Rellen en de aanpak ervan

Daarnaast denk ik ook dat het zeker bij grootstedelijke zwembaden een goed idee is om momenten te voorzien voor vrouwen om te gaan zwemmen omdat ik geen goede manier zie om te vermijden dat er grote groepen jonge mannen zullen samenkomen in de zwembaden en dat een deel van de vrouwen dit hoedanook intimiderend zal vinden, ook wanneer er niet noodzakelijk sprake is van intimidatie, en omdat ik hen graag ook het plezier van zwemmen gun zonder dat ze 100 what-if scenario's in hun hoofd moeten doorlopen.
Als ze niet gewoon de randdebiel of het uitschot uithangen en gewoon normaal doen.
Gewoon zaken die een normale mens doet in een openlucht zwembad (zwemmen, balletje gooien, wat zeveren en lachen en zonne) zullen er toch heus niet veel vrouwen zich nog geïntimideerd gaan voelen.

Dus vrouwen moeten volgens u maar apart gaan zwemmen zodat ze zich mogelijks niet geïntimideerd gaan voelen door die gasten ?
Ik zou eerder denken pak het haantjes gedrag aan en shot ze eruit als het zich voordoet

En wat met iets jongere jeugd/kinderen die zich mogelijks misschien ook wel geïntimideerd voelen door zo een zootje ongeregeld ?

Als ze niet gewoon de randdebiel of het uitschot uithangen en gewoon normaal doen.
Gewoon zaken die een normale mens doet in een openlucht zwembad (zwemmen, balletje gooien, wat zeveren en lachen en zonne) zullen er toch heus niet veel vrouwen zich nog geïntimideerd gaan voelen.

Dus vrouwen moeten volgens u maar apart gaan zwemmen zodat ze zich mogelijks niet geïntimideerd gaan voelen door die gasten ?
Niks moet, maar ik zie er geen graten in om het een beperkt aantal uur per week aan te bieden voor zij die zich daar comfortabeler bij voelen of die zich om religieuze redenen liever niet vertonen aan andere mannen. Ik begrijp dat dat voor veel mensen hier iets is dat blijkbaar heel delicaat ligt maar ik heb daar persoonlijk 0 moeite mee. Mijn vriendin kan niet in het donker gaan joggen, ze moet nadenken over wat ze moet aandoen als ze naar buiten gaat, ze wordt nagefloten, er heeft al iemand naast haar gemasturbeerd op een bank in het park - een uurke per week kunnen gaan zwemmen zonder dat ge u zorgen moet maken over zo'n zaken vind ik een kleine moeite.

In de tussentijd moeten we inderdaad blijven timmeren aan de weg om te streven naar een wereld waarbij vrouwen zich natuurljik overal en altijd veilig kunnen voelen. Dat is gewoon echt het einddoel, maar in de tussentijd lijkt mij dat gewoon echt een quick win waar niemand echt last van heeft ofzo. Soit. Off-topic.

Het probleem ligt volgens jou bij te weinig zwemfaciliteiten voor Brusselse jongeren, maar de kern van jouw oplossing bestaat uit het feit dat er dan "meer lokale mensen zijn die kunnen helpen deëscaleren".

Waarom precies is het de facto nodig om te deëscaleren?

Weeral: ik wou dat het niet zo was. En ik sommige gevallen zal het nog steeds nodig zijn om hard op te treden. Maar ge kunt toch proberen om het aantal keer dat het nodig is te reduceren door u slimmer te organiseren? Als ge met uw maten gaat zwemmen en ge weet dat het iemand is die ge kent die straks uw shit moet opruimen zult ge rapper geneigd zijn om het zelf in de vuilbak te creëren en uw vrienden aanmoedigen om hetzelfde te doen.

Ik denk dat we allemaal hetzelfde willen op het einde van de dag hoor, maar ik vind veel van jullie repressieve/agressieve maatregelen cru gezegd gewoon dom korte-termijndenken dat in sommige gevallen wortels heeft in een racistisch getint wereldbeeld. Tegelijkertijd snap ik dat diezelfde mensen mij waarschijnlijk een geitenwollen sokken utopist zullen vinden. Ik ontken niet dat repressie, helaas, een deel van de oplossing moet zijn maar als ge het kunt vermijden staan we er op langere termijn wel beter voor.

