Rellen in Brussel België-Marokko

Politiezones is iets anders, 5342 gaat echt wel andere zaken tegenkomen dan 5340.
Idd, maar anderzijds zou het ook kunnen dat, indien 1 zone, ze wat volk kunnen missen bij 5342 om te helpen bij 5340 natuurlijk.

Dat gaat de problemen niet oplossen maar alle beetjes helpen zeker- tekorten zijn best ironisch aangezien ons land een redelijk aantal politieagenten heeft per inwoner, in vergelijking met de buurlanden.

Denk dat veel mensen de piste van een sterkere sociale integratie, opvoeding, ... zeker begrijpen - maar als ouders niet willen is dat quasi een onmogelijke opdracht tenzij je onmetelijk veel begeleiding moet inzetten.

Het zo benoemen is alleen koren op de molen van het Vlaams Belang dat doet alsof Marokkaan zijn equivalent is aan inherent agressief en vernielzuchtig zijn. Terwijl het niet de autochtone Brusselaar wiens auto's vernield en winkelruiten ingeslagen zijn eh. Die auto's en winkels waren eigendom van, jawel, Marokkanen die hun leven en mindset duidelijk beter op orde hebben.
Dat heb ik ook in een eerdere post benoemt hier. Het zijn vooral Brusselaars/Antwerpenaren die hier slachtoffer van worden. Het gaat in dit geval echter over een selecte groep Marokkaanse ouders. Mag ook zo benoemd worden, ook omdat het een probleem is dat allang ettert. De verhalen die ik al jarenlang hoor van mensen die werken in Brussel (onderwijs, onderhoud, openbaar vervoer,...) zijn soms schokkend. Bepaalde marokkaanse ouders die komen kreften als hun kutkind ergens iets kapot heeft gemaakt/het uithangt en je hen daarop komt wijzen. En dat op een uitermate agressieve (en soms gewelddadige) manier en gedekt door de typische verdediging van "jij bent racistisch...". Die groep (slechte buitelandse ouders met kutkinderen) is ook gewoon jarenlang politiek gedekt geweest.

Ik ga er wel volkomen mee akkoord dat het vreselijk moet zijn voor de normale Marokkaan. Ik ken er zelf die vertrokken zijn uit Brussel omdat ze hun dochter niet in zo een achterlijk en gevaarlijk gebied wouden laten opgroeien. Wordt dan ook gewoon constant vereenzelvigd met die groep marginalen daar. Moet niet leuk zijn.

Er heeft hier nog niemand gezegd "al het bruin crapuul buiten", dus geen idee waar je dat haalt. Je trekt de mening van anderen compleet in't belachelijke.

Het is wel degelijk perfect mogelijk om de nationaliteit af te nemen van mensen met een dubbele nationaliteit. Ook zou België een overeenkomst kunnen aangaan met Marokko om criminelen hun straf ginder te laten uitzitten. Marokko zal daarvoor wel een vergoeding eisen, maar daarvoor betaal ik met plezier belastingen.

Natuurlijk is dit geen zaligmakende oplossing, maar het kan de toestand toch al deels ontmijnen.
Ik heb het hier dan ook over de VB retoriek.

En veel succes om mensen die hier geboren zijn de nationaliteit van Belg af te nemen.

Dat heb ik ook in een eerdere post benoemt hier. Het zijn vooral Brusselaars/Antwerpenaren die hier slachtoffer van worden. Het gaat in dit geval echter over een selecte groep Marokkaanse ouders. Mag ook zo benoemd worden, ook omdat het een probleem is dat allang ettert. De verhalen die ik al jarenlang hoor van mensen die werken in Brussel (onderwijs, onderhoud, openbaar vervoer,...) zijn soms schokkend. Bepaalde marokkaanse ouders die komen kreften als hun kutkind ergens iets kapot heeft gemaakt/het uithangt en je hen daarop komt wijzen. En dat op een uitermate agressieve (en soms gewelddadige) manier en gedekt door de typische verdediging van "jij bent racistisch...". Die groep (slechte buitelandse ouders met kutkinderen) is ook gewoon jarenlang politiek gedekt geweest.

