Martinus
Well-known member
Wetgeving aanpassen héDit kan je ook niet zomaar doen ;-)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wetgeving aanpassen héDit kan je ook niet zomaar doen ;-)
Idd, maar anderzijds zou het ook kunnen dat, indien 1 zone, ze wat volk kunnen missen bij 5342 om te helpen bij 5340 natuurlijk.Politiezones is iets anders, 5342 gaat echt wel andere zaken tegenkomen dan 5340.
Dat heb ik ook in een eerdere post benoemt hier. Het zijn vooral Brusselaars/Antwerpenaren die hier slachtoffer van worden. Het gaat in dit geval echter over een selecte groep Marokkaanse ouders. Mag ook zo benoemd worden, ook omdat het een probleem is dat allang ettert. De verhalen die ik al jarenlang hoor van mensen die werken in Brussel (onderwijs, onderhoud, openbaar vervoer,...) zijn soms schokkend. Bepaalde marokkaanse ouders die komen kreften als hun kutkind ergens iets kapot heeft gemaakt/het uithangt en je hen daarop komt wijzen. En dat op een uitermate agressieve (en soms gewelddadige) manier en gedekt door de typische verdediging van "jij bent racistisch...". Die groep (slechte buitelandse ouders met kutkinderen) is ook gewoon jarenlang politiek gedekt geweest.Het zo benoemen is alleen koren op de molen van het Vlaams Belang dat doet alsof Marokkaan zijn equivalent is aan inherent agressief en vernielzuchtig zijn. Terwijl het niet de autochtone Brusselaar wiens auto's vernield en winkelruiten ingeslagen zijn eh. Die auto's en winkels waren eigendom van, jawel, Marokkanen die hun leven en mindset duidelijk beter op orde hebben.
Ik heb het hier dan ook over de VB retoriek.Er heeft hier nog niemand gezegd "al het bruin crapuul buiten", dus geen idee waar je dat haalt. Je trekt de mening van anderen compleet in't belachelijke.
Het is wel degelijk perfect mogelijk om de nationaliteit af te nemen van mensen met een dubbele nationaliteit. Ook zou België een overeenkomst kunnen aangaan met Marokko om criminelen hun straf ginder te laten uitzitten. Marokko zal daarvoor wel een vergoeding eisen, maar daarvoor betaal ik met plezier belastingen.
Natuurlijk is dit geen zaligmakende oplossing, maar het kan de toestand toch al deels ontmijnen.
Oké, kan ik in meegaan voor een stuk. Maar als ik dan vraag wat je dan doet met dat "mogen benoemen", dan krijg je een uitleg die weer niks met afkomst te maken heeft: ouders strenger aanpakken, niet pamperen, kinderen weghalen...Dat heb ik ook in een eerdere post benoemt hier. Het zijn vooral Brusselaars/Antwerpenaren die hier slachtoffer van worden. Het gaat in dit geval echter over een selecte groep Marokkaanse ouders. Mag ook zo benoemd worden, ook omdat het een probleem is dat allang ettert. De verhalen die ik al jarenlang hoor van mensen die werken in Brussel (onderwijs, onderhoud, openbaar vervoer,...) zijn soms schokkend. Bepaalde marokkaanse ouders die komen kreften als hun kutkind ergens iets kapot heeft gemaakt/het uithangt en je hen daarop komt wijzen. En dat op een uitermate agressieve (en soms gewelddadige) manier en gedekt door de typische verdediging van "jij bent racistisch...". Die groep (slechte buitelandse ouders met kutkinderen) is ook gewoon jarenlang politiek gedekt geweest.
Ik ga er wel volkomen mee akkoord dat het vreselijk moet zijn voor de normale Marokkaan. Ik ken er zelf die vertrokken zijn uit Brussel omdat ze hun dochter niet in zo een achterlijk en gevaarlijk gebied wouden laten opgroeien. Wordt dan ook gewoon constant vereenzelvigd met die groep marginalen daar. Moet niet leuk zijn.
Buiten dat zoiets waarschijnlijk nooit wettelijk zal mogelijk zijn voor het soort misdaden waarover we hier spreken: denk je dat landen zoals Marokko bestuurd worden door idioten? Ik denk dat die wel meer dan genoeg vergoeding zullen eisen, als ze al zin hebben in het overnemen van onze problemen hoor.Het is wel degelijk perfect mogelijk om de nationaliteit af te nemen van mensen met een dubbele nationaliteit. Ook zou België een overeenkomst kunnen aangaan met Marokko om criminelen hun straf ginder te laten uitzitten. Marokko zal daarvoor wel een vergoeding eisen, maar daarvoor betaal ik met plezier belastingen.
Natuurlijk is dit geen zaligmakende oplossing, maar het kan de toestand toch al deels ontmijnen.
Probleem is natuurlijk ook dat je er het gewest boven hebt. Het gaat nooit tot een fusie komen zolang die constructie bestaat. Dus dat vraagt een serieuze staatshervorming die niet direct in de pijplijn zit.Ik denk dat iedereen met enig inzicht niet begrijpt waarom een op wereldschaal eerder kleine stad niet gewoon één burgemeester kan hebben met college i.p.v. dat 19 keer én nog een regering met parlement.
Politiezones is iets anders, 5342 gaat echt wel andere zaken tegenkomen dan 5340.