Laatst bewerkt:
Mijn vriendin kan niet in het donker gaan joggen, ze moet nadenken over wat ze moet aandoen als ze naar buiten gaat, ze wordt nagefloten, er heeft al iemand naast haar gemasturbeerd op een bank in het park - een uurke per week kunnen gaan zwemmen zonder dat ge u zorgen moet maken over zo'n zaken vind ik een kleine moeite.
En jij verschiet er dan van dat Brussel niet de beste reputatie heeft?

Ik denk dat we allemaal hetzelfde willen op het einde van de dag hoor, maar ik vind veel van jullie repressieve/agressieve maatregelen cru gezegd gewoon dom korte-termijndenken dat in sommige gevallen wortels heeft in een racistisch getint wereldbeeld. Tegelijkertijd snap ik dat diezelfde mensen mij waarschijnlijk een geitenwollen sokken utopist zullen vinden. Ik ontken niet dat repressie, helaas, een deel van de oplossing moet zijn maar als ge het kunt vermijden staan we er op langere termijn wel beter voor.
De vraag is of je repressieve maatregelen momenteel kan vermijden? Om ervoor te zorgen dat een voetballiefhebber veilig met zijn kinderen een match kan meepikken is het noodzakelijk dat er hard wordt opgetreden tegen de kern amokmakers die niet in dat stadion lijken te zitten om naar de match te kijken maar om te provoceren/knokken. Er wordt daar ook ingezet op stewards en campagnes maar tegelijkertijd moet er ook hard worden opgetreden. Dat is bvb. in het verkeer toch ook zo? BOB-campagnes én meer controles én hogere prioriteit voor de rechtbank.

Uw (@derp's) oplossing is één die ik en anderen hier al voorgesteld hadden, of je meer recreatie zoals openluchtzwembaden in Brussel nu verkoopt vanuit het standpunt dat je zo de problemen weghoudt ze en ze in Brussel laat, of dat je zo een pro-Brussel maatregel neemt, maakt voor het resultaat weinig verschil. Meer security of meer politie, wat is het verschil? Dat die laatste minder populair is in Brussel en dat een security al helemaal hooguit een tik op de vinger geeft? Zoals anderen hier eigenlijk aan aangaven: uiteindelijk is het het parket dat faalt, nadat de politie z'n werk verricht heeft.

Maar het moment vanaf wanneer je me zeker kwijt was, was het gescheiden vrouwenzwemmen, een maatregel die in de praktijk maar al te vaak voorkomt op moslima-zwemmen en dat is iets wat we niet zouden moeten aanmoedigen, zeker niet in Brussel, en al helemaal niet met openbaar geld.

Een rotzak die naast je vriendin gaat masturberen terwijl ze gaat joggen, is genoeg om alle mannen uit het zwembad te bannen zodat ze op haar gemak kan gaan zwemmen?
Met die logica en ik heb de boutade al eerder opgeworpen: waarom dan ook niet een "rustig zwemuurtje zonder amokmakers" waarop we via het racisme waarvan je anderen beticht mensen met allochtone roots gaan uitsluiten? Seksisme is oké omdat het in dit geval mannen treft?
Want niemand hier heeft beweerd dat alle jongeren met allochtone roots hier verantwoordelijk voor zijn, maar door vrouwenzwemmen als een oplossing te zien, doe je dat wél onrechtstreeks voor mannen.

Meer zwembaden in Brussel is mogelijk gewoon meer amok in Brussel. Dus een verplaatsing van het probleem en geen oplossing. Océade op de Heizel had ook problemen met amokmakers. Het provinciaal domein van Huizingen, op een boogscheut van Brussel, had dat ook...

Ik ben voor voldoende publieke recreatie maar weet niet of dit het probleem gaat oplossen. Het is denk niet zo dat die amokmakers in Brussel geen amok maken...

@derp , ik deel je oplossing om aparte uren voor vrouwen te laten zwemmen ook in bij de dezelfde categorie als repressief optreden hoor, het zal ook zorgen voor een snelle verlichting in de frustraties maar eigenlijk zouden we het ook moeten kunnen vermijden. Respect voor vrouwen komt er niet door man en vrouw gescheiden te houden he. Imo is het net door samen te zijn dat er een mentaliteitswijziging zal komen. Als we de problemen moeten gaan oplossen door zaken te scheiden dan zijn er binnen enkele jaren uurtjes voor vrouwen, mensen met kinderen, mensen zonder kinderen, kinderen, tieners, ouderen, bejaarden, slechtziende bejaarden, agenten, brandweermannen en ga zo maar door.

