Probleem met 4k blurayspeler aangesloten op soundbar: geen geluid bij Netflix

LaCucaracha

Well-known member
Ik heb een 4k bluray speler van Panasonic van dit type: https://www.bol.com/be/nl/p/panason...6_u4T2d2QF-8X-x4v5M7hDfg_0_1_3.4.ProductTitle

Daarnaast heb ik een surround set met Dolby Atmos ondersteuning. Vermits mijn tv zelf geen Dolby Atmos ondersteunt, heb ik de bluray speler rechtstreeks op de soundbar aangesloten ( die op zijn via HDMI arc kabel verbonden is met TV) om op die manier toch Atmos content op Netflix te kunnen afspelen.

Wanneer ik op de Netflix knop druk van de bluray speler, kan ik wel gewoon in Netflix en zie ik effectief het Atmos logo op de serie die ik wil bekijken, maar ik heb geen geluid (ook niet wanneer ik switch naar het geluid van de tv trouwens).

Wanneer ik op de Netflix knop van de TV zelf druk, lukt het wel. 4k blurays afspelen op de speler geeft trouwens geen enkel probleem, het is enkel Netflix dat een issue geeft.
Ik heb al een andere soundbar geprobeerd en dat was exact hetzelfde. Het probleem ligt dus echt wel bij de Bluray speler.

Ik heb Panasonic support al gecontacteerd, maar vermits hier ook wel wat kenners zitten, stel ik de vraag ook maar hier.

Thanks in advance!
 
Dat zal eerder aan de interne speler liggen.. die speelt ook geen atmos mkv bestanden af, tot dat je de audiotrack naar dolby Digital verzet. Voor de rest super BD player :)
 
En hoe los ik dat dan op? Merci!

Ik vrees dat je daar niets aan kan doen.. Apps op die toestellen werken zoiezo al maar half. Ik heb het grotere broertje, de Panasonic DP-UB824EGK en de apps daarop zijn ook niet veel waard...

Je kan misschien eens andere hdmikabels proberen, maar of dat iets gaat verhelpen..
 
Het lijkt er op dat jouw soundbar het inkomende signaal niet op de juiste manier kan interpreteren waarschijnlijk doordat de speler het niet correct doorgeeft.

Heb je nergens een instelling in de speler waar je ook uw opstelling qua aantal luidsprekers kan ingeven?
Zodat hij de geluiden van de speakers die je niet hebt alsnog kan doorgeven naar de bestaande speakers in jouw opstelling?
 
Terug
Bovenaan