Ik ga er wel volkomen mee akkoord dat het vreselijk moet zijn voor de normale Marokkaan. Ik ken er zelf die vertrokken zijn uit Brussel omdat ze hun dochter niet in zo een achterlijk en gevaarlijk gebied wouden laten opgroeien. Wordt dan ook gewoon constant vereenzelvigd met die groep marginalen daar. Moet niet leuk zijn.
Oké, kan ik in meegaan voor een stuk. Maar als ik dan vraag wat je dan doet met dat "mogen benoemen", dan krijg je een uitleg die weer niks met afkomst te maken heeft: ouders strenger aanpakken, niet pamperen, kinderen weghalen...

Dat gaat dan toch op voor alle afkomsten? Waarom is het dan zo belangrijk om te "mogen" zeggen dat het hier om Marokkaanse ouders gaat, en om dat telkens te benadrukken? Terwijl je ook gewoon "ouders" kunt zeggen?

Het is wel degelijk perfect mogelijk om de nationaliteit af te nemen van mensen met een dubbele nationaliteit. Ook zou België een overeenkomst kunnen aangaan met Marokko om criminelen hun straf ginder te laten uitzitten. Marokko zal daarvoor wel een vergoeding eisen, maar daarvoor betaal ik met plezier belastingen.

Natuurlijk is dit geen zaligmakende oplossing, maar het kan de toestand toch al deels ontmijnen.
Buiten dat zoiets waarschijnlijk nooit wettelijk zal mogelijk zijn voor het soort misdaden waarover we hier spreken: denk je dat landen zoals Marokko bestuurd worden door idioten? Ik denk dat die wel meer dan genoeg vergoeding zullen eisen, als ze al zin hebben in het overnemen van onze problemen hoor.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat iedereen met enig inzicht niet begrijpt waarom een op wereldschaal eerder kleine stad niet gewoon één burgemeester kan hebben met college i.p.v. dat 19 keer én nog een regering met parlement.

Politiezones is iets anders, 5342 gaat echt wel andere zaken tegenkomen dan 5340.
Probleem is natuurlijk ook dat je er het gewest boven hebt. Het gaat nooit tot een fusie komen zolang die constructie bestaat. Dus dat vraagt een serieuze staatshervorming die niet direct in de pijplijn zit.

Probleem is natuurlijk ook dat je er het gewest boven hebt. Het gaat nooit tot een fusie komen zolang die constructie bestaat. Dus dat vraagt een serieuze staatshervorming die niet direct in de pijplijn zit.
Ja, ik denk ook wel dat een vereenvoudiging van het hele Brusselse kluwen niet voor direct (of ooit) is. Laat ons ook eerlijk zijn, veel animo is er niet om dat te doen bij de meeste partijen die er aan de macht zijn.

Waarom veroorzaken sociaal/economisch achtergestelde migrantengroepen van een andere afkomst dan beduidend minder problemen?

In deze thread werd meermaals vermeld dat zaken gerust benoemd mogen worden zoals ze zijn.
Of toch weer niet, gezien de vele duimkes op jouw post...

Ahja, hier is de klassieke drogreden weer: "Ik zie overal enkel ambetante Marokkanen, dus enkel Marokkanen zijn hét grote probleem".
Als je 1.000 Uzbeken hebt die allemaal marginale criminelen zijn, en je hebt 1% uitschot onder de pakweg 500.000 Marokkanen (of Belgen met die afkomst), van wie ga je de meeste last hebben? Zijn de Marokkanen dan het probleem, de Uzbeken, of - als je dan toch wat rationeler bent - enkel die 6.000 marginalen, ongeacht hun afkomst?

Dit is iets wat je in elk land hoort. In Frankrijk zijn het de Algerijnen en Afrikanen uit de Banlieues die zogezegd de grote pest zijn. In de VS zijn het de Mexicanen en Afro-Amerikanen. Achtergesteldheid zorgt voor problemen, niet achtergrond. Het enige wat deze groepen in hun nadeel hebben (in vergelijking met andere achtergestelde groepen) is de macht van het getal.