Meer zwembaden in Brussel is mogelijk gewoon meer amok in Brussel. Dus een verplaatsing van het probleem en geen oplossing. Océade op de Heizel had ook problemen met amokmakers. Het provinciaal domein van Huizingen, op een boogscheut van Brussel, had dat ook...

Ik ben voor voldoende publieke recreatie maar weet niet of dit het probleem gaat oplossen. Het is denk niet zo dat die amokmakers in Brussel geen amok maken...
Deels akkoord, langs de andere kant kan je het ook zien dat nals er meer plaatsen zijn waar je hetzelfde kan beleven dat er dan ook minder frustratie zal zijn, minder grote groepen en meer overzicht voor de ordediensten om de zaken onder controle te houden.

De vraag is of je repressieve maatregelen momenteel kan vermijden? Om ervoor te zorgen dat een voetballiefhebber veilig met zijn kinderen een match kan meepikken is het noodzakelijk dat er hard wordt opgetreden tegen de kern amokmakers die niet in dat stadion lijken te zitten om naar de match te kijken maar om te provoceren/knokken. Er wordt daar ook ingezet op stewards en campagnes maar tegelijkertijd moet er ook hard worden opgetreden. Dat is bvb. in het verkeer toch ook zo? BOB-campagnes én meer controles én hogere prioriteit voor de rechtbank.
Ik denk niet dat ik dat ergens tegenspreek toch? Het moet niet het eerste zijn waar ge naar grijpt, en ik denk wel oprecht dat het creëeren van een sociaal weefsel, niet enkel tussen zwembadbezoekers en een zwembad, maar ook tussen immigranten en dit land, heel veel zou helpen om vooruit te geraken. Brussel blijft een grootstad, met grootstedelijke problemen, met jongeren die opgroeien in armoede en die zich uitgesloten voelen uit de maatschappij. Dat betekent ook dat veiligheid een groter probleem zal zijn in het zwembad van Laeken dan als in het zwembad van Erps-Kwerps. Met andere woorden: ge zult nog altijd security nodig hebben. Ik fotografeer veel in Brussel, en ik kan u wel zeggen dat een Marokkaanse buitenwipper die uit dezelfde buurt komt beter kan deëscaleren dan een politieagent uit Genk die toevallig die dag naar daar gestuurd wordt.

waargebeurde hyperbool: ik was een ambetante puber, maar ik ging thuis ook niet beter luisteren als mijn ouders begonnen te roepen en te tieren, ik kroop gewoon langs de venster naar buiten en ik ging terug naar mijn vrienden. Misschien dat als mijn pa was beginnen kloppen dat ik mij zou gedragen - puur uit angst - dat is waar, maar zou ik er als mens beter zijn uitgekomen? Hadden ik en mijn ouders een betere band gehad? Dat betwijfel ik. Had ik er psychologische problemen aan overgehouden? Mogelijks. Alle chance dat wij uiteindelijk gewoon met elkaar zijn gaan babbelen, ik begreep hem beter, hij begreep mij beter, en nu ga ik elk jaar met mijn pa op vakantie.

@derp , ik deel je oplossing om aparte uren voor vrouwen te laten zwemmen ook in bij de dezelfde categorie als repressief optreden hoor, het zal ook zorgen voor een snelle verlichting in de frustraties maar eigenlijk zouden we het ook moeten kunnen vermijden. Respect voor vrouwen komt er niet door man en vrouw gescheiden te houden he. Imo is het net door samen te zijn dat er een mentaliteitswijziging zal komen. Als we de problemen moeten gaan oplossen door zaken te scheiden dan zijn er binnen enkele jaren uurtjes voor vrouwen, mensen met kinderen, mensen zonder kinderen, kinderen, tieners, ouderen, bejaarden, slechtziende bejaarden, agenten, brandweermannen en ga zo maar door.
Ik vind dat een dooddoener. Precies of we gaan afglijden naar een complete chaos van individuele zwem-uurtjes. Ik zeg ook nergens dat het een educatieve oplossing is, ik zie het als een tijdelijk lapmiddel waar ik zelf niks voor hoef op te geven. Net zoals we gascentrales moeten bouwen vooraleer we volledig kunnen overschakelen op hernieuwbare energie. Anyway, dat is hier niet het onderwerp van het debat.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat een dooddoener. Precies of we gaan afglijden naar een complete chaos van individuele zwem-uurtjes. Ik zeg ook nergens dat het een educatieve oplossing is, ik zie het als een tijdelijk lapmiddel waar ik zelf niks voor hoef op te geven. Net zoals we gascentrales moeten bouwen vooraleer we volledig kunnen overschakelen op hernieuwbare energie. Anyway, dat is hier niet het onderwerp van het debat.
Nee, we gaan niet afglijden naar complete chaos met individuele zwemuurtjes. Ik ben deels akkoord hoor met hetgeen je zegt maar ik geloof dat we niet mogen denken dat het enkel vrouwen zijn die last ondervinden, mensen met kinderen willen bijvoorbeeld ook wel eens gaan zwemmen zonder dat men rekening moet houden met amokmakers. Dan vind ik @KnightOfCydonia zijn voorstel om amokmakervrije uurtjes te gaan organiseren wel een beter voorstel. Jammer genoeg staat het niet op de mensen hun voorhoofd geschreven of het amokmakers zijn of niet.

