Reizen via Schiphol

Wij vertrekken maandag 27 juni, normaal gezien nog voor de grote drukte op Schiphol (als ik de nederlandse school kalenders goed volg).
Zullen ook maar voor de zekerheid 4 uur op voorhand daar zijn.
 
Vandaag naar Bulgarije van Schiphol. Vlucht is straks om 18u45 en toegekomen om 15u35.
Kwartiertje aangeschoven voor de bagage in te checken, kwartiertje voor de security en pakt een kwartiertje voor paspoort controle. Denk dat we geen uur bezig waren...
Dinsdag is wel een rustigere dag blijkbaar.

Dus meer dan ruim op tijd.
 
Wij vertrekken maandag 27 juni, normaal gezien nog voor de grote drukte op Schiphol (als ik de nederlandse school kalenders goed volg).
Zullen ook maar voor de zekerheid 4 uur op voorhand daar zijn.
Ik zou het wel doen. Leuk is anders maar dan heb je tenminste geen stress om het vliegtuig te missen moest je in zo een ellenlange rij terecht komen. Zet muziekje op, of lees al staand een boek. Voor kinderen, voorzie wat entertainment en wat koekjes of fruit of drinken zodat ze niet beginnen zeuren. Flesjes water waren ze maandag wel aan het uitdelen. De meeste mensen hebben ook wel begrip als je even met een kind tussen de rij uit gaat voor eventuele toiletstop.
Het zijn vooral de buitenlanders die niet zo goed op de hoogte zijn van de situatie daar die staan te stressen. Nederlanders en Belgen weten het wel en aanvaarden het, het is niet anders.
 
Vandaag naar Bulgarije van Schiphol. Vlucht is straks om 18u45 en toegekomen om 15u35.
Kwartiertje aangeschoven voor de bagage in te checken, kwartiertje voor de security en pakt een kwartiertje voor paspoort controle. Denk dat we geen uur bezig waren...
Dinsdag is wel een rustigere dag blijkbaar.

Dus meer dan ruim op tijd.
Mooi. Probleem is dat je dit nergens op voorhand kan checken. Dus ik dan zou ik eerder het zekere voor onzekere kiezen.
 
Aankomst Schiphol met enkel handbagage was zoals normaal.
In de bagagehal waren er wel veel (gewoon druk) wachtenden en ook aan de zijkant van de hal lag er heel veel bagage rommelig opgestapeld en rondslingerend , geen idee waarom
 
Welke andere luchthavens zijn een probleem? Ik weet dat Stockholm Arlanda ook lange wachtrijen heeft. Ik zou deze zomer ook op Oslo vliegen en daar een binnenlandse vlucht nemen, maar over Oslo vind ik precies geen berichtgeving over vertragingen.
 
Van Ierland, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje & Portugal weet ik dat het ook misérie is, zo mogelijk nog problematischer dan Schiphol.
 
Hier op 1 juni vanaf Schiphol gevlogen. ca. 6u 's ochtends op de luchthaven toegekomen voor een vlucht om 9u50 en helemaal geen problemen gehad.

In Bogota hebben we onze binnenlandse connecting flight dan weer gemist wegens 2u30 aanschuiven bij de douane... Blijkbaar waren er uitzonderlijk veel vluchten met veel passagiers min of meer gelijktijdig toegekomen.

Zo zie je maar: je wordt altijd gepakt vanuit je blinde hoek.
 
Aankomst Schiphol met enkel handbagage was zoals normaal.
In de bagagehal waren er wel veel (gewoon druk) wachtenden en ook aan de zijkant van de hal lag er heel veel bagage rommelig opgestapeld en rondslingerend , geen idee waarom
Dat kan je op bvb Zaventem ook hebben. Da's meestal bagage dat nog niet "geclaimd" is door de passagiers (om 1001 redenen), en door de handler van de band is gehaald om plaats te maken, maar nog niet in de opslag geplaatst is

Heb je wel vaker op drukke dagen.
 
Dat kan je op bvb Zaventem ook hebben. Da's meestal bagage dat nog niet "geclaimd" is door de passagiers (om 1001 redenen), en door de handler van de band is gehaald om plaats te maken, maar nog niet in de opslag geplaatst is

Heb je wel vaker op drukke dagen.
Klopt, er is nu geen overschot aan personeel om die bagage daar weg te halen (is ook niet echt prioriteit op drukke dagen). Vind ik persoonlijk nu ook niet echt storend.
 
Voor wie recent via Schiphol heeft gereisd: Want gaat het vlotste, incheckbalie of zelf bagage inchecken aan die automaten?
 
Wij vertrekken vrijdagavond vanuit Schiphol.. Nu vroeg ik mij af wat het beste/voordeligste is kwa parking van de auto. Gewoon de parking van Schiphol zelf gebruiken of een van de randparkings in de buurt en dan met een busje gebracht worden? Ik hoor graag jullie ervaringen.
 
Voor wie recent via Schiphol heeft gereisd: Want gaat het vlotste, incheckbalie of zelf bagage inchecken aan die automaten?
Wij begin van de maand en konden zonder wachten zelf inchecken van bagage toen zelfs. Terwijl er ook overal lange rijen stonden
 
hou er wel rekening mee dat in Juni "begin van de maand" en "einde van de maand" 2 compleet verschillende luchthaven-ervaringen zijn.
 
Ondertussen al 4u aant aanschuiven en nog een dik uur te gaan voor de security check. Het zal zeer spannend worden voor de vlucht.

:headshake:
 
Gehaald uiteindelijk? Wat een shitshow… als Belgen geven we graag op onszelf af, maar onze luchthaven is een van de weinigen in de ruime omgeving die redelijk goed draait…
 
Terug
Bovenaan