Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Ja, die is verplicht.
In Parijs werd hier streng op gecontroleerd. In elk café/restaurant dat ik ben geweest, zag ik toeristen die geweigerd werden omdat ze het niet bij zich hadden of gewoon niet gevaccineerd waren maar toch probeerden.
In meer rurale gebieden zal dit minder streng gecontroleerd worden maar het is een kleine moeite om dit bij je te hebben.
Tip: print uw vaccinatiebewijs af. Je wil niet ergens geweigerd worden omdat de batterij van je smartphone leeg is...
De covidsafe app staat normaal gezien op dezelfde voet. Maar die wordt in Frankrijk niet overal goed ingelezen. Dus Europees certificaat inderdaad veiliger. Maar ik kon toch op verschillende plekken ook met de covidsafe app (die QR-code) binnen raken, die verschilt dus alleen van de Europese QR-code. Weer een mooi staaltje ambtenaren-knoeierij. Beide QR-codes bevatten dezelfde informatie.

De covidsafe app staat normaal gezien op dezelfde voet. Maar die wordt in Frankrijk niet overal goed ingelezen. Dus Europees certificaat inderdaad veiliger. Maar ik kon toch op verschillende plekken ook met de covidsafe app (die QR-code) binnen raken, die verschilt dus alleen van de Europese QR-code. Weer een mooi staaltje ambtenaren-knoeierij. Beide QR-codes bevatten dezelfde informatie.
Kan je gewoon het papieren certificaat meenemen of moet dat een app zijn in frankrijk?

Hadden enkel covid safe uitgeprint. Elke cafe, restaurant, hotel nam een foto van het blad. Zou eigenijk ook wel in België moeten gebeuren

Wij wouden er de tweede week van september ook nog met de tent op uit trekken, maar op de eerste weersvoorspellingen te zien gaat het over heel Europa niet zo'n denderend weer worden :unsure:

Nee inderdaad, ze moeten gewoon stoppen met hun belachelijke maatregelen.
Pff... Vermoeiend, zet is een andere plaat op. Praktisch iedereen die een gemiddeld aantal hersencellen bevat is nu volledig gevaccineerd. Het kost u geen enkele, maar dan ook geen enkele moeite om die app op uw gsm te zetten en te laten zien bij het binnenkomen van eenders welke plaats.

Ge zijt gewoon koppig.

Terug
Bovenaan