RPG PS5 Rise of the Ronin

30h al en nog maar 56% ver, constant afgeleid door die sidequest van de npc’s met dat speciaal teken.
Anyway mijn fighting style was met 2 zwaarden heel de tijd en oxtail blade als 2de wapen, tot ik op reddit een video zag met iemand die een katana gebruikte en shinobi stlyle gebruikte degene zoals de blue demon in de game.
Even gaan opzoeken, blijkt dat dus op het einde van act 1 je deze style krijgt.

Gisteren dus katana even geprobeerd met deze style en het is heerlijk.
Deze style heeft altijd een rode pijl dus een disadvantage tegen andere wapens en vechtstijlen, however als je countersparkt is de enemy ki wel zwaar naar beneden en meestal al weg na 1 spark bij zwakkere enemies. De animaties zijn ook zalig.
 
Ik zit ook op exact 56% en ongeveer 35 uur. Maar ik heb in die tweede regio wel al heel veel 100% gecleared dus eenmaal ik door de missies ga gaan gaat dat wel vooruit gaan in eens.
 
Ik ging eigenlijk niet veel meer zeggen wat ik van het spel vond tot het uit was, maar ik moet echt efkes ventileren...

Ik heb nog geen enkele game er in zien slagen om echt missie per missie de combat slechter en slechter te doen voelen dan dit spel, wat is dat jong. Ik vraag me oprecht af of iemand die in zijn review vermelde dat de combat een groot positief punt was van dit spel, het effectief gespeelt heeft tot het einde.

Ik kan denk ik ondertussen nen boek schrijven over hoe ongebalanceerd en slecht uitgewerkt de combat is. Het concept is niet slecht, het is gewoon echt slecht uitgewerkt. Soms wordt ge gewoon keer op keer op keer in twee hits neergehaald in wat nen oneindige combo lijkt waar uw vijanden precies geen fuck geven om hun KI/stamina terwijl ge als speler zelf de uithouding hebt van nen 80 jarigen. Zo veel fights zijn echt spamfests van aanvallen en ene keer slecht deflecten en het is gewoon ondergaan. Maar als ge dan heel de tijd goed deflect en countert en doet dan moet ge blij zijn dat er 10% van zijn KI weg is en dit nu 10 keer herhalen om ene keer ne crit te doen die toch zeker 20% hp weg doet.

Wat dit spel al neig zou helpen is ofwel de vijanden minder spammy maken, hun stamina/ki beter reguleren ( waardoor ze ook minder kunnen spammen ) of ge geeft de speler en vijanden gewoon infinite stamina zoals in Sekiro en werkt met een stagger/ki meter voor crits, maar niet voor uw uihouding. Dat zou de combat echt al 10 keer aangenamer maken.

/rant
 
Ik ging eigenlijk niet veel meer zeggen wat ik van het spel vond tot het uit was, maar ik moet echt efkes ventileren...

Ik heb nog geen enkele game er in zien slagen om echt missie per missie de combat slechter en slechter te doen voelen dan dit spel, wat is dat jong. Ik vraag me oprecht af of iemand die in zijn review vermelde dat de combat een groot positief punt was van dit spel, het effectief gespeelt heeft tot het einde.

Ik kan denk ik ondertussen nen boek schrijven over hoe ongebalanceerd en slecht uitgewerkt de combat is. Het concept is niet slecht, het is gewoon echt slecht uitgewerkt. Soms wordt ge gewoon keer op keer op keer in twee hits neergehaald in wat nen oneindige combo lijkt waar uw vijanden precies geen fuck geven om hun KI/stamina terwijl ge als speler zelf de uithouding hebt van nen 80 jarigen. Zo veel fights zijn echt spamfests van aanvallen en ene keer slecht deflecten en het is gewoon ondergaan. Maar als ge dan heel de tijd goed deflect en countert en doet dan moet ge blij zijn dat er 10% van zijn KI weg is en dit nu 10 keer herhalen om ene keer ne crit te doen die toch zeker 20% hp weg doet.

Wat dit spel al neig zou helpen is ofwel de vijanden minder spammy maken, hun stamina/ki beter reguleren ( waardoor ze ook minder kunnen spammen ) of ge geeft de speler en vijanden gewoon infinite stamina zoals in Sekiro en werkt met een stagger/ki meter voor crits, maar niet voor uw uihouding. Dat zou de combat echt al 10 keer aangenamer maken.