Die groepen zijn alleen "politiek gedenkt" geweest tegen Vlaams Blok-praat, niet tegen legitieme kritiek.
Maar laat er nu net decennialang veel te weinig legitieme kritiek te zijn geweest. Ik hoor het mensen altijd graag zeggen dat allochtonen (en daarmee bedoelen ze "de moslims") bepamperd werden/worden. Hoe dan? Door ze decennialang te negeren en letterlijk te laten wegrotten in hun ghettos? Moesten ze 30 jaar geleden al wat meer effort hebben gedaan om allochtonen te integreren, het zou er vandaag wat leuker aan toegaan.

Moesten ze 30 jaar geleden al wat meer effort hebben gedaan om allochtonen te integreren, het zou er vandaag wat leuker aan toegaan.
Wie zei er 30 jaar geleden dat er meer aandacht moest gaan naar verplichte integratie van nieuwkomers?

Zij werden weggezet als racisten...

Verder akkoord met jouw post dat sommige minderheden gewoon met 'te veel' zijn en daardoor niet meer als minderheid kunnen beschouwd worden.

Wie zei er 30 jaar geleden dat er meer aandacht moest gaan naar verplichte integratie van nieuwkomers?

Verder akkoord met jouw post dat sommige minderheden gewoon met 'te veel' zijn en daardoor niet meer als minderheid kunnen beschouwd worden.

Het VB was 30 jaar geleden uberhaupt geen voorstander van integratie. Of is dat niet op wie je doelde?

Ik denk dat er door de jaren heen (en al ver voor 1990) vanuit veel hoeken gepleit is voor meer aandacht voor integratie (verplichten is maar één, zeer beperkt aspect daarvan natuurlijk). Lijkt me sterk dat die allemaal als racisten zijn weggezet. Maar er is te laat werk van gemaakt en (nog altijd) veel te weinig doortastend. En het is er niet eenvoudiger op geworden.

Wie was dat dan?

Alvast niet het VB die werd "weggezet" als racisten (veroordeeld). Integratie kost geld, dat is gewoon een feit. Wil je die vergroten, moet je niet minder geld stoppen in integratie (en dus ook migratie), maar meer. Taalcursussen uitbouwen in plaats van afbouwen zoals nu gebeurt door de N-VA. Niet dat ik hen zou wegzetten als racisten, maar je doet hier alsof het de rechtse vleugel is die wou inzetten op integratie, maar dat is tot op dit moment zelfs niet waar.

Ik zie nochtans weinig over aandacht voor verplichte integratie

In tegenstelling, dat zijn dan ook voornamelijk punten die neerkomen op compleet assimileren (en toch 2de rangsburger worden) of het afbollen. Ik denk ook niet dat het VB in de jaren '90 zou gescoord hebben met de boodschap dat we die mensen uit hun ghetto's moeten krijgen en ze integreren in onze maatschappij, aangezien dat allemaal soft en geitewollensokken was, en men dan misschien een bruine buurman zou krijgen.

In tegenstelling, dat zijn dan ook voornamelijk punten die neerkomen op compleet assimileren (en toch 2de rangsburger worden) of het afbollen. Ik denk ook niet dat het VB in de jaren '90 zou gescoord hebben met de boodschap dat we die mensen uit hun ghetto's moeten krijgen en ze integreren in onze maatschappij, aangezien dat allemaal soft en geitewollensokken was, en men dan misschien een bruine buurman zou krijgen.

Volgens Wikipedia (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Partijprogramma_Vlaams_Belang):

"... het Vlaams Belang heeft steeds gehamerd op de verplichte inburgering van vreemdelingen. Dat wenst de partij in de eerste plaats af te dwingen met een verplichte burgerschapsproef en een loyaliteitsverklaring.
..."

Vooral vanuit Franstalige kant werd verplichte inburgering als iets racistisch beschouwd.

