Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

ai Roglic aan het verbeteren Evenpoel speelde het wel slimmer maar moest toch zijn meerdere erkennen verliest ook nog een paar seconden 4 of zelfs 5 door het gat. Roglic steviger aan de leiding
 
Ze houden elkaar toch goed in evenwicht :)
Hopelijk blijven ze beiden van pech gespaard, dan krijgen we een hele mooie strijd in de Giro.
 
Ze houden elkaar toch goed in evenwicht :)
Hopelijk blijven ze beiden van pech gespaard, dan krijgen we een hele mooie strijd in de Giro.

Jup en Almeida erbij op het podium voorbije jaren altijd er net naast moet wel eens lukken dit jaar. Ferme bijter moet altijd eerst lossen maar komt dan altijd terug.
 
Waarom vertrekt die op 300voor zijn sprint ?!

Omdat hij slimmer is geworden voorbije dagen vertrok hij van nog verder :p

Hij is een pak explosiever geworden maar de volgende stap zal toch zijn om die explosiviteit iet wat beter te gebruiken. Nu beter hier bij leren dan straks in de Giro lesjes te krijgen.

En het is natuurlijk wel tegen Roglic die zijn erelijst staat vol met dit soort zeges die heeft nog bitter weinig te leren van hoe je een sprintje bergop regelt.
 
ai Roglic aan het verbeteren Evenpoel speelde het wel slimmer maar moest toch zijn meerdere erkennen verliest ook nog een paar seconden 4 of zelfs 5 door het gat. Roglic steviger aan de leiding
Roglic gewoonweg leper en meer ervaring op dat vlak. Remco duidelijk de sterkste bergop maar teveel energie gestoken in kopwerk en aanvallen de laatste kms en dat bekoopt hij logischerwijze in de sprint. Geen schande.

Bij Remco moeten er ook nog procenten bij hoor.. en geen enkele tijdrit deze week. Scheelt ook al.
 
Hij is een pak explosiever geworden maar de volgende stap zal toch zijn om die explosiviteit iet wat beter te gebruiken
Kdenk dat hij op iets vlakkere aankomsten (minder steil dan vandaag) wat meer gebruik kan maken van zijn krachten i.t.t. een steilere aankomst na zo'n klim.
Dit was gesneden koek voor Roglic.
In de Giro zal Evenepoel er vroeger moeten aan beginnen bij dit soort klimmen, peins ik.
 
Roglic gewoonweg leper en meer ervaring op dat vlak. Remco duidelijk de sterkste bergop maar teveel energie gestoken in kopwerk en aanvallen de laatste kms en dat bekoopt hij logischerwijze in de sprint. Geen schande.
Remco was toch wel eerlijk in zijn interview.

Even samenvatten.

We hebben als enige ploeg het initiatief genomen om de koers hard te maken.
Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik kreeg Roglic er niet af, hij is dan in mijn wiel gekropen -wat ik hem niet kwalijk neem-.

Ik heb het dan nog geprobeerd in de sprint bergop maar ik had de laatste 100 meters onderschat, deze waren stijler dan verwacht. Ik was daardoor iets te vroeg gegaan, en de benen liepen vol. Daardoor verloor ik (nodeloos) een handvol seconden.

Of ik Roglic wel had geklopt had ik de aankomst beter verkend? Neen hij was erg sterk en hij had mij denk ik anders ook wel geklopt in de sprint.

--

Roglic kent elke cm van elk parkoers, Remco heeft die ervaring nog niet. Dat maakt soms nog wel het verschil. Maar daar leer je ook uit.
 
In de ronde van het baskenland was Roglic dan weer sneller in de ITT dan Evenepoel, was wel een kortere. Roglic was toch minder goed in de Vuelta dan nu zou je denken.
 
Roglic is niet voor niets koning van de korte rittenkoersen. Minder ritten dus minder kans op te vallen. Zal in de Giro ook wel weer iets voor hebben.

Vind het heel lullig voor de man, maar ze zijn patronen waar we niet omheen kunnen.
 
Roglic is niet voor niets koning van de korte rittenkoersen. Minder ritten dus minder kans op te vallen. Zal in de Giro ook wel weer iets voor hebben.

Vind het heel lullig voor de man, maar ze zijn patronen waar we niet omheen kunnen.
Alles is beter dan zijn vreselijk ongeval in 2007 tijdens het schansspringen.
 
Roglic is niet voor niets koning van de korte rittenkoersen. Minder ritten dus minder kans op te vallen. Zal in de Giro ook wel weer iets voor hebben.

Vind het heel lullig voor de man, maar ze zijn patronen waar we niet omheen kunnen.
Maar ondanks dat heeft hij toch al 3x een Vuelta op zijn naam staan + podium in de Tour + podium in de Giro ;)
 
Terug
Bovenaan