bernal... als hij voelt dat het kan/moet zal hij het wel doen. Maar waarom het risico van in het mes te lopen waar het niet moet?

De Giro zou trouwens wel eens een heel ander verhaal kunnen worden. Als Evenepoel tijd pakt in de TT´s zal Roglic wel moeten. Als hij kan natuurlijk, want draai of keer het hoe je wil, je moet kunnen.

Kijk naar Vingegaard in Parijs-Nice... hij valt aan, loopt op een counter en overzet zich en verliest 45s waar hij er anders misschien 15-20 verliest: GC over en out. Ben je daar dan beter mee?
 
Laatst bewerkt:
Los van de discussie Roglic Evenepoel. Wat heb ik toch weer genoten van hoe hard dat gastje met een fiets kan rijden. Rijdt op zijn eentje een peloton op 25", ze passeren Soler alsof hij een middelmatig renner is, als Roglic een paar keer overneemt houden ze gewoon een peloton van 60 man achter zich.

Ik denk Roglic meer schrik moet hebben als omgekeerd. Dat Roglic maar wat meer boni's pakt. Laat Remco één keer rijden en je ziet hem pas aan de meet terug. Op rollend terrein is het gewoon een onnavolgbaar brommerke.
 
Als het zo kort bij elkaar ligt, zoals bij Remco en Roglic, dan moet je gewoon tactisch rijden. Het gaat hier niet over de dagoverwinning in LBL hé. Roglic doet dat gewoon perfect.
 
Kijk naar Vingegaard in Parijs-Nice... hij valt aan, loopt op een counter en overzet zich en verliest 45s waar hij er anders misschien 15-20 verliest: GC over en out. Ben je daar dan beter mee?
Dat is aanvallen, niet overnemen.
Je hebt het over Pogacar hier, die is gans het jaar in topvorm. Vingegaard nog niet.
Roglic en Evenepoel zitten op schema. Roglic gaat geen 15-20sec verliezen op Evenepoel door af en toe over te nemen tot de laatste 500m.
We zien wel.
#remcogoessolo vandaag.
 
Terug
Bovenaan