Voor de duidelijkheid: Ik zou zelf nooit op VB stemmen, wegens te veel neonazistische banden. Maar zij waren wel de eerste partij die de migratieproblemen erkende. Terwijl de andere partijen gewoon deden alsof het niet bestond. Achteraf moeten we gewoon toegeven dat VB op een aantal vlakken gelijk had (zeker niet alle!). De andere Vlaamse partijen hebben de laatste jaren overigens heel veel VB standpunten gerecycleerd (cfr. interview met Conner Rousseau hierboven)

Laatst bewerkt:
En vraag aan die gasten eens of ze Marokkaan of Belg zijn. Dan gaat hetgeen dat op hun paspoort staat plots een pak minder uitmaken hoor.
Het zijn opportunistische nihilisten die hun de nationaliteit aanmeten die hen het beste uitkomt. Marokkaan als ze hier rel kunnen schoppen en de racisme kaart kunnen trekken. Echter, ze zijn Belg wanneer ze dreigen om in Marokko achter de tralies te belanden.

Het is crapuul, tout court... Maakt niet uit wat er op het paspoort staat of waar hun ouders of grootouders zijn geboren. Het enige wat een beetje in die groep hun voordeel pleit is de vaak uitzichtloze situatie waarin ze zich bevinden. Maar dan nog geeft hen dat ab-so-luut geen enkele rechtvaardiging om zomaar keet te gaan schoppen voor een voetbalmatch, warme zomer, oudjaar, drukke treinen, corona-maatregelen of eender welke andere gebeurtenis.

Volgens Wikipedia (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Partijprogramma_Vlaams_Belang):

"... het Vlaams Belang heeft steeds gehamerd op de verplichte inburgering van vreemdelingen. Dat wenst de partij in de eerste plaats af te dwingen met een verplichte burgerschapsproef en een loyaliteitsverklaring.
..."
Er staat wel weinig vermeld over wat die inburgering dan precies inhoudt. Verder lees ik wel dat islamisering moet stoppen... Dat op zich is al zeer discriminerend want van andere godsdiensten wordt niets vermeld. Ik vertrouw die partij toch niet...

daar heb je zeker een punt .

Die concentraties van bevolkingsgroepen op bepaalde plaatsen is gewoon een groot probleem. Je hebt daar letterlijk Marokko in België , met dan de Belgische ordehandhaving in plaats vd Marokkaanse . En dat werkt duidelijk niet.
OK maar je hebt ook:

- Italië in België
- Polen in België
- Israel in België
- Congo in België
...

Ik wil maar zeggen dat er nog buurten zijn waar er grote homogene groep woont. Da's daarom toch niet de aantoonbare reden om zoveel keet te schoppen?

De ommezwaai in Denemarken, ja het kan dus gewoon ook helemaal anders:

"Wat doe je eraan?"
Dat! (om te beginnen, België is sowieso nog een grotere puinhoop) Veel punten die in het filmpje worden vermeld, zijn heel herkenbaar, zeker al de taboes.
Assimilatie en zoveel mogelijk afschrikken voor potentiële nieuwkomers.

Een beleid dat zich hopelijk weldra over heel Europa verspreidt.

Meer:

...

Dat zijn nog maar eerste stappen. Hoe meer landen volgen op termijn, hoe verder men telkens een beleid zal kunnen duwen.

Laatst bewerkt:
Ik zie echt niet in hoe dit een oplossing is voor de huidige problematiek. Imo is dit gewoon een oplossing om de publieke opinie te sussen. Ik ben met veel zaken akkoord hoor maar eigenlijk doet de visie van de Denen in dit geval niet terzake. Misschien moeten we meer inzetten op meer middelen voor gerecht, justitie en ordehandhaving, meer middelen om die jongeren toch op een of andere manier te kunnen activeren voor te werken voor een betere toekomst enz dan te kijken hoe men bij de volgende verkiezingen zoveel mogelijk stemmen haalt. Dat laatste is gewoon hetgeen deze problemen in de hand gewerkt heeft.

Terug
Bovenaan