Ach, tijden veranderen niet.
Binnen 10 jaar denken we weer van "haha, hoe was het mogelijk het normaal te vinden om te mogen roken op terras".
Uit 9lives, 2006,
discussie rookverbod restaurant en/of café:
#94: "Imo moet er in een café rook hangen onder de lampen van de toog. Anders is het geen café! >_<"
Raad eens van wie? Onze eigenste
@PolletPoulet_OG
en:
Zelfs dan, de ongelofelijke ik-val-dood-als-ik-een-sigaret-riek mentaliteit houdt ze niet tegen. Tegen zogezegd beter weten in. Wat is de andere keuze? Sociaal isoleren? Dat is ook geen optie.
www.beyondgaming.be
#70: "Het probleem zou al een stuk minder zijn als beide partijen met elkaar rekening zouden houden. In restaurants kan ik het begrijpen dat het rookvrij is en er bvb een aparte ruimte met zetels is om te roken. Hoewel je hier de rokers wel stigmatiseerd. Maar uit een studie overlaatst is gebleken dat de horeca niet rookvrij wil worden. Het zou duizenden jobs kosten in de sector. En ga je alles verbieden dat voor een mens slecht is, dan is de samenleving een stuk minder leuk. Weg met de frieten, alcohol, ... ."
#87": "roken hoort bij op café gaan... schaf dat af en de nu al zwakke horeca in vlaanderen zal ten onder gaan...
ik werk zelf in de horeca en je zou verschieten hoeveel mensen er roken.
niet rokers die willen dat er op café niet gerookt moeten maar rookvrije cafés oprichten en zeker niet de cafébazen en hun klanten straffen omdat ze onverdraagzaam zijn.
zeggen dat je niet mag roken op café is als eisen dat de motoren van F1 max 90db geluid mogen produceren *sigh*"
#121: "overal roken dit roken dat...tis ongezond, ge maakt mijn lichaam kapot, ik wil uw viezigheid nie in mijn longen....enzovoort.
sluit u dan meteen maar op in een vacuum kamer waar ge totaal nieks kunt inademen.
als ge op straat loopt krijgde briel in uw longen (uitlaatgassen van auto's,fabrieken)"
#86: "djeez, laat ons roken als we willen, niet rokers hebben er zich niets van aan te trekken, zij moeten ook niet zeggen dat we moeten stoppen... het is onze keuze... tis nu niet dat passief meeroken schadelijker is dan direct een hele damp rook naar binnen te zuigen... ok toegegeven, het is ook schadelijk maar tis nu niet dage dervan doodgaat... autogassen zijn ook even schadelijk.
En dat argument van 'aja, ma men kleren stinken dan'
in een café, ruikt ge dat dan, als ge thuiskomt, steekt ze in de was"
Samenvatting van die argumenten: ZEVER en GEZEVER