/rant
lolz ik speel gwn op easy difficulty omdat ik al na de 1ste missie al door had dat de combat moeilijk ging zijn, gewoon doordat je de moves moeilijk kan lezen.
Second of all, Team Ninja is bekend dat ze de katana zwaard heilig vinden/hun favoriet is dit was in Nioh al en nu ook hier.
na Act 1 krijg je een shinobi stance Gikey-Ryu ofzo noemt dat, deze stance zorgt ervoor als je counterspark doet dat de stagger meter van de tegenstander sneller depleted gaat dan in een ander geval.
Ik ben nu geswiched van dual swords naar katana en ik moet zeggen waar ik het soms moeilijk had bij dual swords, is het nu met katana echt easy. zeker met die shinobi stance. stagger gaat echt snel naar beneden bij countersparks.
 
lolz ik speel gwn op easy difficulty omdat ik al na de 1ste missie al door had dat de combat moeilijk ging zijn, gewoon doordat je de moves moeilijk kan lezen.
Second of all, Team Ninja is bekend dat ze de katana zwaard heilig vinden/hun favoriet is dit was in Nioh al en nu ook hier.
na Act 1 krijg je een shinobi stance Gikey-Ryu ofzo noemt dat, deze stance zorgt ervoor als je counterspark doet dat de stagger meter van de tegenstander sneller depleted gaat dan in een ander geval.
Ik ben nu geswiched van dual swords naar katana en ik moet zeggen waar ik het soms moeilijk had bij dual swords, is het nu met katana echt easy. zeker met die shinobi stance. stagger gaat echt snel naar beneden bij countersparks.
Ja maar dat is net het issue, ik vind het spel niet bepaald moeilijk. Ik zit ver op het einde van de game nu in act 3 en ben misschien een handvol keer gestorven tot nu toe. Mijn issue is dat ik de combat gewoon niet logisch vind en dat het verschil tussen hoe je zelf vecht en de vijanden vechten gewoon niet overeenstemmen. Het makkelijkste voorbeeld dat ik kan geven is:

Als je bijvoorbeeld heel snel een stagger/KI meter kan naar beneden halen en dat meermaals kan doen per fight, dan verwacht ik een critical aanval die niet heel veel damage doet, maar wel meer dan gewoon aanvallen omdat het toch ergens een reward is voor je counters.

Anderzijds wanneer het heel moeilijk is en lang duurt om iemand zijn stagger/KI meter naar beneden te halen, dan verwacht ik dat een critical aanval ook effectief critical is en HEEL veel damage doet of zelf gewoon een instant KO is zoals in Sekiro, die crit is dan een reward voor het harde werk dat je ervoor geleverd hebt.

Maar wat is het geval in Ronin....

Vijanden kunnen soms letterlijk in een combo van 2/3 aanvallen zowel je KI als HP neerhalen van 100 naar 10 percent terwijl je zelf als speler echt wel wat moeite moet doen om de vijand zijn KI naar beneden te halen door eerst die max KI te verlagen wat meestal al een aantal countersparks vraagt en een paar goeie punishes. Als je dan uiteindelijk de vijand in die crit stance krijgt doet je crit aanval amper damage.

Dit is letterlijk het compleet omgekeerde van wat logisch is. Het kost de vijand amper moeite je KI te breken en als ze het doen wordt je meestal zo goed als dood geslagen in het proces. Terwijl omgekeerd het voor ons veel moeite kost de boss eindelijk in crit te krijgen en het dan uiteindelijk amper damage doet.

Dat bosses altijd meer hits nodig hebben dan jezelf als speler is logisch en is in elke games zo, anders was er ook geen uitdaging ofc... Maar de balans in deze game zit echt zwaar verkeerd. Als je puur vecht op chip damage doen tijdens de fight dan kan de boss 100 keer meer hits verdragen dan jij zelf wat zeer raar aanvoelt want je bent beide gewoon een mens en geen enkele human gaat 100 zwaard kloppen in het gezicht verdragen, zeker als je weet dat je zelf bij 3 kloppen zonder blocken dood op de grond ligt. Hoe je zo iets op lost is zoals ze dit in GoTs en Sekiro doen, je maakt gewoon dat de vijand voornamelijk veel deflect ipv hits pakt en je focust meer op dat deflect systeem door die crit veel meer punishing te maken als je eindelijk door zijn defensie geraakt.

Dan hou ik er nog buiten dat als je met Allies speelt in je missies, je nog eens vaak 3 v 1 vecht en dat het dan zeker BS aanvoelt wanneer die boss daar loopt te sprinten en springen en combo's aan elkaar rijkt van 10+ hits zonder dat hij zijn stamina verliest. Terwijl jezelf heel de tijd moet zien dat je na een paar hits even stopt en je KI terug laat vol lopen of via R1 het bloed van je zwaard klopt voor je KI.

Het voelt gewoon continu aan dat bosses zich niet houden aan de regels waar jij als speler wel aan gebonden bent, zij hebben soms precies een oneindige stamina pool en als je dan na een lange combo ze breekt en countert zou je denken ok nu ga ik hem pakken!!! Maar neen meestal ben je zelf terug out of KI nog voor dat je in de buurt komt van zijn KI te breken, ookal stond die daar net te springen en kloppen gelijk ne zot.