Niks moet, maar ik zie er geen graten in om het een beperkt aantal uur per week aan te bieden voor zij die zich daar comfortabeler bij voelen of die zich om religieuze redenen liever niet vertonen aan andere mannen. Ik begrijp dat dat voor veel mensen hier iets is dat blijkbaar heel delicaat ligt maar ik heb daar persoonlijk 0 moeite mee. Mijn vriendin kan niet in het donker gaan joggen, ze moet nadenken over wat ze moet aandoen als ze naar buiten gaat, ze wordt nagefloten, er heeft al iemand naast haar gemasturbeerd op een bank in het park - een uurke per week kunnen gaan zwemmen zonder dat ge u zorgen moet maken over zo'n zaken vind ik een kleine moeite.
Dus ge vindt het normaal dat uw vriendin dan maar haar gedrag moet aanpassen omdat er zo'n vetzakken/uitschot rondloopt ?

Enorm blij dat wij niet in een buurt wonen zoals de jouwe. Dat gedrag is hier niet normaal en in jou omgeving ook niet normaal
Dat moet veranderen, niet de gewoontes of de denkpatronen van jou vriendin

Als zij niet kunnen samen zwemmen met vrouwen, dan moeten zij er simpelweg uit. Niet de openingsuren aanpassen, die amokmakers - de haantjes eruit - haal je er na 2-3 keer zo wel eruit hoor.
Geef ze voor mijn part een dagtaak, want veel van die voorvallen gebeuren precies allemaal ook uit verveling. Ipv financiele boetes als ze zich misdragen, geef ze gewoon een taakstraf.

Neen, tuurlijk niet, maar @derp beticht hier velen van verholen racisme of iets wat ertegenaan leunt - nu gegeven de uitgeholde definitie van racisme tegenwoordig ben je inderdaad al snel een racist -. Als je vrouwenzwemmen gaat verdedigen, zelfs maar als een "lapmiddel" omwille van een paar rotte appels zoals mannen die in het openbaar naast vrouwen gaan masturberen, dan kan je ook op basis van looks mensen als amokmaker gaan bestempelen. Je moet dan wat mij betreft niet eens énkel naar huidskleur te kijken maar kunt ook alle marginale tienerjongens met Gucci-petten buiten houden.

Ik ben voor de duidelijkheid voorstander van géén van beiden. Korte termijn: harde hand, lange termijn: een combinatie van meer recreatie, socio-economische problematiek aanpakken, maar ook streng zijn op migratie/integratie/criminaliteit.

Trouwens voor wie denkt dat het absurd is dat er een chaos van individuele zwem-uurtjes zou komen, je hebt in sommige zwembaden al vrouwenzwemmen, seniorenzwemmen, postnataal zwemmen, ... we hebben deze discussie ook al eens gehad in het kader van "gezinzwemmen" waarbij een volwassene zonder kind er niet in kwam:

Politici van Groen en OpenVLD wouden doodleuk de toegang tot het provinciaal domein beperken volgens de logica van eigen volk provinciebewoners eerst!

Dus hoe ver is die absurde situatie nog weg van de realiteit?

Gaat trouwens ook nog leuk worden in een recreatiepark waar het nog steeds over ging.

