Da's wel even wat anders, hè:
"Het verbod om zich op of in de directe omgeving van een bepaalde locatie te bevinden. "
Daarom dat ik al aan
@808 State vroeg hoe hij het praktisch zou zien. Wat wil je dan doen, mensen met een specifieke migratieachtergrond anders laten behandelen door de rechter, en hen verplichten om in een bepaald dorp te gaan wonen? Want "verboden om in wijk X van Brussel te wonen" gaat de integratie niet bevorderen, als ze naar wijk Y van Charleroi of Antwerpen trekken. Om maar iets te zeggen.
Integratie bevorderen door er tweederangsburgers van te maken, vind ik ook maar moeilijk. Vooral omdat je dus niet weet of je de eigenlijke oorzaak wel aan het aanpakken bent. Straks heb je al die mensen doen verhuizen, en blijft het probleem. In Blaarmeersen waren het ook Brusselse relschoppers, in Oostende ook. Die wonen daar nu al niet, dus wat heb je verholpen?
En krijgen ze de ondersteuning voor hun integratie wel op die nieuwe plaats? Die toch echt wel ontbreekt in bepaalde Brusselse wijken? Ik durf dat sterk te betwijfelen. Dus ik zie totaal niet hoe dat praktisch in zijn werk zou moeten gaan, verplichte herlocatie en "verspreiding".