Reizen via Schiphol

MisterV

Well-known member
Voor onze zomervakantie hebben we een vlucht geboekt via Schiphol. Scheelde een goeie 30% in prijs dus het was al eens de moeite om via daar te vliegen. Nu wel een beetje spijt als je de huidige verhalen leest i.v.m. horror wachtrijen en hopen mensen die hun vlucht missen.

Nu, wij vertrekken op een woensdag net voor de zomervakantie in Nederland start, dus wat dat betreft zitten we nog iet of wat meer safe hoop ik. Zijn er mensen die recent via Schiphol hebben gevlogen of gaan vliegen en hier hun ervaringen willen delen?
 
Wij vertrekken op Schiphol op 6 juli maar heel vroeg 's morgens, hopelijk geen last van de wachtrijen enzo
 
Vertrek gewoon een dik uur vroeger? Hoe eerder je in de rij staat, hoe rapper je kan inchecken lijkt me. Neen?
 
Begin april kwam ik terug van Jordanië en toen was het toch een zootje ongeregeld om in te checken na de terugvlucht. Het hielp ook niet dat toen het gehele spoorverkeer in Nederland lam lag omwille van één of ander systeemprobleem. De heenvlucht verliep wel zonder enige problemen.

Vorige week maandag kwam ik terug van Dublin en daar was het ook erg druk. De dag ervoor (zondag) stonden mensen zelfs in ellenlange rijen tot ver buiten de luchthaven aan te schuiven. Ik ben er dus niet zo zeker van dat het bij andere luchthavens beter zal verlopen dan bij Schiphol.
 
Begin april kwam ik terug van Jordanië en toen was het toch een zootje ongeregeld om in te checken na de terugvlucht. Het hielp ook niet dat toen het gehele spoorverkeer in Nederland lam lag omwille van één of ander systeemprobleem. De heenvlucht verliep wel zonder enige problemen.

Vorige week maandag kwam ik terug van Dublin en daar was het ook erg druk. De dag ervoor (zondag) stonden mensen zelfs in ellenlange rijen tot ver buiten de luchthaven aan te schuiven. Ik ben er dus niet zo zeker van dat het bij andere luchthavens beter zal verlopen dan bij Schiphol.

Ik ben ook drie dagen geleden teruggevlogen van Dublin. Nog nooit zo'n lange rijen gezien... Verschrikkelijk eigenlijk.
 
Dublin is momenteel ook één van die horror luchthavens.

't Zal voor ons ruim op tijd aankomen zijn en hopen dat we overal op tijd door geraken. Ze mogen wat mij betreft onze vlucht gerust vanop Eindhoven laten vertrekken, is nog dichter ook, maar dat zie ik ze nog niet direct doen.
 
Ik ben naar Lima gevlogen op 25 april, de 1e dag van de meivakantie, een van de drukste dagen van het jaar. Had ik op voorhand geweten dat die dan vakantie hebben had ik wel een andere dag gepakt.
Soit, ik was er 3 uur op voorhand en heb 3 uur in wachtrijen gestaan. Mijn vlucht had uiteindelijk een half uur vertraging + 1.5 uur extra in het vliegtuig gezeten omdat er geen personeel was om de bagage in te laden.

Het helpt alleszins al een beetje om op voorhand in te checken zodat je je boardingpass al hebt, de rij om zelf uw bagage in de koffer te steken is korter dan die waar je aan de balie moet wachten
 
Off topic misschien, maar doe zoals ik (indien mogelijk): altijd handbagage only, en daar ter plaatse naar de wasserette gaan, of uw kleren laten wassen :)

Zalig is dat, gewoon online inchecken, rechtstreeks naar de gate gaan, en in ZO azië mijn vuile was laten doen voor 1 euro per kilogram :D
 
Off topic misschien, maar doe zoals ik (indien mogelijk): altijd handbagage only, en daar ter plaatse naar de wasserette gaan, of uw kleren laten wassen :)

Zalig is dat, gewoon online inchecken, rechtstreeks naar de gate gaan, en in ZO azië mijn vuile was laten doen voor 1 euro per kilogram :D
Niet echt een optie voor ons met dat we met kinderen gaan kamperen (allé ja, campervan) in één van de dunst bevolkte landen ter wereld 😜
 
Ik moet er maandag aanstaande vertrekken en woensdag terug aankomen.
Ik zal iets laten weten hier hoe het gegaan is.
Plan is alvast om enkel met handbagage te gaan.
 
Was er op een piekdag. 5u vooraf. Ging echter super vlot ondanks dat je rijen zag. Op uurtje was alles gebeurd incl bagage inchecken.
 
Heb net van twee personen die ik ken feedback gekregen dat het vanmorgen om 5u zeer rustig was (drie kwartier om in te checken, door security te gaan en door paspoortcontrole te gaan + naar gate te wandelen), en om 8u iets drukker (maar nog steeds alle stappen in iets meer dan een uurtje doorlopen).
Volgens mij zitten de echte problemen bij lange weekends en de start van vakantieperiodes.
 
Verschillende klanten van mij wel problemen met schiphol.

De ene was 5u te vroeg in de luchthaven en nog hun vlucht gemist door te Lange rijen.
 
Wij dinsdag vlucht om 5u ‘s nachts, zullen al rond 22-23u de avond ervoor vertrekken. Hopelijk geen hopen mensen al aanwezig…
 
Begin april kwam ik terug van Jordanië en toen was het toch een zootje ongeregeld om in te checken na de terugvlucht. Het hielp ook niet dat toen het gehele spoorverkeer in Nederland lam lag omwille van één of ander systeemprobleem. De heenvlucht verliep wel zonder enige problemen.

Vorige week maandag kwam ik terug van Dublin en daar was het ook erg druk. De dag ervoor (zondag) stonden mensen zelfs in ellenlange rijen tot ver buiten de luchthaven aan te schuiven. Ik ben er dus niet zo zeker van dat het bij andere luchthavens beter zal verlopen dan bij Schiphol.
Het wordt dramatisch
 
Terug
Bovenaan