Zeg mij eens, hoeveel tijd moet ik exact uittrekken voor welke situatie? Bestaan daar tabellen van?
Zoveel als nodig.
Voorrang? Gewoon een normale doorlooptijd is goed hoor. Of al was het alleen maar een afdwingbaar timeframe vooropstellen voor de doorlooptijd. Ik ben snel tevreden hoor.
Ben ik het niet mee eens. Als je het afdwingbaar maakt, dan ga je het geval kunnen hebben dat een partij de goedkeuring krijgt wegens een niet gehaalde timing. Beeld u in dat uw buren een bouwvergunning goedgekeurd krijgen ten nadelen van uw comfort. Dat is dan toch ook geen goed bestuur ?
Begrijp ik de frustratie. Tuurlijk dat. Net zoals dat ik gefrustreerd ben bij de zoveelste belofte van de aannemer dat die zeer zeker volgende week dinsdag dit gaat bezorgen of de hernieuwde belofte dat de informatie die nodig is om het project af te sluiten gegarandeerd volgende maand in mijn e-mail zit. Belofte van volgende maand nummer 24 ondertussen. Zelfs als ik wekelijks aan de lijn hing om te vragen wanneer ik dit kreeg, geen impact...
Maar ik heb geen zicht op de andere zaken die die allemaal nog moet doen. Ik heb enkel zicht op hetgeen voor mij van belang is. Dat beperkte kader. En dus heb ik leren relativeren in alles dat ik doe.
Opnieuw irritant, maar liever een goede beslissing dan een overhaaste. Zeker omdat op het moment dat je er een effectieve termijn op zet, je ook het personeel moet voorzien als overheid om die termijnen te halen. Wat mogelijks de overheidssector nog groter maakt inclusief het eraangekoppelde overheidsbeslag. Of je anders het spelletje krijgt van ik zie een fout, ik keur het dossier af. En de aanvraag is binnen de termijn behandeld, volgende introductie zelfde termijn. Waarvoor ik liever bedank.
Of opnieuw gezegd, ik heb liever een kwaliteitsvolle behandeling, dan een behandeling binnen een arbitrair gestelde termijn.
Lijkt me een mooie slogan voor de overheid. Maar dergelijke vaagheden zijn onwerkbaar voor de rest van het universum.
Tuurlijk niet, deze zijn evengoed van toepassing in de rest van het universum. We zijn echter meer en meer gewend geworden aan instant gratificatie.
Al ben ik het wel eens dat het minste wat men kan verwachten een correcte communicatie is.
Definieer "kritisch"? De overheid zal geen enkele schade ondervinden natuurlijk, maar bedrijven riskeren miljoenen euro's afhankelijk van de desbetreffende ambtenaar die vandaag, dan wel morgen zin heeft om te beslissen. Die sense of urgency ontbreekt vaak compleet.
Kritisch is voor mij hetgeen staat tussen leven en dood. Al de rest is een afweging die je moet maken in functie van de kost ervan. Het valt mij echter wel op dat tegenwoordig alles super dringend is maar dat het tegelijkertijd wel allemaal niets meer mag kosten terwijl men altijd zijn eigen beslissingen als super belangrijk ziet maar die van anderen enkel bekijkt als die doet enkel hetgeen waar hij zin in heeft.
Dat begint mij tegenwoordig wel een beetje te irriteren.
Wat is de nodige tijd dan juist? Ik ga mac-bc zijn voorbeeld blijven gebruiken. De overheid vertelt "binnen de week", hoeveel mag je dan van die overheid verwachten dat ze zich aan hun woord houden tov hun klant aka de burger? Als ik u hier lees.. niet? En zelfs niet dat ze u verwittigen wanneer ze fout geweest zijn?
Als iemand mij zegt na een week. Dan zet ik mijn deadline niet op een week. Juist omdat mijn ervaring is dat dit in 9/10 keren verkeerd uitdraait. Overheid of niet.
Ik zou het proper vinden dat men mij zou verwittigen wanneer hun inschatting foutief is. Aan de andere kant, acht ik het tegenwoordig niet abnormaal, zowel bij de overheid als in de private sector, dat men dit wel eens verkeerd of te positief inschat. Of dat men een geef een tijdsframe datum geeft zodanig dat je van de lastpak af bent. (ja, dat gebeurt ook in de private sector) Ik ben soms in hetzelfde bedje ziek... dat ik een timing ingeef die perfect correct is als er niet 101 andere zaken tussenin fietsen met al dan niet hogere prioriteiten.
Maar ik zou het hen niet kwalijk nemen, of onmiddellijk dit gelijkschakelen aan het feit dat het een luie ambtenaar is. Wij hebben geen enkel zicht op de complexiteit van het gevraagde. Noch op de werklading van die ambtenaar. Desondanks is de conclusie direct getrokken. Het is een typische luie ambtenaar die geen zin heeft om te werken of mij een antwoord te geven.
Iets anders wat waarschijnlijk veel logischer is... neen. Het moet wel mijn vooroordeel zijn.
Haha, grappig eigenllijk. Het is vooral dat soort arrogantie dat ik vermoed bij velen het verkeerde keelgat inschiet. Ik ken er ook zo eentje ( in belgië). Ook veel neerkijken op de idiote burger die altijd zaagt dat ze te traag zijn, dat mensen niet moeten denken dat hij zich dat aantrekt want toch +/- niet te ontslaan.
Ik zag daar geen arrogantie in. Gewoon logisch redeneren dat het allemaal misschien toch niet zo evident of noodzakelijk is.
Al zie ik mij persoonlijk nu niet direct neerkijken op de idiote burger. Maar vind ik wel dat men de kosten baten analyse eens deftig moet maken. Misschien moet men eens minder willen met minder volk in plaats van altijd maar meer?
Als je samensmelt tot een grotere entiteit dan kan je daar gededieerde diensten opzetten. Als je een kleine gemeente bent dan niet. Maar dan moet je ook verstaan dat bij een Gent vb alles veel vlotter en deftiger georganiseerd gaat zijn dan als het in bommerskonten (ik hoop dat dat een effectief gehucht is...) het geval is. En ze allemaal over 1 en dezelfde kam scheren is gewoon nonsens.
Zolang de telefoon wordt opgenomen is dat ok. Het is idd niet omdat je belt dat je meteen moet geholpen worden in elk geval.
Maar een dienst die van buitenaf telefonisch bereikbaar moet zijn voor klanten daar is het alvast niet acceptabel dat er 3 keer gewoon niet opgenomen wordt, al is het maar om te zeggen "we zijn er mee bezig". Ook het alternatieve 10 minuten in wacht en lijn dicht die iedereen vast wel al eens meegemaakt heeft: niet acceptabel.
Onze dienst moet niet voor buitenaf telefonisch bereikbaar zijn. Er is enkel permanentie voor interne vragen. Daarom dat ik ook stelde dat dit afhangt van de dienst die je dient te verlenen.