- Ja mevrouw u mag inderdaad om uw gemak hier komen zonnen en zwemmen, tussen 8 en 10 's morgens, en dan gaan de poorten open voor iedereen.
- Inderdaad wij bieden ook een vrouwenuurtje aan, helaas is dat op dinsdag en vandaag is het zaterdag. Dat ze dinsdag regen geven en vandaag de zon schijnt.. nja leer er maar mee leven

*post verwijderd*

Vertel me: wat maakt het seksisme van een uurtje vrouwenzwemmen (vooral op maat van moslima's, maar dat zelfs nog terzijde) en het racisme van een uurtje "amok-vrij" zwemmen fundamenteel verschillend qua discriminatie? Dat jij racisme erger vindt dan seksisme?

Ik ben voor de duidelijkheid tegen beiden: niet kijken naar huidskleur, maar ook niet naar het hebben van een penis (nu ja, men zal bij vrouwenzwemmen waarschijnlijk daar niet rechtstreeks naar kijken).

Jij hebt hier een inconsistentie te verdedigen, niet ik.

mod edit: geciteerde post werd verwijderd, overbodige delen verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel me: wat maakt het seksisme van een uurtje vrouwenzwemmen (vooral op maat van moslima's, maar dat zelfs nog terzijde) en het racisme van een uurtje "amok-vrij" zwemmen fundamenteel verschillend qua discriminatie? Dat jij racisme erger vindt dan seksisme?

Ik ben voor de duidelijkheid tegen beiden: niet kijken naar huidskleur, maar ook niet naar het hebben van een penis (nu ja, men zal bij vrouwenzwemmen waarschijnlijk daar niet rechtstreeks naar kijken).

Jij hebt hier een inconsistentie te verdedigen, niet ik.

- er is letterlijk geen enkel verband tussen vrouwenzwemmen verbieden en mensen op basis van huidskleur en petten te gaan weren uit zwembaden. Ik snap zelfs niet waar ge het over hebt.
- ik heb dat voorbeeld aangehaald om te schetsen dat het als vrouw niet altijd gemakkelijk is om u in de grootstad te begeven. Er zijn tal van vrouwen die niet graag in het donker alleen gaan joggen. Dat is de schuld van mannen in het algemeen. Alle problemen die ik beschrijf zijn gerelateerd aan mannen in het algemeen.
- er zijn veel vrouwen in brussel die zich liever niet vertonen aan andere mannen, of dat nu om religieuze redenen is of niet. Ook hen gun ik het plezier van af en toe te gaan zwemmen. Nogmaals, ik verlies daar niks bij, en ik gun iemand anders iets. Ik zie het probleem niet.

Maar weet ge wat? Het is goed. Ik geef het op, ik ben moe gediscussieerd.

Laatst bewerkt:
  1. - er is letterlijk geen enkel verband tussen vrouwenzwemmen verbieden en mensen op basis van huidskleur en petten te gaan weren uit zwembaden. Ik snap zelfs niet waar ge het over hebt.
  2. - ik heb dat voorbeeld aangehaald om te schetsen dat het als vrouw niet altijd gemakkelijk is om u in de grootstad te begeven. Er zijn tal van vrouwen die niet graag in het donker alleen gaan joggen. Dat is de schuld van mannen in het algemeen. Alle problemen die ik beschrijf zijn gerelateerd aan mannen in het algemeen.
  3. - er zijn veel vrouwen in brussel die zich liever niet vertonen aan andere mannen, of dat nu om religieuze redenen is of niet. Ook hen gun ik het plezier van af en toe te gaan zwemmen. Nogmaals, ik verlies daar niks bij, en ik gun iemand anders iets. Ik zie het probleem niet.

1. Het is in beide gevallen mensen uitsluiten/discrimineren op basis van ofwel negatief gedrag van een deel van hun groep.
    In het ene geval op seksisme omdat er meer mannelijke perverten (zouden) zijn.
    In het andere geval racisme omdat bij amokmakers tijdens zomerrellen jongeren met andere roots oververtegenwoordigd zijn.
    Je mag voor mijn part zelfs nog kiezen of de afkomst die van hun (groot)ouders is of regionaal racisme: ze wonen in (bepaalde) Brusselse postcodes.

2. Dat is niet de schuld van mannen in het algemeen, als ik in Brussel rondwandel ben ik voor praktisch geen enkele vrouw een bedreiging, en jij hopelijk ook niet. De verbreding van zo'n handvol perverten die vrouwen lastig vallen als ze gaan joggen naar alle mannen lijkt mij ruimer als de amokmakers in de Blaarmeersen te veralgemenen naar problemen met bepaalde jeugd in de grootstad en daar naar achterliggende oorzaken kijken en andere incidenten bij betrekken. De groep die je treft is een pak breder.