Ik vind deze combat gewoon alles behalve rewarding en logisch. In Sekiro wanneer je eindelijk de boss kunt breken, wist ja van "Jaaah! Ik heb hem!!!" en dan ging je voor de fatal blow en dat was rewarding en fun. Sekiro is een veel harder spel dan Ronin, maar echt veeeel harder, maar als ik beide naast elkaar bezie dan vind ik dat Ronin veel meer BS momenten heeft tijdens de combat waarvan ik denk, "wtf doet die nu en waarom blijft dit duren...." ookal al verlies ik daardoor de fight niet, het voelt gewoon BS aan alsof ik daar loop te spelen met één of andere bejaarden tegen nen atleet van 20.
 
Dat is ook zowat de reden waarom het bij mij toch aan de kant ligt. De ene moment denk ik van jaa kzit er in en dan kom ik ne boss tegen, die ik uiteindelijk wel versla, maar het voelt niet rewarding. En bij mij voelt het uiteindelijk wa alsof ik er dan door wil rushen om het uit te hebben, maar dat haalt dan uiteraard de fun eruit. Dan hun massas nutteloze loot, is een sleur om da telkens allemaal te liggen verkopen 😅 het spel is verre van balanced en geeft toch de nodige frustraties.

De zin om aan een replay van sekiro of ghost te beginnen is er opt moment meer dan ronin verder te spelen, zeer jammer!
 
Ik vind het echt eentonig, heb er al redelijk wat uren ingestoken. De omgevingen zijn echt leeg en grijs (al kan dat het oude Japan zijn)
Ghost of tsushima was voor mij persoonlijk aangenamer. Ik doe wel voort maar zo plezant is het niet en het gewoon aan de kant leggen ga ik nu ook ni doen want dan doe ik nooit meer verder.
 
Voor mij is gewoon de niet story exploration en gewoon wat kleinere questjes doen en kampjes clearen by far het leukste dat het spel te bieden heeft. Daar stoor ik me ook minder aan de combat omdat gewoon trash clearen tof voelt als ook het afmaken van fugitives zit goed, die zijn niet zo tanky als de bosses en fights kunnen heel snel gedaan zijn als je echt een mooie parry en counter neer zet en dat voelt super satisfying.

Maar de missies en story, oh god is dat saai en eentonig. Elke missie is dezelfde, ga door een klein kampje en kill als optie de 1/2/3 iets sterkere mobs om dan een bossfightje te doen. Dit echt 50 keer opnieuw in een ander kampje... er is zelf 90% van de tijd geen variatie in de optionele objectives, echt altijd hetzelfde kill 3 sterke boys elke keer opnieuw.

De story sloeg me in het begin niet aan, maar werd in act 2 gelijk inderdaad beter tot die in act 3 gewoon uit elkaar viel als een kaartenhuisje. Dit is by far één van de zwakste en minst memorabele verhalen in een game dat ik ooit al gespeeld heb. Elke 5 minuten in het spel veranderd elke rivaal in eens in je beste vriend of omgekeerd. Hoe vaak dat je niet tegen iemand vecht die dan daarna uwe BFF wordt om er nadien weer tegen te vechten en dan daarna weer BFF's te worden terwijl je telken conflicterende politieke keuzes kan maken zonder dat ze ergens logisch zijn is gewoon mindblowing. De story tussen die twee factions van Anti en Pro Shogunate werken ook echt voor geen meter, iedereen switched heel de tijd van kamp en elke plot twist is dezelfde ( de persoon die pro was blijkt anti te zijn en omgekeerd ).

Maar vooral in act 3 wanneer je een kant moet kiezen was echt triestig, je kiest een kant om dan uiteindelijk nadien er weer totaal geen rekening meer mee te houden en de andere te helpen, het slaagt echt gewoon op niks. Je speelt letterlijk als de meest achterbakse backstabber die heel de tijd maar wat heen en weer springt en die iedereen for some reason graag heeft xD

Swat einde rant terug xD

Het is een zeer raar spel in elk geval, ik vind er heel veel zaken echt niet goed aan en toch speel ik het ergens wel graag. Vooral wel door de exploring van de wereld, het is effectief wel leuk en chill gewoon een uurke of 2/3 wat rond te dolen en dingen te doen met af en toe eens een missie er tussen omdat het moet. Maar sommige missies waren dan weer wel leuk ookal zijn 80% ervan copy paste van de vorige.

Grote love/hate ervaring met dit spel, maar één ding is wel zeker dit is voor mij één van de zwakste Sony exclusive games dat ik al gespeeld heb. Dit spel had denk ik een pak beter geweest door er gewoon 40% uit te halen IPV dingen aan blijven toe te voegen. Het grappigste vind ik nog dat de graphics waar zo veel over gezegd werd uiteindelijk het gene is dat mij niet stoort en eigenlijk beter is dan de story en de missies.
 
@Bunkerbudy heb hier exact hetzelfde gevoel, een liefde haat relatie en toch speel ik het constant gelijk je zegt wat rond dolen. Want die missies is u er echt doorsleuren voor mij.
 
Ben nu in act 3 eindelijk. Dacht dat ik tegen het einde was maar toen ik stopte zag ik dat ik nog maar aan 77% zit. Die missies in het begin van act 3 zijn best wel pittig zelfs op easy was het niet simpel bij de bosses. Kdenk zelfs een paar keer dood gegaan maar all by all ik vind het een geweldige game. Nu nog effe verder doen. En uitspelen
 
Ben nu in act 3 eindelijk. Dacht dat ik tegen het einde was maar toen ik stopte zag ik dat ik nog maar aan 77% zit. Die missies in het begin van act 3 zijn best wel pittig zelfs op easy was het niet simpel bij de bosses. Kdenk zelfs een paar keer dood gegaan maar all by all ik vind het een geweldige game. Nu nog effe verder doen. En uitspelen
Wat vind je van het verhaal in act 3? xD
 
Wat vind je van het verhaal in act 3? xD
Goh het verhaal kende ik al. Ik ben een fan van de geschiedenis over Japan, dus ik weet al in grote lijnen wat er ging en wat er nog gaat komen, mij interesseerde vooral het verhaal over de blade twin.

Maar het verhaal was ook 1 van de redenen waarom ik de game kocht, om de geschiedenis te beleven in game vorm
 
Goh het verhaal kende ik al. Ik ben een fan van de geschiedenis over Japan, dus ik weet al in grote lijnen wat er ging en wat er nog gaat komen, mij interesseerde vooral het verhaal over de blade twin.

Maar het verhaal was ook 1 van de redenen waarom ik de game kocht, om de geschiedenis te beleven in game vorm
Ik zou dan denken dat je net heel teleurgesteld zou zijn in dit verhaal want die twin blade... daar gaat het gelijk nooit over. De geschiedenis en de opstandigheid en veranderingen worden wel goed getoond, dat wil ik gerust toe geven. Maar waarom ik het vooral vraag is omdat ik persoonlijk vind dat heel dat bond systeem het verhaal kapot maakt. Niks komt geloofwaardig over en elke keuze is na 5 min niet meer belangrijk, wie je dood of helpt of wat je ook doet iedereen blijft je beste vriend. Dat verpest toch heel de immersie van het verhaal?
 
Ik zou dan denken dat je net heel teleurgesteld zou zijn in dit verhaal want die twin blade... daar gaat het gelijk nooit over. De geschiedenis en de opstandigheid en veranderingen worden wel goed getoond, dat wil ik gerust toe geven. Maar waarom ik het vooral vraag is omdat ik persoonlijk vind dat heel dat bond systeem het verhaal kapot maakt. Niks komt geloofwaardig over en elke keuze is na 5 min niet meer belangrijk, wie je dood of helpt of wat je ook doet iedereen blijft je beste vriend. Dat verpest toch heel de immersie van het verhaal?
kheb eigenlijk niet veel tijd ingestoken in die bond systeem omdat ik dat al verwachte, en sinds ik al wist waar ik voor ging gaan heb ik die bonds niet echt gedaan.
Behalve dan voor Taka, Cat lady en Ine :laugh: (Taka is life tho).

Voor de blade twin weet ik nu niet of het gedaan is of niet, kheb de 1ste missies gedaan bij Act 3, maar als dit het is, is het een beetje teleurstellend op dat gebied ja.
 
Voor de blade twin weet ik nu niet of het gedaan is of niet, kheb de 1ste missies gedaan bij Act 3, maar als dit het is, is het een beetje teleurstellend op dat gebied ja.
Weet ik ook niet, zit nu op 82% met vooral enkel nog main missies te gaan dus zal het rap gaan weten denk ik :p
 
Weet ik ook niet, zit nu op 82% met vooral enkel nog main missies te gaan dus zal het rap gaan weten denk ik :p
kga mij ook nu gewoon focussen op de main missies ben toch lvl 45 ofzo. en dan op een dood moment of als het op pc uitkomt nog is spelen en dan alle side quests nog is doen. (niet dat ik nu niets heb gedaan heb meestal die sidequests gedaan met zo'n speciaal symbool)

En ik denk dat ik ook Stellar Blade ga spelen later deze maand.
 
Terug
Bovenaan