De NMBS. Een waar overheidsbedrijf.
Ik ken wat bestuurders en conducteurs.
Bestuurder is sowieso een zware job uiteraard. Dat treinverkeer leiden is ook niet simpel.
Conducteurs. Gewoon verlof opnemen is blijkbaar geen evidentie meer.
Eentje deed onlangs zijn verhaal.
Verlof wordt steevast geweigerd.
Of je kan het inplannen, maar de kans is groot dat je die moet laten schrappen later.
Men had recht op 1 gegarandeerde verlofperiode, mocht men niet schrappen.
Als je zo moet leven. Regelmatig ook agressie etc.
Anderzijds, op de hogere etages. Nog echte ambtenarijstroefheid.
Hoor ik ook verhalen van. Hard werken is daar dan weer niet de norm.
Dan lees je ook weer dit:
De NMBS is als een Mexicaans leger: een waterhoofd met veel generaals. Het vervoersbedrijf verdubbelde haar directieleden op zeven jaar tijd: eind december 2022 waren het er al 661. Ook bij spoorwegbeheerder Infrabel zit het aantal managers flink in de lift: 28 procent erbij in dezelfde...
www.hln.be
Een hoop directeurs voorzien, terwijl de dienstverlening helemaal niet verbetert, hopelijk niet allemaal statutair, anders is men helemaal gezien op termijn.
Dat gedoe met dat huurgebouw onlangs waarbij men geld vergooide.
Enz.
Lang verhaal kort.
Het is waar je terecht komt uiteraard.
Veel vooroordelen kloppen, maar je moet op de juiste plaats weten terecht te komen.
Hoe dichter je bij de burger en de dienstverlening staat, hoe meer shit je te verduren krijgt.
Maakt ook niet weg, dat er vaak gewoon slecht beheer is bij veel overheidsdiensten.
In de privé is het ook niet altijd alles idd, maar mochten veel bedrijven op zijn overheids werken, waren ze gauw failliet.