3. Elke man mag dus wel meebetalen voor openbare voorzieningen maar en minder gebruik van maken dan vrouwen? En dan nog voornamelijk omwille van religieuze redenen? Zegt de term openbaar in openbaar zwembad jou iets?
    Het feit dat jij er minder binnen mag dan anderen is iets waar je wél iets bij verliest, ook al stoort het jou niet.
Maar je mag het opgeven, het is duidelijk dat jij graag anderen van ingebeeld racisme beticht op basis van zwakke gronden,
maar dat je met expliciet seksisme te bepleiten geen probleem hebt. Op dat vlak is je standpunt nu tenminste duidelijk.

- er is letterlijk geen enkel verband tussen vrouwenzwemmen verbieden en mensen op basis van huidskleur en petten te gaan weren uit zwembaden. Ik snap zelfs niet waar ge het over hebt.
- ik heb dat voorbeeld aangehaald om te schetsen dat het als vrouw niet altijd gemakkelijk is om u in de grootstad te begeven. Er zijn tal van vrouwen die niet graag in het donker alleen gaan joggen. Dat is de schuld van mannen in het algemeen. Alle problemen die ik beschrijf zijn gerelateerd aan mannen in het algemeen.
- er zijn veel vrouwen in brussel die zich liever niet vertonen aan andere mannen, of dat nu om religieuze redenen is of niet. Ook hen gun ik het plezier van af en toe te gaan zwemmen. Nogmaals, ik verlies daar niks bij, en ik gun iemand anders iets. Ik zie het probleem niet.

Ik zie toch eerder dat niet enkel vrouwen problemen hebben in de grootstad hoor, ook mannen en kinderen hebben wel een onveilig gevoel in het donker in grootsteden. Om mannen nu daarvan als oorzaak te zien is toch wat tenenkrullend want dat is terug als even stigmatiserend als zeggen dat het allochtonen zijn die overal ambras maken. Mij lijkt criminaliteit en het onveiligheidsgevoel (al dan niet terecht) daar voor te zorgen.

Laatst bewerkt:
Voor een zwembad:
Verplicht registratie systeem met ID/badge en dan:
2-3 overtredingen: levenslange ban op alle openbare zwembaden
1 zware overtreding (vechten, vrouwen lastig vallen): levenslange ban op alle openbare zwembaden

Zonder ID/badge geen toegang.

Zoiets?

Je moet dan wat mij betreft niet eens énkel naar huidskleur te kijken maar kunt ook alle marginale tienerjongens met Gucci-petten buiten houden.
Neen dat kan je niet. Alle jongens met Gucci petten toegang weigeren is een vorm discriminatie die je op een openbaar domein niet kan maken. In dit land ben je onschuldig tenzij het tegendeel bewezen... Als zo'n slungel op badsloffen, in joggingbroek met Gucci-pet en zo'n belachelijk fake Louis Vuitton tasje niets verkeerd doet dan is die even welkom om te genieten van een openbare ruimte als jij.

Je kan de amokmakers dus pas aanpakken als ze effectief amok maken. En dan moet je het ook meteen op zo'n manier doen dat ze beseffen dat hun gedrag ontoelaatbaar is.

Voor een zwembad:
Verplicht registratie systeem met ID/badge en dan:
2-3 overtredingen: levenslange ban op alle openbare zwembaden
1 zware overtreding (vechten, vrouwen lastig vallen): levenslange ban op alle openbare zwembaden

Zonder ID/badge geen toegang.

Zoiets?

Simpel en prachtig. Enkel nog graag koppelen aan een identiteitskaart en wat mij betreft:
1e lichte overtreding: 1 maand verbod.
2e lichte overtreding: 1 jaar verbod.
3e overtreding: levenslang verbod.

Maar ik voorspel je nu al dat dit er niet gaat komen, want "enkel rechters mogen over zulke straffen beslissen" of "wij mogen dit niet want GDPR" of "Dit is een te wrede, zware straf die discrimineert!"
Misschien dat de invoering van een lidkaart als extra tussenstap tussen het (e)ID daar iets aan verandert, maar ik betwijfel het.

Je zal natuurlijk ook hekken moeten zetten rond domeinen als Blaarmeersen, en dat is op zich een trieste evolutie, bepaalde groepen zijn ook tegen:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan