Reizen Waes: Vlaanderen

In 2019 heb ik een week met mijn plusdochter in Limburg doorgebracht en was toch aangenaam verrast. Bokrijk op een dag dat er dus gewoon niks van volk was, dat was nog best een belevenis eigenlijk. Verder gewoon de natuur bij Connecterra, de heide, de lommelse Sahara. Wandelen op een alpaca boerderij met een grote bak voer, of helemaal op ons eentje door het modemuseum in Hasselt of het gallo romeins museum in Tongeren dwalen of toevallig op een feest van oud mijnwerkers terecht komen in Beringen en genieten van de vele verhalen of leren duiken in Todi en een rondleiding bij Alden biesen en dat soort dingen.

Nee, Limburg is echt plezant.
De mijnterrils zouden er wel eens bij kunnen zitten, ja. Dat heeft die typische Tom Waes-insteek: een ex-mijnwerker opzoeken en daar een human interest stukje van maken.

Ela dat zijn wel vlaaien uit Nederland hé!

Limburgse vlaai vergelijken met varkensdarmen fretten, waar haal je het :(

Had wel naar dit programma uitgekeken, maar tot nu toe toch maar zeer zwak. In Limburg gaat hij wel op pad op één van mijn vaste wandelgebieden. Eens benieuwd wat hij daar van gaat vinden. Is prachtig imo.

De hoge kempen, bergerven, de mijnterrils,... Prachtige stukken natuur. Sommigen reizen daar voor naar het buitenland, maar hier is dat even mooi.

Ik heb wa vrienden die in de Kempen wonen en elke keer ik daar kom, dan besef ik weer: potverdikke, das hier ook schoon net zoals Limburg (ik kom uit WVL).

Ik heb wa vrienden die in de Kempen wonen en elke keer ik daar kom, dan besef ik weer: potverdikke, das hier ook schoon net zoals Limburg (ik kom uit WVL).

je bent van WVL...
Rij gewoon naar de streek van Dranouter in het hart van het heuvelland, of naar Damme of Veurne of Leffinge...ook daar heb je wondermooie plekken. Hetzelfde met Oost vlaanderen en haar vlaamse ardennen waar je bvb erg mooi kan wandelen. Ik bedoel gewoon...er zijn in heel Vlaanderen wel mooie plekken te vinden.

Ela dat zijn wel vlaaien uit Nederland hé!

Limburgse vlaai vergelijken met varkensdarmen fretten, waar haal je het :(

Had wel naar dit programma uitgekeken, maar tot nu toe toch maar zeer zwak. In Limburg gaat hij wel op pad op één van mijn vaste wandelgebieden. Eens benieuwd wat hij daar van gaat vinden. Is prachtig imo.

Ik hoop voor u dat het daar binnenkort geen stormloop is :)

Kben toch al blij dat er wat schoon beelden van het nationaal park inzaten. Voor de rest ook weer vrij zwak ja. Die wandeling in de cités ging nergens over. :D

Vla eten bij de zussen of achter de venster staan bij Georgina wel?
Nee, ook niet. Dat heb ik nu met heel de reeks tot nu toe. Ik snap dat hij niet de standaard dingen wil gaan doen, maar doe dan toch iets interessanter dan dat.

Met dieje van echelpoel gaan dobberen op een bootje vorige week en een pintje drinken. Alleja kan leuk zijn wrs ma zo saai seg :)

De mijnterrils zouden er wel eens bij kunnen zitten, ja. Dat heeft die typische Tom Waes-insteek: een ex-mijnwerker opzoeken en daar een human interest stukje van maken.
Ik had toch een klein beetje gelijk dan :p Geen ex-mijnwerker, maar de generaties die erna kwamen in Genk (drie zes dubbel nul joh ge weet).

Dat van de sikhs vond ik wel een interessant stukje.

Viel me ook op hoe die gewoon rondjes zat te rijden. Verbleef blijkbaar in het hotel aan stayen (je ziet hem daar de parkeergarage in rijden).
Dan wanneer hij naar die sikhtempel gaat rijd hij naar de Naamsesteenweg (N80) om zo via Velm terug richting Halmaal te rijden waar die sikhtempel is. Bij hey vertrekken rijd hij dan wel richting Sint-Truiden.

Die sikh tempel is een tijdje geleden nog in het nieuws gekomen in verband het met overtreden van de corona regels. Voor de rest ging het gewoon nergens over. Dat praatje in die cités ging helemaal nergens over, dat in de mijn iedereen zwart zag is een gezegde dat we allemaal al kennen, familie van mij werkte in Winterslag. Het lag er daar ook weer vingerdik op. Enkel dat hondensleeën was nog wat interessant.

Ik snap trouwens ook de insteek niet meer. Bij Reizen Waes was het toch de bedoeling om dingen te gaan bezoeken die niet gekend zijn bij het grote publiek, maar toch best wel de moeite zijn om eens te bezoeken.

Laatst bewerkt:
Zwakke aflevering.
Er is in Limburg echt wel méér interessants te zien dan door een straat wandelen, een bar te bezoeken, een stuk vlaai te eten en ne sikh te bezoeken. Het laatste item met de honden kon het zinkende schip niet meer redden.

Dat item van die honden was op zich nog wel "interessant", maar heeft toch weinig met de insteek van het programma te maken.

Dat was gewoon één persoon die toevallig in de Limburgse bossen met z'n honden gaat trainen, het is niet dat hondensleeën een fenomeen is in Limburg.

En waarom zitten er altijd van die stereotiepe Limburgers in. Zoals die bakkersvrouw die (ondanks ze de 40 toch al wel gepasseerd was volgens mij) op een zangerige toon liet weten dat ze nog nooit van haar leven in Antwerpen was geweest.

Ik vond 't triest.
Zoveel moois te tonen in Limburg en hij levert gewoon een iets minder marginale Iedereen Beroemd af.

Ik vond 't triest.
Zoveel moois te tonen in Limburg en hij levert gewoon een iets minder marginale Iedereen Beroemd af.

Ja toch wel inderdaad heel wat kansen gemist. Fietsen door het water bijvoorbeeld. En dan een heel stuk met de fiets van Genk naar Borgloon om daar de streek wat te verkennen.
Dat is toch dé manier om Limburg te verkennen.

Viel me ook op hoe die gewoon rondjes zat te rijden. Verbleef blijkbaar in het hotel aan stayen (je ziet hem daar de parkeergarage in rijden).
Dan wanneer hij naar die sikhtempel gaat rijd hij naar de Naamsesteenweg (N80) om zo via Velm terug richting Halmaal te rijden waar die sikhtempel is. Bij hey vertrekken rijd hij dan wel richting Sint-Truiden.

Ja inderdaad. Hij is hier in Hasselt ook door mijn straat gereden maar is hier niks komen filmen in de buurt :p

Terug
Bovenaan