Ja, ik denk ook wel dat een vereenvoudiging van het hele Brusselse kluwen niet voor direct (of ooit) is. Laat ons ook eerlijk zijn, veel animo is er niet om dat te doen bij de meeste partijen die er aan de macht zijn.Probleem is natuurlijk ook dat je er het gewest boven hebt. Het gaat nooit tot een fusie komen zolang die constructie bestaat. Dus dat vraagt een serieuze staatshervorming die niet direct in de pijplijn zit.
Waarom veroorzaken sociaal/economisch achtergestelde migrantengroepen van een andere afkomst dan beduidend minder problemen?
In deze thread werd meermaals vermeld dat zaken gerust benoemd mogen worden zoals ze zijn.
Of toch weer niet, gezien de vele duimkes op jouw post...
Dat heb ik ook in een eerdere post benoemt hier. Het zijn vooral Brusselaars/Antwerpenaren die hier slachtoffer van worden. Het gaat in dit geval echter over een selecte groep Marokkaanse ouders. Mag ook zo benoemd worden, ook omdat het een probleem is dat allang ettert. De verhalen die ik al jarenlang hoor van mensen die werken in Brussel (onderwijs, onderhoud, openbaar vervoer,...) zijn soms schokkend. Bepaalde marokkaanse ouders die komen kreften als hun kutkind ergens iets kapot heeft gemaakt/het uithangt en je hen daarop komt wijzen. En dat op een uitermate agressieve (en soms gewelddadige) manier en gedekt door de typische verdediging van "jij bent racistisch...". Die groep (slechte buitelandse ouders met kutkinderen) is ook gewoon jarenlang politiek gedekt geweest.
Ik ga er wel volkomen mee akkoord dat het vreselijk moet zijn voor de normale Marokkaan. Ik ken er zelf die vertrokken zijn uit Brussel omdat ze hun dochter niet in zo een achterlijk en gevaarlijk gebied wouden laten opgroeien. Wordt dan ook gewoon constant vereenzelvigd met die groep marginalen daar. Moet niet leuk zijn.
Wie zei er 30 jaar geleden dat er meer aandacht moest gaan naar verplichte integratie van nieuwkomers?Moesten ze 30 jaar geleden al wat meer effort hebben gedaan om allochtonen te integreren, het zou er vandaag wat leuker aan toegaan.
Wie zei er 30 jaar geleden dat er meer aandacht moest gaan naar verplichte integratie van nieuwkomers?
Zij werden weggezet als racisten...
Verder akkoord met jouw post dat sommige minderheden gewoon met 'te veel' zijn en daardoor niet meer als minderheid kunnen beschouwd worden.
Wie was dat dan?Wie zei er 30 jaar geleden dat er meer aandacht moest gaan naar verplichte integratie van nieuwkomers?
Verder akkoord met jouw post dat sommige minderheden gewoon met 'te veel' zijn en daardoor niet meer als minderheid kunnen beschouwd worden.
Ik zie nochtans weinig over aandacht voor verplichte integratieWie zei er 30 jaar geleden dat er meer aandacht moest gaan naar verplichte integratie van nieuwkomers?
In tegenstelling, dat zijn dan ook voornamelijk punten die neerkomen op compleet assimileren (en toch 2de rangsburger worden) of het afbollen. Ik denk ook niet dat het VB in de jaren '90 zou gescoord hebben met de boodschap dat we die mensen uit hun ghetto's moeten krijgen en ze integreren in onze maatschappij, aangezien dat allemaal soft en geitewollensokken was, en men dan misschien een bruine buurman zou krijgen.Ik zie nochtans weinig over aandacht voor verplichte integratie
70-puntenplan (Vlaams Blok) - Wikipedia
nl.wikipedia.org
In tegenstelling, dat zijn dan ook voornamelijk punten die neerkomen op compleet assimileren (en toch 2de rangsburger worden) of het afbollen. Ik denk ook niet dat het VB in de jaren '90 zou gescoord hebben met de boodschap dat we die mensen uit hun ghetto's moeten krijgen en ze integreren in onze maatschappij, aangezien dat allemaal soft en geitewollensokken was, en men dan misschien een bruine buurman zou krijgen.
Het zijn opportunistische nihilisten die hun de nationaliteit aanmeten die hen het beste uitkomt. Marokkaan als ze hier rel kunnen schoppen en de racisme kaart kunnen trekken. Echter, ze zijn Belg wanneer ze dreigen om in Marokko achter de tralies te belanden.En vraag aan die gasten eens of ze Marokkaan of Belg zijn. Dan gaat hetgeen dat op hun paspoort staat plots een pak minder uitmaken hoor.
Er staat wel weinig vermeld over wat die inburgering dan precies inhoudt. Verder lees ik wel dat islamisering moet stoppen... Dat op zich is al zeer discriminerend want van andere godsdiensten wordt niets vermeld. Ik vertrouw die partij toch niet...Volgens Wikipedia (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Partijprogramma_Vlaams_Belang):
"... het Vlaams Belang heeft steeds gehamerd op de verplichte inburgering van vreemdelingen. Dat wenst de partij in de eerste plaats af te dwingen met een verplichte burgerschapsproef en een loyaliteitsverklaring.
..."
OK maar je hebt ook:daar heb je zeker een punt .
Die concentraties van bevolkingsgroepen op bepaalde plaatsen is gewoon een groot probleem. Je hebt daar letterlijk Marokko in België , met dan de Belgische ordehandhaving in plaats vd Marokkaanse . En dat werkt duidelijk niet.