RPG PS5 Rise of the Ronin

Gisteren toch weer nog eens nen overload aan stuf waarvan ik dacht, moet dat echt in de game zitten?
Katten en honden op missies sturen, verschillende factions en keuzes moeten maken wie ge volgt in een missie....

Zijn zo zaken die niet per sé slecht zijn in een game, maar voor mij enkel werken als het echt een core feature is van de game zelf. Hier voelt het weer gewoon van ej ik heb een leuk idee zouden we da er ook niet in steken? Toen ik gisteren een keuze moest maken voor met wie ik mee ging had ik amper een idee wat elk hun motief was en waarom ik specifiek één iemand zou kiezen. Het beste was zelf dat ik een bepaalde verwachting had van de keuze en het compleet het tegengestelde was wat gebeurde en ik zelf niet begreep waarom.

Der zijn games waarbij zo aftakkingen en keuzes echt goed werken, maar dan moet je de speler wel meer en beter betrekken in het conflict en de keuze. Niet zoals hier uit het niks "Ah trouwens! Wil je tegen of voor hun zijn?" Mijn keuze was puur gemaakt op basis van u ken ik net en die andere ken ik al langer dus ik ga voor de andere xD

Geen echte keuze zoals bijvoorbeeld in the Witcher 2 waarbij je echt een conflict volgt en een world setting hebt die echt heel de tijd zijn best doet om je beide kanten te tonen voor je de keuze krijgt. Daar weet je normaal waarom je iets kiest en wat mogelijks de gevolgen gaan zijn van die keuze.

Hier was het gewoon gokken.
 
Ondertussen heeft het me toch meer vastgegrepen dit spel. De flow, story en combat voelen meer en meer één geheel en ik ben meer invested geraakt ook.
 
Ik amuseer me het ene moment wel, maar dan de andere keer dat ik het opstart zit ik toch met een gevoel da ik me er wa door moet sleuren.
 
goddamn ik moet dringend verder doen, zit nog maar 39% ver in het verhaal maar ben wel al lvl 20 en nog in die 1ste city bezig al de sidequests zijn rond de lvl 9-12 lol.
ik was in het begin te veel afgeleid door die kampen te clearen dat ik over leveld ben nu voor alle sidequests en waarschijnlijk de story mission.
 
Ben ook wel overleveld door alles te doen. Na 18 uurtjes zo goed als alles gedaan in act1 juist nog paar bond missies en 2tal main missies.
 
Zalige easter egg in de game, ze hebben William in de game gestoken die je kan vechten

juist Act 1 gedaan goddamn wat een einde zag ik niet aankomen
Ik had juist mijn bond met Taka volledig gemaxed en die vow gedaan, wordt ze fucking afgemaakt i was fucking mad
 
juist Act 1 gedaan goddamn wat een einde zag ik niet aankomen
Ik had juist mijn bond met Taka volledig gemaxed en die vow gedaan, wordt ze fucking afgemaakt i was fucking mad

Haha, dat had ik ook voor 😅 .
Was je pro- of anti-Shogunate? Want bij mij was ze gestorven nadat ze door mij het Shogunate had verraden. Gelukkig kunnen we troost vinden in het feit dat je haar nog steeds kan bezoeken als je terugkeert (in de tijd) naar Yokohama)
 
Haha, dat had ik ook voor 😅 .
Was je pro- of anti-Shogunate? Want bij mij was ze gestorven nadat ze door mij het Shogunate had verraden. Gelukkig kunnen we troost vinden in het feit dat je haar nog steeds kan bezoeken als je terugkeert (in de tijd) naar Yokohama)
ik was pro Shogunate maar volgens mij maakt dat niet uit, volgens mij is dat gwn het verhaal, of jij nu tegen of voor bent, zij verraadt het Shogunate. nja tis een kleine troost dat je terug kan gaan via die scroll maar meh. Blijft sad. Kheb wel de Li afgemaakt for what he did.
Kzal maar voor de crazy cat lady nu gaan zeker

Anyway game blijft mij echt boeien vind het echt jammer dat er niet zo veel online te vinden is, denk dat Dragon’s Dogma 2 het heeft overschaduwd ik hoop dat het niet te hard flopt en dat Team Ninja toch met een vervolg of opvolger komt.
 
Toch nog altijd in act 1.

Ben echt weer in oude gewoonte alles overal 100% aan het completen en dat neemt toch meer tijd in dan ik dacht. Heb wel net gezien dat act 1 op alle vlakken groter is dan wat er nog achter komt, zeker tegenover act 3. Dus dat is toch al een geruststelling. Niet dat ik het heel erg vind want het spel heeft me nu ondertussen wel beet en ik amuseer er mij wel zeer goed mee. Na 25 uur spelen nog niet beu en kijk er elke avond toch naar uit om mee verder te doen. Zo zie je maar soms moet een spel eerst wat kunnen groeien of moet je als persoon wat geduld hebben I guess tot de klik er meer en meer is. Ik zou de game so far een goeie 7,5/10 geven wat zeker niet slecht is.
 
Toch nog altijd in act 1.

Ben echt weer in oude gewoonte alles overal 100% aan het completen en dat neemt toch meer tijd in dan ik dacht. Heb wel net gezien dat act 1 op alle vlakken groter is dan wat er nog achter komt, zeker tegenover act 3. Dus dat is toch al een geruststelling. Niet dat ik het heel erg vind want het spel heeft me nu ondertussen wel beet en ik amuseer er mij wel zeer goed mee. Na 25 uur spelen nog niet beu en kijk er elke avond toch naar uit om mee verder te doen. Zo zie je maar soms moet een spel eerst wat kunnen groeien of moet je als persoon wat geduld hebben I guess tot de klik er meer en meer is. Ik zou de game so far een goeie 7,5/10 geven wat zeker niet slecht is.
Bij mij zo wat het zelfde verhaal.
Heb nu 30 uur in ACT 1 gestoken en sta op het punt om naar ACT 2 te gaan.
Heb dan toch even gewacht en ben eerst alles aan het clearen.
Denk dak al lvl 20 of 21 ben ofzo :)
Had ook gehoord dat ACT 1 het meeste tijd in beslag nam dus mss ACT 2 en 3 samen nog eens 30 uur.
Ik hoop enkel dat de story mij nog iets meer gaat aangrijpen.
Naar mijn gevoel is het jammer dat de storyline eigenlijk enkel wordt verdergezet door gesprekken.
Deze scenes zijn naar mijn gevoel dan ook redelijk ééntonig omdat dit enkel dus gewoon een character is dat in het beeld komt en voor de rest gebeurd er niet veel. Hopelijk wordt dit wat beter in de volgende ACT's .
 
Bij mij zo wat het zelfde verhaal.
Heb nu 30 uur in ACT 1 gestoken en sta op het punt om naar ACT 2 te gaan.
Heb dan toch even gewacht en ben eerst alles aan het clearen.
Denk dak al lvl 20 of 21 ben ofzo :)
Had ook gehoord dat ACT 1 het meeste tijd in beslag nam dus mss ACT 2 en 3 samen nog eens 30 uur.
Ik hoop enkel dat de story mij nog iets meer gaat aangrijpen.
Naar mijn gevoel is het jammer dat de storyline eigenlijk enkel wordt verdergezet door gesprekken.
Deze scenes zijn naar mijn gevoel dan ook redelijk ééntonig omdat dit enkel dus gewoon een character is dat in het beeld komt en voor de rest gebeurd er niet veel. Hopelijk wordt dit wat beter in de volgende ACT's .
Jup 25 uur hier en nog 2/3 main missions te gaan, al de rest is 100% done. Ben ook lvl 20 nu, klein beetje overlevelt, maar ik heb wel nog heel wat skill points niet gebruikt ook dus kweet niet of ik daar nu zo veel van ga voelen. Vooral Act 3 is aanzienlijk korter qua gebieden en missies, Act 2 ligt nog wel in lijn met act 1, iets minder van alles, maar denk wel 90% van de grootte toch nog.

Soms zijn er zo hele kleine cutscénes, maar die zijn niet altijd heel duidelijk wat er daar gebeurt en waarom, de rest is inderdaad conversatie en die kan ik nu toch al veel vlotter volgen. In het begin was ik echt compleet niet mee met het verhaal en de twee 'factions'.
 
Jullie hebben meer tijd in Act 1 gestoken dan mij maar lage lvl’s precies? Ik was tegen het eind van act 1 lvl 26 ofzo ? Ik was na 21-22h verder gegaan met het verhaal.
 
Jullie hebben meer tijd in Act 1 gestoken dan mij maar lage lvl’s precies? Ik was tegen het eind van act 1 lvl 26 ofzo ? Ik was na 21-22h verder gegaan met het verhaal.
Story geeft veel XP, kan goed zijn dat ik met die laatste missies en wie weet komen er nog wat bond missies bij... nog 3/4 levels stijg.
 
Was gisteren net in de flow, nu gaat mijn d pad pijltje na boven niet meer. Kan dus niet healen.
 
Terug
Bovenaan